Het moet natuurlijk zijn: 1 Johannes 5:7
Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.
EN NU STOPPEN MET LACHEN!

Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Mijns inziens wordt er teveel nadruk gelegd op de Drie-eenheid. Dat is ook het grote struikelpunt voor veel Joden en Moslims. Veel van hen denken dat christenen niet één God hebben, maar drie.
God is God, of het nu Jezus, de Heilige Geest of de Vader is.
Optimatus schreef:
Terecht. Maar die Drievuldigheid is juist een belangrijk leerstuk in ons Christelijk geloof. Dat moslims en joden daar moeite mee hebben, is dan niet relevant.
waarnemer schreef:Invincible,
Dan hebben we het in ieder geval niet over drie personen.
Mijn ziel is geen mens, mijn geest niet en mijn lichaam niet. Zij zijn geen 3 mensen in 1, maar vormen 1 mens.
Optimatus schreef:Kun je nagaan hoezeer ik me al in de oliewijding heb verdiept, dat ik overal Jacobus bij loop te halen![]()
Het moet natuurlijk zijn: 1 Johannes 5:7
Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.
EN NU STOPPEN MET LACHEN!
alex leusink schreef:De drieeenheid wordt ook wel eens uitgelegd met een boom. Een boom heeft wortels, een stam, en takken. Het zijn onderscheiden delen, met onderscheiden functies. Nochtans is het 1 boom.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten