Homoseksualiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mar 2005 23:55

lindita schreef:
jas schreef:2) onjuiste functietoekenning aan lichaamsopening.

Wat een mooie en verhullende omschrijving voor *censuur* 'poepgat'
:mrgreen: :P |:)|

Ja je moet creatief zijn hè. :wink:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mar 2005 04:18

jas schreef:Bovendien, ik citeer dr. Bob Smalhout: "vanuit mijn medische professie is het mij bekend dat de anus een geheel andere functie heeft dan gepenetreerd te worden".

Waarop Socrates er hier dan weer spitsvondig op antwoordde dat ook de penis zowel een seksuele als een afvalstofafvoerende functie had. :wink:

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 15 mar 2005 19:06

jas schreef:Als een man en een vrouw geen kinderen kunnen krijgen, wil dat niet zeggen dat ze hun doel missen. Het is dan namelijk niet hun doel. God heeft een ander doel met ze.

Juist, helemaal mee eens hoor, en zo heeft God dus ook een ander doel met mensen die in een andere relatievorm leven.
Bovendien, ik citeer dr. Bob Smalhout: "vanuit mijn medische professie is het mij bekend dat de anus een geheel andere functie heeft dan gepenetreerd te worden".
Dat klinkt misschien cru, maar het is wel zo.

Het klinkt misschien cru, maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
Het is dus tegen de natuur, in tweeërlei opzicht:
1) geen voortplanting.
2) onjuiste functietoekenning aan lichaamsopening.

@1 : het is nog maar de vraag of de "natuur" na de zondeval uitsluitend gericht is op voortplanting.
@2 : het hele lichaam is een onderdeel van het "liefdesspel". Wat nu een juiste of een niet juiste functietoekenning is zal afhangen van persoon tot persoon. Waarbij ik overigens wel wil stellen dat de functietoekenning waar jij op zinspeelt, niet per definitie iets met homoseksualiteit te maken heeft.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 21 mar 2005 18:28

jas schreef:
lindita schreef:

Zouden er ook homo's bestaan die die opening alleen gebruiken om hun afvalstoffen in het heimelijke uit te werpen? Of is dit een uiting dat alle homo's dit met elkaar doen? Ik vind wel een beetje kort door de bocht.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 21 mar 2005 23:32

Bookman schreef:
jas schreef:
lindita schreef:

Zouden er ook homo's bestaan die die opening alleen gebruiken om hun afvalstoffen in het heimelijke uit te werpen? Of is dit een uiting dat alle homo's dit met elkaar doen? Ik vind wel een beetje kort door de bocht.

Het was ook niet veroordelend bedoeld. Het ging me meer om de functionaliteit van de daad, overigens net zo goed m.b.t. hetero's hoor. Want die zouden ook eens moeten leren accepteren dat niet iedereen kinderen kan krijgen. God heeft daar wellicht Zijn bedoeling mee.
Maar de opmerking van prof. Smalhout schoot me zo te binnen. Ik had hem zelf niet kunnen verzinnen. :wink:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 24 mar 2005 07:32

gurl schreef:Maar moeten wij als christenen hun zonde steunen? Nee, net zoals wij niet goedkeuren dat mensen stelen, dat mensen liegen, dat mensen doodslaan dat mensen op kinderen vallen enz.

Ben het over het algemeen roerend met je eens gurl, lees je reacties met veel plezier, maar hier maak je even een denkfoutje.

Ten eerste : Niet alleen christenen keuren dat niet goed. Je hebt geen 10 geboden nodig om te snappen dat je mense niet mag doodmeppe en dat je niet mag stelen. Dat mensen niet op kinderen mogen vallen staat nergens in de 10 geboden (althans niet explisiet) maar je snapt zonder de regels van Mozes ook wel dat dat een ziekte is die niet kan worden getolereert.

Dat homoseksuelen zondaars zijn ligt er een beetje aan. Er zijn mensen die dat van nature zijn, en er zijn mensen met de 'trent' meedoen. André van Duin zong vroeger 10 tallen liedjes over meisjes, en nu woontie samen met een man. Paul de Leeuw..naja,laat dat geval maar even zitten.
Maar ik ken een jongen uit mijn vroegere kerk die dat van nature was, en daar gewoon ontzettend veel problemen mee had. Hij was/is erg vroom, en hij walgde van zichzelf. Heeft een keer verkering gekregen met een meisje (die half man leek) maar dat was zo weer uit. Die jongen kán echt niets anders. Nu heb ik misschien makkelijk praten omdat ik niet meer naar de kerk ga, en dus niet stil hóeft te staan bij de vraag of dat een zonde is, maar ik zie dat dus echt niet als zonde. De dingen die homo's met elkaar doen roept bij velen inderdaad een gevoel van afkeer op, ik doe zulk soort dingen ook liever met m'n vriendin, maar is het niet een beetje vreemd dat dat het eerste is waar je aan denkt als je 2 gaste hand in hand ziet lopen? Je denkt toch ook niet gelijk aan wat hetero's doen als je een jongen en een meisje hand in hand ziet lopen? Het is geen zonde, het is geen ziekte, het is een genetisch bepaalde voorkeur, waar wij iedereen in moeten respecteren.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 08:32

Genetisch bepaalde voorkeur die er voor de zondeval niet was ;-) Die tegennatuurlijk is, en volgens de Bijbel zonde is.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 24 mar 2005 08:34

Je bent hard bezig mn 2Mb grote hotmail boxje vol te krijgen eh Raido? :D Over de zondeval wil ik met plezier es met je discussieren, want daar geloof ik geen ..appel van

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 24 mar 2005 09:37

Raido schreef:Genetisch

staat nog niet helemaal vast
bepaalde voorkeur die er voor de zondeval niet was

inderdaad
Die tegennatuurlijk is

ligt natuurlijk sterk aan je natuurbegrip
en volgens de Bijbel zonde is.

en dat is nu nog maar net de grote vraag.

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 24 mar 2005 09:53

sela schreef:hmm... ik zat net te denken: 'k moet me behoorlijk inhouden om topic 31 over 'is homofilie zondig of niet' [want daar lijkt de kern van het probleem toch te zitten] niet te ontwikkelen. en zie hier, het topic is geopend..

het was een gedachte na.v. de post van gurl hierboven.. in mijn hoofd speelt namelijk het volgende argument: het sodom en gommora verhaal gaat over mannen die met mannen en vrouwen hoereren en erop los leven het is niet hetzelfde verhaal als de homogene relaties die hier besproken worden. en daarom geeft de bijbel [daar gaan we toch allen van uit] geen antwoord op de vraag of een homorelatie mag danwel ingezegend mag worden door God. wie kan er dan een antwoord hebben?

mensen met homofiele gevoelens zijn mensen hoor!! en ook voor hen geldt dat God in zijn onmetelijke liefde zijn Zoon heeft gegeven opdat een ieder die in hem geloofd niet verloren gaat maar het eeuwige leven heeft.

In jouw verhaal zit een kern van waarheid. Geven homo's elkaar niet de zelfde liefde als man vrouw? Ik kijk naar die liefde die twee mensen voor elkaar geven! Ik denk eerder dat ik God heel veel verdriet doe als ik van de ene man op de andere kruip. van de ene vrouw op de andere. dat is geen liefde. Liefde is zoveel meer! Zou God het afkeuren als je Liefde wil geven? Ik zou bijna denken dat we een goed gekeurde relatie mogen hebben als je je kunt voortplanten.. Want dat is alleen mogelijk tussen man en vrouw. Maar ook daar kan het goed fout zitten.

Of het huwelijk inzegenen in de kerk geoorloofd is? Ik weet het niet. daar heb ik me nog niet goed in verdiept.

Fly29

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 24 mar 2005 13:00

Rock-G schreef:
gurl schreef:Maar moeten wij als christenen hun zonde steunen? Nee, net zoals wij niet goedkeuren dat mensen stelen, dat mensen liegen, dat mensen doodslaan dat mensen op kinderen vallen enz.

Ben het over het algemeen roerend met je eens gurl, lees je reacties met veel plezier,

dank je

maar hier maak je even een denkfoutje.

Ten eerste : Niet alleen christenen keuren dat niet goed. Je hebt geen 10 geboden nodig om te snappen dat je mense niet mag doodmeppe en dat je niet mag stelen. Dat mensen niet op kinderen mogen vallen staat nergens in de 10 geboden (althans niet explisiet) maar je snapt zonder de regels van Mozes ook wel dat dat een ziekte is die niet kan worden getolereert.

Dat homoseksuelen zondaars zijn ligt er een beetje aan. Er zijn mensen die dat van nature zijn, en er zijn mensen met de 'trent' meedoen. André van Duin zong vroeger 10 tallen liedjes over meisjes, en nu woontie samen met een man. Paul de Leeuw..naja,laat dat geval maar even zitten.
Maar ik ken een jongen uit mijn vroegere kerk die dat van nature was, en daar gewoon ontzettend veel problemen mee had. Hij was/is erg vroom, en hij walgde van zichzelf. Heeft een keer verkering gekregen met een meisje (die half man leek) maar dat was zo weer uit. Die jongen kán echt niets anders. Nu heb ik misschien makkelijk praten omdat ik niet meer naar de kerk ga, en dus niet stil hóeft te staan bij de vraag of dat een zonde is, maar ik zie dat dus echt niet als zonde. De dingen die homo's met elkaar doen roept bij velen inderdaad een gevoel van afkeer op, ik doe zulk soort dingen ook liever met m'n vriendin, maar is het niet een beetje vreemd dat dat het eerste is waar je aan denkt als je 2 gaste hand in hand ziet lopen? Je denkt toch ook niet gelijk aan wat hetero's doen als je een jongen en een meisje hand in hand ziet lopen? Het is geen zonde, het is geen ziekte, het is een genetisch bepaalde voorkeur, waar wij iedereen in moeten respecteren.

Ja ik snap wel wat je bedoelt. Als je geen christen bent zul je vast anders denken over homoseksualiteit. Maar ik geloof dat iedereen als zondaar wordt geboren, dus ook homo's. Het is ook geen zonde om homoseksueel te zijn, het is wel zonde om daar naar te handelen denk ik want zo is het niet bedoeld. God schiep Adam en Eva...aan de andere kant weet ik ook wel dat ik makkelijk praten heb, ik ben niet homoseksueel....
Ik heb trouwens geen afkeer van homo's.
stomp niet af, blijf slijpen

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 25 mar 2005 21:35

Blijft boeien geloof ik dit onderwerp te lezen.

Heb er al eens op gereageerd. Waar ik me een beetje kwaad over maak is het volgende. Je kan een homo niet afwijzen nog toewijzen. Wat was er nu belangrijker? Wat leerde Jezus mij nu eigelijk? Hij gaf mij een ding! Heb u zelf lief als uw naaste. Liefde.. goed beschouwd heeft een homo net zoveel lief als een hetro! Want wat is de werkelijke functie van een mannetje en een vrouwtje naast het lief hebben? Voortplanting. Dat is alleen aan een hetro de eer. Maar verder is er geen verschil. Ik heb mijn vriendin net zo lief als dat een homo/lesbische zijn/vriendin lief heeft. Op dit punt kan ik ze eenvoudigweg niet afwijzen. Want dat zou ik de liefde onrecht aan doen. Waar ik meer over val is dat onzedelijke.. die gayparades, de hoeren op de wallen, partnerruil, overspel ga zo maar door. Dat is een gruwel in God ogen. Iets wat alleen voor je beste vriend/in is voor de varkens gooien door er zo lichtzinnig mee om te gaan. Daar moet je het zoeken. Niet dat homo's ook elkaar kunnen liefhebben. Dat basisprincipe is gelijk. Het past alleen niet zo goed in de traditie van man en vrouw verhaal. En ook in de bijbel heb je in de schepping over man en vrouw. Dat doet wel wat twijfel op laaien en de drang om dit principe te respecteren. Maar God schiep ook Liefde. En is het nu zo verkeerd dat homo's die liefde ook kunnen voelen voor hun partner? Ik kan hier niet over oordelen. Ik kan alleen maar zeggen:"ik kan ze niet in de weg staan als het gaat om houden van." Dus.. Ik heb eerder een flinke gruwel over al die sexuele losbandigheid. Onder de hetro's kunnen we ook een bibiotheek vol schrijven. Laten we daar maar eens over beginnen..

Met vriendelijke Groet,

Fly29

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 mar 2005 23:41

Op zich ben ik in deze zaak altijd neutraal, want hij gaat mij niet aan. Maar ik ben er ook niet echt een voorstander van, van homoseksualiteit. Doch wie ben ik om twee mensen een verbod op te leggen, elkaar lief te hebben?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 25 mar 2005 23:46

Fly29 schreef: Dus.. Ik heb eerder een flinke gruwel over al die sexuele losbandigheid. Onder de hetro's kunnen we ook een bibiotheek vol schrijven. Laten we daar maar eens over beginnen..

'Losbandigheid' onder hetero's kan anders heel spannend zijn hoor Fly :D
Al es geprobeert? :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2005 00:38

Ligt er natuurlijk ook weer aan hoe je losbandigheid definieert. :)

Terug naar “Archief”