ezri schreef:* Vind jij recreatief wandelen of fietsen geoorloofd?
Jazeker. Om te ontspannen, na te denken of gewoon als familie / vrienden de zondag door te brengen.
ezri schreef:* Vind jij het kunnen om geld uit te geven (buiten de collecte in de kerk om), bijv tanken als je bij vrienden geweest bent geweest of uit eten gaan?
Vind ik een moeilijke. Ik ben er wel op tegen om buitenom de collecte geld uit te geven. Iemand ervoor of juist tegen? En waarom?
ezri schreef:* Op zondag je verjaardag vieren en al je vrienden en fam uitnodigen of zelf bij vrienden/familie op verjaardag gaan?
Op zondag je verjaardag vieren.. Mmm moeilijk. Dan zijn de meeste wel vrij natuurlijk. Maar ik zie de noodzaak er niet van in om het juist op zondag te vieren.
ezri schreef:* Mail checken/forummen enz?
Forummen vind ik niet erg. Zoals refoweb is toch interessant om lekker met elkaar te discussieren?

Mail checken.. Ja als je dan toch bezig ben met forummen
ezri schreef:* Tv kijken?
Misschien alleen het nieuws. Voor de rest zie ik de noodzaak er niet van in. Ik doe het iig weinig behalve het nieuws en Nederland Zingt. Als het maar niet verslavend wordt..
ezri schreef:* Krant/ tijdschriften lezen?
Moet kunnen..
ezri schreef:* Voorbereidingen treffen voor de nieuwe werkweek, bijv iets voorbereiden, planning maken enz.
Je kan er met elkaar best over praten maar om een hele boel overhoop te halen vind ik wel overdreven. Kan ook op maandagavond
ezri schreef:Verder... als er iets is wat jij geoorloofd vind, zou je het nalaten voor anderen die zich dan aan jouw gedrag storen?
Ligt er aan. Als ze met goede argumenten komen wil ik er wel over praten.
ezri schreef:En als je op vakantie/ in een andere omgeving bent, verruim je dan je regels? Hoe sterk sta je? Pas je je aan als je bijv bij christenen in de Oekraine te gast bent die winkelen op zondag heel normaal vinden?
Ik verzuim de regels niet. Ik ga ook op zondag naar de Kerk als ik op vakantie ben en dan winkel ik niet. Boodschappen zaterdag's halen enz.. Ook een krant kopen doen we dan niet.. Zondag een rustdag!