Maagdenvlies

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chloë

Berichtdoor Chloë » 29 mar 2003 10:51

Torenspits,

vroeger zong ik altijd een kinderliedje dat als volgt gaat:

ik wens je liefde, blijdschap, vrede
en een heleboel geduld
vriendelijkheid, goedheid, trouw en tederheid
dat jij jezelf beheersen zult

Dat wens ik jou ook van harte toe.

Groetjes Chloë

joepie

Berichtdoor joepie » 29 mar 2003 11:18

Antwoordt voor joris:
De ouders namen het laken waarop de gemeenschap had plaatsgevonden na de huwleijks nacht mee. Dat was in die tijd heel gewoon. Nu moeten wij daar niet meer aan denken. Maar in die tijd was dat dus iets wat bewaard bleef. En de Vader van het meisje moest bewijzen dat ze wel maagd was , de bruidegom kon niet bewijzen dat ze het niet was.

Torenspits de tekst die je aan haalt spreekt niet van God die de 1 heiliger acht dan de ander, maar van Paulus die het van zichzelf zegt.
En dat heeft te maken met zijn zonde kennis, zodat je een ander uitnemender kunt achten dan jezelf.
Maar dat wil niet zeggen dat God dat ook doet.
Maar als je daar voer een discussie wil zou ik zeggen dat je daar een nieuwe topic over kunt openen. En je hebt nog niet mijn vraag beantwoordt, over wat dat met mij te maken heeft.

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 29 mar 2003 13:49

Ja joris,

joepie was erbij, 3500 honderd jaar geleden; Waarschijnlijk komt daar haar autoriteit vandaan.
Ze heeft geen twijfels.

Heeft ze nog Godsvrees?
Is er nou niemand die het gedrag van joepie ongepast vindt en dat corrigeert? Een zuster, bij voorkeur, anders gaat de emancipatie-kwelgeest weer tekeer.

Mijn geduld is op. Ik ben te goed geweest. Parels worden vertrapt.
Er is weinig tot geen kans dat deze discussie nog ergens toe leidt.

Joepie, het ligt aan de verwoording van je volgende posting, maar waarschijnlijk is het de laatste die ik ooit nog van je zal lezen.
Anders was het de bovenstaande.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 29 mar 2003 13:51

Torenspits schreef:Door het lezen in de Bijbel wordt al snel duidelijk dat God groot belang hecht aan maagden.
In Deut.22:13 e.v. zijn de bewijzen van maagdelijkheid uiterst belangrijk en deze teksten geven aan dat men in die tijd gewoon was om zulke bewijzen te bewaren.
Aangezien ik nog altijd goeie hoop heb ooit te mogen trouwen, en dan het liefst met een maagd wil ik daar van tevoren gewoon wat meer van weten, niet pas in de huwelijksnacht.

Ofwel: een maagd is iemand die nog nooit met iemand anders euh... 'gecopuleerd heeft' ? Ik weet dat het een andere discussie is, maar geloof me dat 'geen maagd meer zijn' echt wel veel eerder begint dan die zwaar overgewaardeerde 'geslachtsgemeenschap'.

En dat soort 'experimentjes' uit het verleden, van je aanstaande echtgenote, zijn dingen die - zelfs al gebruikt het dametje geen tampons etc - echt niet aan te tonen zijn met onderzoek, maar alleen op basis van vertrouwen te weten te komen zijn.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joepie

Berichtdoor joepie » 29 mar 2003 19:16

Nee torenspits ik was er niet bij, maar kan de bijbel goed lezen. Je haalt uit een heel stukje die over de huwelijkswetten gaat iets aan wat dus niet slaat op wat jij zou willen. Je moet het hele stukje lezen, en er zijn tenslotte ook nog mensen die de geschiedenis van de Bijbel hebben bestudeerd en weten hoe het er toen aan toe ging bij een bruiloft.
Ik vraag me af of jij dat wel weet.
Het bewijs van het maagdzijn van het meisje was dus niet een vader die eens even ging kijken of ze dat nu wel was, nee dat lag heel simpel in het tonen van het kleed zoals er staat in de bijbel.
Want hoe zou de vader en moeder anders na de gemeenschap met haar man aan moeten tonen dat zijn dochter wel degelijk nog maagd was?

Met mijn Gods kennis zit het wel goed torenspits evenals met mijn Bijbel kennis, hoe zit het met je jouwe?

En die parels van jouw mag je houden. Ik moet er niet aan denken dat je een meisje tegenkomt die verkracht is en dus geen maagdenvlies meer heeft. Zou zij dus naar jou redenatie luisterende geen Parel zijn?
Ik denk het wel. Of eigenlijk weet ik het wel zeker.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 29 mar 2003 21:28

Ik snap niet waar deze discussie toe moet leiden....
A Het maagdenvlies is absoluut geen vlies
B je kan never nooit achterhalen of een meisje nog maagd is of niet

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 29 mar 2003 22:19

B je kan never nooit achterhalen of een meisje nog maagd is of niet

Dat klopt, dat kun je alleen zelf ondernemen.

joris

Berichtdoor joris » 29 mar 2003 23:21

Joepie, mooi antwoord! Ook een fijn antwoord, in die zin dat je het conflict omzeilt.

Die kennis van het laken wil ik graag geloven ne ik kmoet zeggen dat het heel logisch klinkt. Heb je het ergens gelezen? of is het jouw theorie? Het lijkt mij ook de meest logischemoet ik zeggen.
Verder vindt ik de rest van je antwoorden in dit topic ook erg mooi.

Fijn hoe je parels weer hun waarde teruggeeft: man en vrouw gelijk. Beide even belangrijk voor God en geheiligd in Christus. Amen, sister!

joepie

Berichtdoor joepie » 30 mar 2003 14:32

Joris bedankt voor je reactie. En ik heb dat gelezen en er ook eens een preek over gehoord. En die ging over de versen 13 tot en met 18, dus het bewijs werd daarin uitgebreidt behandelt.

Het is niet helemaal waar dat het geen vlies is, bij somige meisjes dus wel en is er maar een kleine opening en bij anderen weer alleen maar een randje. En het bewijs die je als meisje en jongen zou kunnen zien is nog steeds dat kleine beetje bloed wat er wel kan zijn bij de ontmaagding.
En een arts zal zeker bij inwendig onderzoek het kunnen zien, maar wij als leken op dat gebied zeker niet.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 30 mar 2003 15:27

(Het is interessant om te zien hoe interessant mensen deze topic vinden)
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

joepie

Berichtdoor joepie » 31 mar 2003 08:10

Weet je hoe dat komt Ezri? Omdat er dus nog steeds misvattingen bestaan over het zogenaamd van uit Christelijk oogpunt mogen controleren van het maagdenvlies bij meisjes. Op deze manier zijn er al velen misbruikt in streng gereformeerde kring. En dat is een ernstig vergrijp. Incest onder het mom van Christelijke nieuwsgierigheid of onderzoek bestaat niet, en daar moet tegen geageerd worden.
Zeker als daar dan ook nog bijbelteksten bijgehaald worden.
Daarom reageer ik hierop.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 31 mar 2003 10:04

'k Moet er ook niet echt aan denken dat m'n man later me zou zeggen "Chlo, je had een prachtige parel kunnen zijn. Maar helaas.. je hebt geen maagdenvlies meer dus je bent een veel minder mooie parel."
JUG.. :cry: :( :? :|

Eén van de bases van een relatie, onafhankelijk van het doel van die relatie, is respect. Als mijn vader (in een vader-dochterrelatie) tegen mij zegt dat ik een wolk van een dochter had kunnen zijn, nu ben ik dat echter niet want ik heb te zware wenkbrauwen; dan zou ik zoiets hebben van: 'bekijk 't, pa!'
Voor mijn vader ben en blijf ik zijn liefhebbende dochter waar hij trots op is, ongeacht welke gebreken/misvormen ik aan mijn uiterlijk heb. (maagdenvlies hoort niet echt bij je innerlijk, dus voor het gemak noem ik dat maar even het uiterlijk)

Elke vrouw die bij de Bruid van Christus hoort is voor Hem een prachtige glanzende parel; of ze nu maagd is of niet, of ze nu een maagdenvlies heeft of niet.
Probeer die dochters van je Vader eens te zien door Christus' ogen, Torenspits? Niet naar het vlees maar naar de geest?

Groetjes,
Chloë

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Maagdenvlies

Berichtdoor Acire » 01 apr 2003 09:59

Torenspits schreef:In mijn grote onwetendheid van de vrouw zou ik ook wel graag eens het maagdenvlies willen zien. Zonder seksuele, maar met religieuze interresse.
Is dat in religieuze zin een verboden verlangen? Is 'het ontbloten van haar schaamte' al een daad van overspel of losbandigheid of kan dat wel volgens jullie?

Welke religieuze interesse bedoel je, of hoe bedoel je dat???

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 01 apr 2003 12:51

Torenspits; als een goede christen (neem ik aan), dat je je verantwoordelijk heden kent. Misschien is het wel goed om het in een gebed aan God te vragen. Ook vraag me af wat jij met die 'relegieuze' intressesbedoeld. Waarom moet je dat bij een 'echte' vrouw doen? Waarschijnlijk zijn er wel wetenschappelijke foto's op internet verkrijgbaar. Of ga eens naar een sectiegebouw om het maagdenvlies van een vermoord iemand te bekijken. Ik hoop dat dit voldoende tips zijn om je gerust te stellen.

mvgr. Sk
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 03 apr 2003 10:54

Beetje vreemd...volgend mij kun je niet eens zien waar het maagdenvlies zit, en of het er nog zit...Net wat al eerder gezegd is: Het is geen echt vlies!

Terug naar “Archief”