waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 04 mar 2005 14:05

Gewoon zeggen dat je je niet op je gemak zou voelen in die hele sfeer.

Ik word ook vaak genoeg uitgenodigd om zaterdagavond mee te gaan, maar het trekt me niet. En niet in de eerste plaats omdat ik christen ben eigenlijk, ik ben gewoon geen uitgaanstype. Geeft niks toch?

Iedereen is anders, en je moet bij een gezellig leuk kamp geen dingen gaan doen die je echt niet leuk vindt. Lijkt me heel normaal.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Overkill

Berichtdoor Overkill » 04 mar 2005 14:37

suus_ schreef:
kurtyo schreef:Omdat er klotemuziek gedraaid wordt?

min of meer het hele sfeertje en het sort mensen dat daar kom

Dat hoeft niet ongezellig te zijn, ik ben best wel geregeld in discotheken geweest, gewoon met vrienden mee, terwijl ik de muziek compleet waardeloos vind.
Maar dat is dan wel enigszins lokaal, zodat je altijd zat(te) bekenden tegen komt, waarmee je wat mee kan kletsen. Meestal zijn er wel gedeelte's waar geen muziek gedraait wordt ofzo, waar je beter kan praten.
Maar goed, er gebeuren natuurlijk wel wat ongeregeldheden, het bier is vaak best duur en niet even lekker en de sfeer is niet altijd even gezellig.
Waar ik zelf een hekel aan heb is vies en duur bier en enorme drukte's. Dan hoeft het allemaal niet meer. Als een paar idioten elkaar verrot willen meppen vind ik dat best ok, kan er van genieten van een afstandje, als ik er maar niks mee te maken heb verder.

lin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lin » 05 mar 2005 11:41

Je zou ook kunnen zeggen ok! ik ga met jullie mee, maar zou het ook leuk vinden als jullie een keer met mij mee gingen (jeugd, kerk o.i.d)

Of mee gaan en dan niet als doel mee hossen met de rest maar soort van evangeliseren.

En als laatste zou ik gewoon dan eerlijk zijn tegen ze als je niet mee wilt, er niet achter staat ook gewoon niet doen! Ik zou wel uitleggen waarom je niet mee gaat! Want als je zegt nee dat wil ik niet hebben ze zoiets van nou ja wat raar!
En Heer ik hou van U,
want U hield eerst van mij.
Uw liefde tilt mij op
en maakt mij vrij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mar 2005 01:44

suus_ schreef:
kurtyo schreef:Omdat er klotemuziek gedraaid wordt?

min of meer het hele sfeertje en het sort mensen dat daar kom

Hm, over het algemeen zijn dat best normale mensen hoor. Je klasgenoten bijvoorbeeld.

Maar je zult, nogmaals, voor jezelf echt duidelijk moeten hebben waarom niet anders blijf je nergens. En Overkill heeft ook wel een punt, het is meer voor de gezelligheid dan voor de goede mzuiek (die is meestal om te huilen).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2005 12:45

Hehe wat een karikaturen... Ik kom haast nooit in een disco... maar als ik dit moet geloven draaien ze in iedere disco takkeherrie, loopt iedereen in lonsdale, staat er op elke vierkante meter een paaldanseres en ga zo maar door ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 06 mar 2005 13:21

Overkill schreef:Dat hoeft niet ongezellig te zijn, ik ben best wel geregeld in discotheken geweest, gewoon met vrienden mee, terwijl ik de muziek compleet waardeloos vind.
Maar dat is dan wel enigszins lokaal, zodat je altijd zat(te) bekenden tegen komt, waarmee je wat mee kan kletsen. Meestal zijn er wel gedeelte's waar geen muziek gedraait wordt ofzo, waar je beter kan praten.
Maar goed, er gebeuren natuurlijk wel wat ongeregeldheden, het bier is vaak best duur en niet even lekker en de sfeer is niet altijd even gezellig.
Waar ik zelf een hekel aan heb is vies en duur bier en enorme drukte's. Dan hoeft het allemaal niet meer. Als een paar idioten elkaar verrot willen meppen vind ik dat best ok, kan er van genieten van een afstandje, als ik er maar niks mee te maken heb verder.

Als ik jouw verhaal zo lees dan is het voor jouw al redelijk normaal om heen te gaan geloof ik :?:
Je bent dan op het punt dat je het "normaal" vind om er naar toe te gaan, de kans dat je dan ook steeds gewoner gaat vinden is dan ook zeer aanwezig, dus ik vind dat je er wel erg mee moet oppassen.

Want dr komt dan ook een tijd dat je die muziek "gewoon" gaat vinden en dus ook in die herrie gaat staan. En net zo gek doet als de rest.
(het werkt denk het zelfde dat als je naar de radio luisterd, de eerste keer denk je nog van :arrow: kan dit wel, de 2e keer heb je zoiets van: ja dit klink wel aardig en de 3e keer ben je verkocht.)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2005 15:13

De vraag is inderdaad of het kan of niet. Om nou gelijk te zeggen dat alle seculiere muziek niet kan en er op dansen al helemaal niet, dat vind ik veel te ver gaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 06 mar 2005 18:31

Marnix schreef:De vraag is inderdaad of het kan of niet. Om nou gelijk te zeggen dat alle seculiere muziek niet kan en er op dansen al helemaal niet, dat vind ik veel te ver gaan.

ik bedoel dus "foute" muziek die meestal in de disco word gedraait. als je dat gaat al "normaal" gaat vinden dan is de stap naar "nog fouter" zo gemaakt.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2005 23:35

Hoezo? In veel disco's wordt gewoon gedraaid wat door de week op de radio is.... Top-40, dance... Daarnaast hebben veel disco's verschillende zalen met muziekstijlen.

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 07 mar 2005 21:10

Marnix schreef:Hoezo? In veel disco's wordt gewoon gedraaid wat door de week op de radio is.... Top-40, dance... Daarnaast hebben veel disco's verschillende zalen met muziekstijlen.

moet ik dit onderzoeken :wink:
ik luister haast geen muziek. maar als ik altijd de verhalen van mijn klasgenoten moet geloven hoor je echt niet thuis in een disco :!:

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Re: waarom niet naar een disco

Berichtdoor Mapleleaf » 07 mar 2005 21:28

suus_ schreef:heeey zoals je misschien al wist zit ik op een openbare school. binnen kort gaan we op zeil kamp en gaan ze de laatste avond de disco in.

nou...daar voel ik dus helemaal niets voor. maar hoe ga ik dit goed uit leggen aan klasgenoten en waarschijnlijk nog een geinterresseerde groep van zo'n 35 man? :(

dit kan ik op grond van de bijbel doen, maar ik wil ook weer niet te zwaar over komen. heeft iemand tips om dit goed op te lossen?

Ik weet niet hoe je er zelf over denkt, maar misschien heb je hier wat aan.

"Veel liedteksten gaan niet samen met wat God van ons1 vraagt. Teksten waarin bijvoorbeeld de naam van God misbruikt wordt of teksten over losse sex. Dat is voor mij een reden om niet een disco te bezoeken."

1 Je kan ook zeggen: "van mij vraagt", maar dan klinkt het net of God het alleen van jouw vraagt, en niet van je klasgenoten.

Veel sterkte en wijsheid toegewenst in ieder geval.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 mar 2005 23:50

Mensen ga nou toch gauw fietsen. Als Christen hoor je niet in een disco thuis. Het is een poel van goddeloosheid. Ga je toch naar een disco, voel je je daar prettig, vind je het leuk vertier? Dan is er maar één antwoord: dan ben je geen oprechte Christen maar hooguit een schijn- of naamchristen die de genade Gods verdraait in onreinheid, ontucht, verderf, laster, gevloek, hoererij, etc. Durf toch eens een keer een helder standpunt in te nemen. Altijd maar dat slappe gezever. Wil je soms door God uitgekotst worden? Ja cru hè, die vraag. Maar dat is wat Hij Zelf zegt: Ik zal u uit Mijn mond spuwen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 mar 2005 00:04

Ik geloof niet dat jouw standpunt recht doet aan de feitelijke waarheid.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 mar 2005 00:15

Sabra schreef:Ik geloof niet dat jouw standpunt recht doet aan de feitelijke waarheid.

En ik ben ervan overtuigd dat dit wel zo is. Dus hebben we een meningsverschil. Dat mag. Alleen is dan jammer voor jou dat het verschil in jouw nadeel uitvalt.
Ik heb namelijk gelijk.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 mar 2005 00:18

Ik zou niet weten waarom jij gelijk zou hebben. Verder hecht ik weinig waarde aan jouw oordeel. Ik laat liever iemand anders oordelen.

Terug naar “Archief”