Het geheim van een succesrelatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 25 feb 2005 16:06

Je moet ten eerste als je fout bent ALTIJD toegeven dat het je eigen fout is. Als dat punt is overwonnen (moet natuurlijk al vanaf het begin aanwezig zijn), moet je goed met elkaar kunnen praten over ALLES. En natuurlijk zeker niet op de laatste plaats LIEFDE tot elkander :mrgreen:
Ow ja en je moet ook zeker wel eens kwaad op elkaar zijn, dan weer je direct weer waar je staat in je relatie tot elkaar!!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 feb 2005 16:13

Maar eerlijk gezegd krijg ik een beetje de indruk dat een kansvol contact wel een soort compromis lijkt te zijn:
1. Je kunt in contactueel goed met elkaar overweg: er valt een goed gesprek te voeren, geen problemen die je boven je hoofd uit groeien,
2. Daarbij voel je je inderdaad ook nog eens een keer aangetrokken tot die ander: ze is wel lief en aantrekkelijk. De ene keer voel je dat meer dan de andere keer.
(Deze volgorde heb ik opzettelijk zo gekozen.)

Je hebt soms ook van die dames, die een gigàntische uitwerking op je gevoelens hebben. Maar ja, dan loopt het op contactueel gebied weer niet. Je kunt niet goed met die ander communiceren, ze is tegendraads, waardoor je gevoelens maar zo een probleem kunnen worden wat onbeheersbaar wordt. En misschien houdt ze je wel aan het lijntje, zonder erg concreet te worden. (Dat concrete gaat ze uit de weg.) Uiteraard heeft dit allemaal geen gunstige uitwerking op de begeerlijkheid die die ander voor je heeft.

Wil er echter sprake zijn van de beide punten bovenaan, dan lijkt het wel alsof dat in mindering gaat op de gevoelens, want de àllerspannendste dames bij wie echt de vonken er vanaf vliegen wat de gevoelens betreft, vallen daar niet echt onder.
Het lijkt er meer op dat de echte vrouw voor het leven meer een leuk vriendinnetje is met wie je goed overweg kan en voor wie je inderdaad wel kriebels voelt, maar dat ze niet in ieder opzicht de meest sensationele vrouw is. (Vandaar natuurlijk die gekozen volgorde.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

joepie

Berichtdoor joepie » 25 feb 2005 17:05

Volgens mij wil je het te veel beredeneren.
Is de echte vrouw voor het leven die vrouw die God je wil geven.
Waar je samen oud mee wil worden.
Waar je oprechte liefde voor voeld. Waar je alles maar dan ook alles mee wil delen.
Niet zomaar een vriendinnetje, maar een vrouw waar je respect voor op kunt brengen. Een vrouw die je op handen zou willen dragen.
De vrouw die de moeder van je kinderen zou mogen zijn.

reform
Moderator

Re: Het geheim van een succesrelatie

Berichtdoor reform » 25 feb 2005 17:16

ezri schreef:Wat zijn volgens jou de ingredienten van een succesvolle relatie?

Deel hier je ervaringen en ideeën ....

Mijn ingredienten voor een succesvolle relatie zijn andijvie, aardappelpuree, spekjes en kaas met spa (mandarijn en banaan) als drankje! :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2005 17:41

Boekenlezer schreef:Wil er echter sprake zijn van de beide punten bovenaan, dan lijkt het wel alsof dat in mindering gaat op de gevoelens, want de àllerspannendste dames bij wie echt de vonken er vanaf vliegen wat de gevoelens betreft, vallen daar niet echt onder.
Het lijkt er meer op dat de echte vrouw voor het leven meer een leuk vriendinnetje is met wie je goed overweg kan en voor wie je inderdaad wel kriebels voelt, maar dat ze niet in ieder opzicht de meest sensationele vrouw is. (Vandaar natuurlijk die gekozen volgorde.)

Volgens mij heb jij gewoon de verkeerde vrouwen ontmoet. :)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 feb 2005 18:23

Elkaar kunnen vergeven is denk ik nummer 1 ,
dan wederzijds respect, begrip voor elkaar dus niet zeuren als hij naar voetbal wil kijken en hij niet zeuren als zij naar goedetijden slechte tijden wil kijken of een andere soap, lichamelijkheid, en dat je elkaars maatje bent dat je samen 1 team bent, zorgen dat je er allebei altijd schoon en verzorgd uitziet voor elkaar, en water bij de wijn kunnen doen allebei.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 25 feb 2005 20:43

reform schreef:

Mijn ingredienten voor een succesvolle relatie zijn andijvie, aardappelpuree, spekjes en kaas met spa (mandarijn en banaan) als drankje! :mrgreen:

hee, dat zijn ook mijn ingredienten... :wink: :mrgreen:
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 25 feb 2005 21:54

Mariamagdalena schreef:Elkaar kunnen vergeven is denk ik nummer 1 ,
dan wederzijds respect, begrip voor elkaar dus niet zeuren als hij naar voetbal wil kijken en hij niet zeuren als zij naar goedetijden slechte tijden wil kijken of een andere soap, lichamelijkheid, en dat je elkaars maatje bent dat je samen 1 team bent, zorgen dat je er allebei altijd schoon en verzorgd uitziet voor elkaar, en water bij de wijn kunnen doen allebei.

Is het niet zo, dat als er van wederzijds respect sprake is, het elkaar kunnen vergeven automatisch bij inbegrepen is? Naja, misschien is dat een kip-ei-discussie :D

Boekenlezer, ik vind je wel erg generaliseren hoor. Net als of de vrouw een studie-object is, waarop je allerhande voorgefabriceerde etiketten op kunt plakken. Wellicht bedoel je het zo niet, maar zo lees ik het wel. Een vrouw is een invididu, een unieke persoonlijkheid met een eigen karakter, eigen levensgeschiedenis, met eigen heel specifieke mooie en minder mooie kanten. Daar kun je nauwelijks algemeen geldende uitspraken over doen zoals jij die graag ziet. Wat betreft de tegenstelling die je ziet in vonken en vriendschap, het een sluit het ander niet uit lijkt me. Verder zegt joepie hele ware dingen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 feb 2005 10:56

joepie schreef:Volgens mij wil je het te veel beredeneren.
Is de echte vrouw voor het leven die vrouw die God je wil geven.
Waar je samen oud mee wil worden.
Waar je oprechte liefde voor voeld. Waar je alles maar dan ook alles mee wil delen.
Niet zomaar een vriendinnetje, maar een vrouw waar je respect voor op kunt brengen. Een vrouw die je op handen zou willen dragen.
De vrouw die de moeder van je kinderen zou mogen zijn.

'k Moet toegeven: ik ben nogal een denker, een filosoof.
Zitten ook wel weer leuke kanten aan.

Maar aan mijn verhaaltje zat ook een positieve kant: ik kom dus niet alleen maar lastige dames tegen, zoals mijn discussie 'Houden van een vrouw, hoe moet dat?' zou kunnen suggereren. Ook dames met wie prima om te gaan valt.
Dat ik daar nou niet direct de ware liefde in herken... ach, dat hoeft ook niet. Dat heeft de tijd nog wel. Je moet ook niet alles tegelijk willen.

Voor een vriendin kan ik overigens ook respect opbrengen, hoor...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 feb 2005 12:45

ezri schreef:
reform schreef:

Nou, als daar niks moois uit bloeit :mrgreen:

andijvie met spekjes en kaas, hoe verzin je het :shock: :D
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

joepie

Berichtdoor joepie » 28 feb 2005 12:59

Boekenlezer schreef:Voor een vriendin kan ik overigens ook respect opbrengen, hoor...

Gelukkig! :wink: En wie weet wat daar dan nog eens uit bloeit :mrgreen:

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 28 feb 2005 22:59

JialiKelly schreef:
ezri schreef:
reform schreef:

Nou, als daar niks moois uit bloeit :mrgreen:

andijvie met spekjes en kaas, hoe verzin je het :shock: :D

Hehe... de andijvie is nog niet uitgebloeid heurrrrrrrrr... :)
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 01 mar 2005 08:52

Laten we hier niet gaan slow-chatten, maar het (serieus) bij het onderwerp houden!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

jean

Berichtdoor jean » 01 mar 2005 12:28

Voor mij zijn de volgende dingen in een relatie heel erg belangrijk:

Allereerst de liefde van God samen ervaren en delen(in o.a. gesprekken).
Meer geven dan nemen, dan ontvang je toch meer dan je weggeeft.
Nooit, maar dan ook nooit, een discussie/ meningsverschil wegknuffelen, maar altijd uitpraten, ook als je er anders over blijft denken.

De lijst kan vele vele malen langer, maar dat houd ik lekker voor saampjes :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 02 mar 2005 09:12

joepie schreef:
Boekenlezer schreef:Voor een vriendin kan ik overigens ook respect opbrengen, hoor...

Gelukkig! :wink: En wie weet wat daar dan nog eens uit bloeit :mrgreen:

Ach, dat laatste zal ook wel weer meevallen. Dat denken mensen altijd zo snel... :?

Terug naar “Archief”