hoi, laat ik ook es een reactie geven..
veel leiders van de ger.gem. laten zich leiden door Angst... angst om het evangelie te rijk aan te bieden, angst om te veroorzaken dat er gelovigen in de kerkbanken komen te zitten die Jezus niet kennen.
komt hier nog de angst voor een kerkscheuring bij..... dan wordt het helemaal complex. door de bril van de angst gaan mensen anders kijken naar de gemeente, komen accenten anders te liggen, gaat er verkeerd gereageerd worden op pastorale verantwoordelijkheden, blijft er gemeentestichtelijkwerk liggen.
't is heel wat...
zo alles bij elkaar is er heel wat te doen binnen de ger.gem. zie het voorkomen van een kerkscheuring als een roep van God aan jou om jou eigen gaven te besteden in de gemeente...... als dit niet kan onder de vlag van de gemeente.... dat is jammer... maar met liefde, geloof, hoop en geduld dan kom je heel ver...
nu denk je misschien, hoort dit bij het topic? ik denk het wel... nl: komt er een scheuring door de Ger.Gem.?:
Ja, alleen of die al voor de wederkomst is, dat is de vraag.
daarom, heb het niet alleen over de vormen, maar ga juist tot de kern: aanbidding van God binnen de gemeente en in je dagelijks leven.
houdt dit niet voor jezelf, maar wees als een licht binnen je gemeente... zoals sommigen al aangaven binnen hun gemeente te blijven...
als je op deze manier in je gemeente aanwezig bent dan mag je je aanpassen aan de vormen, en zullen er meer mensen zijn die zich aan jou aanpassen dan dat jij je aanpast aan hen...
aanpassen aan de vorm is nog geen aanpassen aan de leer.
in mijn reactie kunnen onvolledigheden staan... als dat zo is dan verwacht ik zeker een reactie.
vriendelijke groet,