laserbehandeling ogen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

laserbehandeling ogen

Berichtdoor johannes1 » 10 feb 2005 15:08

wie is hier mee bekend of heeft er informatie over?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 10 feb 2005 15:38

Ik weet in ieder geval dat het nogal wat kost (zeker een paar duizend euro geloof ik).
Ook is er nog steeds een (steeds kleiner wordend) risico van mislukking met als gevolg blindheid. Je zou maar net die ene zijn bij wie het mislukt... :roll:
Wil ik ooit mijn bril nog eens definitief kwijtraken, dan zal ik zoiets moeten doen, omdat met mijn afwijking lenzen niet schijnen te kunnen.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 10 feb 2005 17:28

wij hebben er vorig jaar een werkstuk over gemaakt, en dat misgaan kwam eiglijk zo goed als niet voor.. iig niet in nederland..
je hebt natuurlijk wel een kans dat jou ogen 'niet geschikt' zijn, maar dat wordt vooraf allemaal bekeken :)

ik ben net blij dat k een bril heb (mn vorige bril heb k 4 jaar niet opgehad :oops:) maar iig k ben blij dat k nu alles zie (ik zag dus heel slecht) en ze zeggen dat bril me goed staat.. dustjah.. ik wil m voorlopig niet kwijt iig :)

(al lijkt laseren me wel super handig, maar dan zou k een bril willen met glazen 0 :D)

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 10 feb 2005 17:31

Retep schreef:Ook is er nog steeds een (steeds kleiner wordend) risico van mislukking met als gevolg blindheid. Je zou maar net die ene zijn bij wie het mislukt... :roll:

ze doen eerst 1 oog, en als die goed is pas t andere oog.. dus je houdt dan iig 1 oog over
(klinkt wel btje hard eiglijk.. maar zo bedoel k t nie ;))

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 14 feb 2005 12:04

Kheb ook heel slechte ogen en vandaar ook lenzen. Ben er heel blij mee, maar als ik geld en tijd heb wil ik ook nog eens mijn ogen laten laseren.

Een oud collega heeft het ook gedaan, alleen, waar ik het meest tegenop zou zien, is de tijd die je zonder bril/lenzen moet doorbrengen: 6 weken voor de operatie mag je niets dragen, vrij lastig dus als je een sterkte hebt van -7 en -8 :shock:

De resultaten zijn goed te noemen. Je ogen moeten trouwens een jaar niet veranderd zijn voor je een operatie mag doen :( -> dat veranderd bij mij bijna jaarlijks!

Je zou eens op internet kunnen zoeken en info aanvragen.

O ja, een 'goed' lasercentrum moet minimaal 1000 ogen per jaar laseren. Omdat er geen keurmerk bestaat voor zoiets, kun je door middel hiervan kijken of ze ervaring hebben.

Gr. Lindal
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 14 feb 2005 12:21

Lees er hier heel veel over!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 feb 2005 21:06

6 weken voor de operatie mag je niets dragen, vrij lastig dus als je een sterkte hebt van -7 en -8

dat mag tegenwoordig dyus wel
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 feb 2005 12:31

johannes1 schreef:
6 weken voor de operatie mag je niets dragen, vrij lastig dus als je een sterkte hebt van -7 en -8

dat mag tegenwoordig dyus wel

haha, ik zie het al voor me dat ik zes weken lang zonder bril of lenzen rondloop... arme ik...
Ik heb gemiddeld -10 (met lenzen -9 en -8) en heb er ook weleens over nagedacht. Maar voorlopig kost het teveel geld. Ik zie met lenzen 90 en 100%, wat 10% beter is dan met bril, dus voorlopig hou ik het daarbij. Meestal hou je ook nog wel een kleine afwijking over, zodat je toch nog een bril of lenzen moet dragen.

Waar je op moet letten is dat er goede nacontroles zijn, die zijn erg belangrijk om complicaties te voorkomen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 feb 2005 20:17

de complicaties zijn minimaal en de resultaten zijn goed, tenminste bij de info die ik heb aangevraagd wel. 5 maart hoop ik meer te weten.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 17 feb 2005 16:18

Retep schreef:Ik weet in ieder geval dat het nogal wat kost (zeker een paar duizend euro geloof ik).
Ook is er nog steeds een (steeds kleiner wordend) risico van mislukking met als gevolg blindheid. Je zou maar net die ene zijn bij wie het mislukt... :roll:
Wil ik ooit mijn bril nog eens definitief kwijtraken, dan zal ik zoiets moeten doen, omdat met mijn afwijking lenzen niet schijnen te kunnen.

Wat voor afwijking heb jij joh?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2005 19:22

Lorijntje schreef:
Retep schreef:Ik weet in ieder geval dat het nogal wat kost (zeker een paar duizend euro geloof ik).

Wat voor afwijking heb jij joh?

Een vriendin van mij kreeg bij de ene opticien te horen dat ze geen lenzen kon krijgen, maar bij de andere kon het wel... Maar er zijn wel een aantal voorwaarden, je moet bijvoorbeeld genoeg traanvocht hebben.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 18 feb 2005 13:46

Heb gelukkig geen bril of lenzen, maar vind de techniek van ooglaseren wel erg goed. Het is helaas wel erg duur, en soms erg onbetrouwbaar volgens sommige mensen, maar het lijkt me erg handig voor mensen die nog maar weinig meer kunnen zien die dan geen bril of lenzen meer hoeven.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 19 feb 2005 17:24

Een ieder wordt geadviseed om info in te winnen bij Dr. F. de Wilde in Gent, België. Geweldig! 0032 9 225 61 90.
Succes!
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 21 feb 2005 22:23

Lindal schreef:Kheb ook heel slechte ogen en vandaar ook lenzen. Ben er heel blij mee, maar als ik geld en tijd heb wil ik ook nog eens mijn ogen laten laseren.

Een oud collega heeft het ook gedaan, alleen, waar ik het meest tegenop zou zien, is de tijd die je zonder bril/lenzen moet doorbrengen: 6 weken voor de operatie mag je niets dragen, vrij lastig dus als je een sterkte hebt van -7 en -8 :shock:

De resultaten zijn goed te noemen. Je ogen moeten trouwens een jaar niet veranderd zijn voor je een operatie mag doen :( -> dat veranderd bij mij bijna jaarlijks!

Ha nog iemand met slechte ogen! Ik heb met lenzen -6 en -6,5 (met bril meer op de één of andere manier) Kdenk er ook wel eens over om te laseren, maar ja, tis duur he!
Ik dacht trouwens dat je wel een bril op mocht hoor, voor de operatie. Maar dat weet ik niet zeker.
En idd moeten je ogen niet veranderd zijn, en helaas, bij mij gaat het nog steeds ook achteruit... SNIK Ook elk jaar wel...
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 21 feb 2005 23:22

Ik heb iets van -1,5 ofzo (zou het niet precies weten). Maar af en toe zou ik best wel eens lenzen willen of laten laseren.

Terug naar “Archief”