Moderator: Moderafo's
Mondriaan schreef:zelf heb ik een "trechter borst" een put de tegen hanger van "de kippe borst" uit stekende botten,
dat is uiterlijk maar niet erg.![]()
toch kan ik niet echt antwoorden of het verkeerd is met iemand te trouwen met kans op erfelijke aandoeningen!
?? ik reageer binnekort nog eens eerst effe nadenken![]()
![]()
joos schreef:Mondriaan schreef:zelf heb ik een "trechter borst" een put de tegen hanger van "de kippe borst" uit stekende botten,
dat is uiterlijk maar niet erg.![]()
toch kan ik niet echt antwoorden of het verkeerd is met iemand te trouwen met kans op erfelijke aandoeningen!
?? ik reageer binnekort nog eens eerst effe nadenken![]()
![]()
Nou - uiterlijk kan ook erg zijn! Dat schisis bijvoorbeeld. Hoe moet ik me die trechterborst trwns voorstellen?! Ken wel iemand met n kippeborst, dat zie je met n shirt, dit ook?!![]()
Fijn dat je er nog (extra) over na wilt denken!! Ben benieuwd...
Persoonlijk denk ik niet dat het verkeerd is om met iemand te trouwen met kans op erfelijke aandoeningen.. Medicijnen of gewoon de combinatie man-vrouw kan soms ook tot dat soort aandoeningen lijden overigens..
joos schreef:Hoe denken jullie over het krijgen van kinderen als vast staat dat er een vergrote kans is op erfelijke aandoeningen?
Ben benieuwd!
Evelien schreef:Uhmmm.... tja hier kom ik dan aan:
Mijn opa was hartpatient! (is op jonge leeftijd overleden hij is 53 jaar geworden).
Mijn moeder heeft nu al 1 broer, 2 zussen die al een aantal keren aan het hart zijn geopereerd (omleidingen). 1 zus van haar heeft ook klachten rondom het hart. (het gaat zo het rijtje af).
Een schoonzus van mijn moeder (mijn tante dus) en daar de kinderen en kleinkinderen (van het vrouwelijke geslacht) worden vanaf hun 12e levensjaar om de zoveel tijd op controle gesteld onder een gyneacoloog. (dit i.v.m. kanker waar ze aan is overleden).
Maar goed, dit openbaart zich dus pas op latere leeftijden.
Er zit wel verschil in wat voor soort (erfelijke)ziekte's het gaat.
En zoiets mag je zeker in de handen van God leggen.
joos schreef:Evelien schreef:Uhmmm.... tja hier kom ik dan aan:
Mijn opa was hartpatient! (is op jonge leeftijd overleden hij is 53 jaar geworden).
Mijn moeder heeft nu al 1 broer, 2 zussen die al een aantal keren aan het hart zijn geopereerd (omleidingen). 1 zus van haar heeft ook klachten rondom het hart. (het gaat zo het rijtje af).
Een schoonzus van mijn moeder (mijn tante dus) en daar de kinderen en kleinkinderen (van het vrouwelijke geslacht) worden vanaf hun 12e levensjaar om de zoveel tijd op controle gesteld onder een gyneacoloog. (dit i.v.m. kanker waar ze aan is overleden).
Maar goed, dit openbaart zich dus pas op latere leeftijden.
Er zit wel verschil in wat voor soort (erfelijke)ziekte's het gaat.
En zoiets mag je zeker in de handen van God leggen.
Sjonge, wat erg!
Ik vraag me nu af of ik er wel goed aan heb gedaan dit topic te openen, het is zo .. ik weet niet. Pijnlijk in ieder geval. En STEL dat hier mensen zijn die bijv. schisis hebben (waar ik dan zo bang voor ben) dan heb ik ze erg zeer gedaan als ze dit gelezen hebben..
Sorry mensen!![]()
En wie ben ik om er over te hebben, wie kan de toekomst zien. Hoeveel beter zou het zijn het in Gods handen OVER te geven - wat ik nog moeilijk vind, anders open je niet zo'n topic.. - en Hem te vragen of Hij helpen wil, hoe het ook lopen zal...
Raido schreef:Nee..![]()
Jezus zegt: laat de kinderen tot mij komen, daar staat niet bij, maar de kinderen in een rolstoel niet. Ofwel, ik zou gewoon kinderen willen, ookal bestaan er reele kansen dat ze gehandicapt zijn..
trijntjejohanna schreef:Raido schreef:Nee..![]()
Jezus zegt: laat de kinderen tot mij komen, daar staat niet bij, maar de kinderen in een rolstoel niet. Ofwel, ik zou gewoon kinderen willen, ookal bestaan er reele kansen dat ze gehandicapt zijn..
maar stel dat je kinderen duchenne blijken te hebben.. beide zoontjes van je.. dan is het toch wel logisch als je de keus maakt om voor niet nog een kindje te gaan...
ik weet wel dat mocht ik 2 kinderen krijgen met een ernstige handicap/afwijking ik dan zeker niet voor een 3e zou gaan.... je moet ook kijken naar wat je aankunt... en ik heb zelf het idee dat ik niet meer aan kan..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten