Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:er moet gewoon toezicht zijn op wie er zich aanmeld, in de oude hervormde kerk kon gewoon iedereen die er behoefte tot had dominee worden, maar nu word er gewoon gekeken of het wel echt is en niet zomaar van he ik word dominee.
overigens kennen meerdere sectors zo procedure.
Echter in sommige gemeenten worden sommige oprechte mensen gewoon geweigerd als dominee. Dat vind ik echt zeer slecht.
caprice schreef:The_Pim schreef:Zonder dat ik het tegendeel van zorgvuldigheid van het Curatorium wil stellen, toch een vraag. Als je ergens voor bidt, heb je dan de garantie dat er niets meer fout gaat?
Dat ligt er alleen maar al aan hoe er gebeden wordt.
Als een rechthebbend mens? Als een verdienend mens? In de Naam van Jezus Christus?
De mens is er het beste mee als de Heere hem gebed geeft.
Wat bedoel je trouwens met 'fout gaan'?
TheKeimpe schreef:Mee eens Aragorn.
Ik wil ook niet beweren dat het curatorium nooit een fout zal maken. Wel word ik vreselijk moe van mensen die altijd maar naar het curatorium wijzen.
The_Pim schreef:caprice schreef:The_Pim schreef:Zonder dat ik het tegendeel van zorgvuldigheid van het Curatorium wil stellen, toch een vraag. Als je ergens voor bidt, heb je dan de garantie dat er niets meer fout gaat?
Dat ligt er alleen maar al aan hoe er gebeden wordt.
Als een rechthebbend mens? Als een verdienend mens? In de Naam van Jezus Christus?
De mens is er het beste mee als de Heere hem gebed geeft.
Wat bedoel je trouwens met 'fout gaan'?
Het argument lijkt een beetje te worden: de curatoren doen hun werk biddend, dus geen commentaar.
Ik denk dat alle kandidaten ook biddend naar R'dam gaan.
En nu?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten