PeterD schreef:En wij? Als het curatorium vergadert en moet beslissen over het al dan niet toelaten van de aangemeldde mannen, wat doen wij dan? Vol spanning afwachten? Flink commentaar geven achteraf dat er maar X zijn aangenomen?
Of zijn wij biddend bezig met deze gewichtige zaken, en vragen we de God van hemel en aarde of Hij mannen wilt uitzenden in Zijn wijngaard, en de mannen van het curatorium de wijsheid wilt geven om de juiste beslissing te nemen? Zijn we zo bezig? Of vinden we het veel fijner kritiek te leveren....
wij moeten ons verstand niet uitschakelen. Ik heb gebeden voor het curatorium. En vele mensen met mij. Jaren lang zijn er al mensen bezig om te bidden voor de curatoren. Ik ben er stellig van overtuigt dat heel het curatorium een vast gelopen systeem is.
God eist van ons verantwoordelijkheid. Wij hoeven niet alleen te bidden, maar we moeten ook aan de slag.
Door de jaren heen zijn er dominees opgestaan die het niet met het curatorium eens zijn. Door de jaren heen zijn er mensen geweest die biddend naar de kerkraad zijn gegaan om een verandering in het systeem.
Elk jaar komen er (schat ik) 70 mensen (met de liefde van God in hun hart) naar de kerkraad om door gelaten te worden. Daarvan gaan er 20 door. uit deze 20 wordt een selectief gezeldschap gekozen die aan de norm voldoet van de meest zware ger. gem kerken in nederland (de veluwe).
en ja.. laten we bidden of God mensen in de oogst wil uitzenden. Wat zou God er van zeggen dat je jaar in jaar uit alleen maar bid? Er moet iets gebeuren.. Mijns inziens is het onmogelijk.. maar mischien wil God mensen sturen...