Johanne schreef:Marnix schreef:Jezus = God. God draaide in principe zelf voor de straf op. Hij dacht niet: Ik laat het wel iemand anders doen.... Dan heb ik er geen last van. God egoistisch? Heeft het Hem niets gekost? Het kostte Hem een stuk van zichzelf.... Zijn Zoon... denk je dat dat Hem heeft koud gelaten? Dat Hij gevoelloos toekeek toen Jezus aan het kruis hing, toen de eenheid tussen Hem en Zijn Zoon onderbroken werd?
Ja, dat is wel zo
Maarr waarom moest dat dan zo, ik bedoel als God almachtig is, waarom kon Hij dan niet gewoon zo zeggen van het is goed, waarom moets Hij dan toch eerst zoiets laten gebeuren...? Hmmm ik zal proberen hier voortaan niet meer zo diep over na te denken....Maar misschien ben ik er wel helemaal niet blij mee dat ik besta enzo... moet ik iemand prijzen die voor Zijn eigen zin/plezier mensen heeft gemaakt, terwijl die mensen er zelf helemaal niet blij mee zijn....
Waar ben je niet blij mee? Met het feit dat Hij je schiep? Of met het feit dat Hij je redde?
Met het feit dat Hij mij wil redden ben ik natuurlijk wel blij ja...
Alleen waarom heeft Hij mij geschapen vraag ik me af... maar goed dat zal wel in een ander topic thuishoren ofzo...[/quote]
Mensen maken een schuld... God gaf het aan in het paradijs... Hij kan niet tegen kwaad en wil dat we goed doen. Daarom schiep Hij ons ook zo... en dat hoefden we alleen maar zo te houden.... Die schuld is er en met woorden wordt schuld niet ongedaan gemaakt. Vandaar.... die schuld moest weg.... en dat kunnen we zelf niet.... en God kon ook niet in zijn vingers knippen of het door de vingers zien (dan zou wat God zegt en doet niet meer bij Hem passen)
Waarom Hij je schiep? Omdat Hij van je houdt... Hij schiep de mensen en zag dat het goed was.... en Hij wil dat het weer goed wordt. Daar heeft Hij ALLES voor over, zelfs zijn Zoon.