Niet refo genoeg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Niet refo genoeg

Berichtdoor TheEdge » 15 mar 2003 14:38

Ik wil effe kwijt dat ik dit forum heel tof vind! Af en toe misschien een beetje dichtgetikt, maar toch open voor allerlei mensen.

Ik ben net even op www.omsionswil.nl wezen kijken, maar daar ben ik niet refo genoeg voor... ik mag me niet eens inschrijven... :cry:
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 15 mar 2003 14:46

nou dat is wel heel krom. Ik mag er wel komen....

Hoe kun je daar nou afgewezen worden?

Vertl.

Gebruikersavatar
Skoezie
Mineur
Mineur
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 nov 2002 09:36
Locatie: /home/skoezie
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 15 mar 2003 14:48

Ik raad je ook niet aan om op omsionswil te gaan. dit is wel 10x zo leuk!
OSW aapt rw een beetje na (slowchat etc.).

Je wordt daar nog sneller geband dan hier... (Zwarte Kouse Forum)
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 15 mar 2003 15:22

anna schreef:nou dat is wel heel krom. Ik mag er wel komen....
Hoe kun je daar nou afgewezen worden?
Vertl.


Nou, dit stond er op die site:

Citaat van OmSionsWil schreef:Voorwaarde om aan te melden :
Behorende tot of verwant zijn met de Gereformeerde Gezindte !!!
wat inhoudt, behorende tot Ned. Herv. Kerk, (oud) Ger Gem (in Ned) Christelijk gereformeerd, Vrij gereformeerde gemeenten , thuislezers in de lijn van de reformatie.


En ik ben Nederlands Gereformeerd (zie link in mijn signature), met een hele hoop invloeden van evangelische vriendjes en vriendinnetjes. Of zou dat onder "vrij gereformeerd" vallen?

Watvoor gemeente ben jij dan, anna?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 15 mar 2003 15:27

tja ik BEHOOR tot de gergem........ Maar dat zegt totaal niks....

Gebruikersavatar
Skoezie
Mineur
Mineur
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 nov 2002 09:36
Locatie: /home/skoezie
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 15 mar 2003 15:37

me2! zegt echt niex!
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 15 mar 2003 15:39

anna schreef:tja ik BEHOOR tot de gergem........ Maar dat zegt totaal niks....


Ik geloof in een heilig, algemeen christelijk forum, een gemeenschap der heiligen. (vrij naar de apostolische geloofsbelijdenis)

Ofwel: waarom kunnen evangelischen en gereformeerden niet samen op een forum zetten? Dat houdt je toch scherp, zou ik zeggen?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Niet refo genoeg

Berichtdoor henkie » 15 mar 2003 16:50

TheEdge schreef:Ik ben net even op www.omsionswil.nl wezen kijken, maar daar ben ik niet refo genoeg voor... ik mag me niet eens inschrijven... :cry:


Ze hebben dit gedaan om te zorgen ze als reformatorisch forum herkenbaar blijven. Het zou ook niet onze keuze zijn, maar ik kan de gedachtengang wel begrijpen. Stel dat er een topic met de kinderdoop als (reformatorisch) uitgangspunt is en dat wordt op zijn kop gezet door een niet-refo die dat bestrijdt door te zeggen dat hij voor een volwassendoop is en een niet-gelovige die verkondigt dat het onzin is, omdat God niet zou bestaan. Er is niet veel dat irritanter is en wat een onderwerp meer door de war schopt.

Wij hebben gekozen om dat soort posts gewoon te verwijderen omdat ze offtopic zijn :)

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Niet refo genoeg

Berichtdoor TheEdge » 15 mar 2003 21:28

henkie schreef:Ze hebben dit gedaan om te zorgen ze als reformatorisch forum herkenbaar blijven. Het zou ook niet onze keuze zijn, maar ik kan de gedachtengang wel begrijpen. Stel dat er een topic met de kinderdoop als (reformatorisch) uitgangspunt is en dat wordt op zijn kop gezet door een niet-refo die dat bestrijdt door te zeggen dat hij voor een volwassendoop is en een niet-gelovige die verkondigt dat het onzin is, omdat God niet zou bestaan. Er is niet veel dat irritanter is en wat een onderwerp meer door de war schopt.

Wij hebben gekozen om dat soort posts gewoon te verwijderen omdat ze offtopic zijn :)


Owkay, maar RefoWeb dan? Ik kan best begrijpen dat christenen danig in verwarring worden gebracht door de mening van niet-christenen hier aanwezig. Waarom hebben jullie gekozen voor zo'n ook-voor-niet-christenen-open formule in plaats van een alleen-voor-christenen-forum?

Al heb ik ontdekt dat de verschillende onderwerpen die besproken worden, ook al een bepaald publiek trekken... Discussies over gaven van de geest trekken een specifieker publiek dan discussies over of de hel bestaat en hoe die eruit ziet (ik vind beide onderwerpen interessant, overigens).
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 16 mar 2003 13:02

Wat ik een beetje het nadeel vind aan omSionswil, is dat er dus bij voorbaat al mensen 'geweigerd' worden en ze alleen mensen toelaten die in hun eigen straatje passen, wat vaak een vrij eenzijdige discussie oplevert. Ik merk dat ik daar echt zwaar in de minderheid ben.....

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 16 mar 2003 13:05

Watvoor minderheid vorm je dan, chickie?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 16 mar 2003 13:26

Mijn mening strookt in 99% van de gevallen niet met de mening van de gemiddelde OmSionsWiller....

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 16 mar 2003 14:43

Op zich denk ik wel dat het de discussie voor henzelf wel ten goede komt, als er alleen gelijkgestemden op dat forum zitten.

Als een mede-gergemmer iets ongebruikelijks beweert, zal een gergemmer het eerder toetsen en (als er niks tegenin te brengen valt) ermee in kunnen stemmen, dan als een evangelisch iemand hetzelfde beweert, zoals op dit meer gemengde forum. Want dan denkt een gergemmer (denk ik) eerder van "och, dat is een evangelisch iemand, dus wat íe zegt neem ik bij voorbaat al niet serieus".

Maar ik denk wel dat het goed is dat je af en toe wat tegengas geeft op dat forum, chickie! *knipoog*
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 16 mar 2003 18:25

Als je een andere mening hebt dan zij hebben, is er meteen al iets is en wordt je [b]door hen[/b] ter verantwoording geroepen. Er huppelt daar een moderator rond die dan meteen bijbelteksten naar je hoofd slingert.... Op zich niks mis mee, maar k vraag me af waar ze het lef vandaan halen om mij te veroordelen, omdat ik het toevallig net iets anders doe dan zij......

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Niet refo genoeg

Berichtdoor henkie » 17 mar 2003 15:30

TheEdge schreef:Owkay, maar RefoWeb dan? Ik kan best begrijpen dat christenen danig in verwarring worden gebracht door de mening van niet-christenen hier aanwezig. Waarom hebben jullie gekozen voor zo'n ook-voor-niet-christenen-open formule in plaats van een alleen-voor-christenen-forum?



We kunnen de gedachtengang dus wel begrijpen maar we vinden het geen juiste zaak dat je mensen (bij voorbaat) uitsluit van een forum. Bovendien zijn er een aantal zinnige zaken te vinden die we niemand willen onthouden.
Ook is het niet echt uitnodigend voor buitenstaanders. Zo kun je mensen (met interesse voor het geloof) afschrikken.
Voor een discussie kan het trouwens verheldend zijn om eens andere inzichten te horen. Zowel van niet-gelovigen als anders-gelovigen.

Maar ook dit heeft zijn nadelen, hoor :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 58 gasten