Johanne,
http://www.naarhouse.nl
Suc6
Moderator: Moderafo's
henkie schreef:scape schreef:Voor zover ik weet pleit butler voor het feit dat christenen zich niet meteen zo aangetast hoeven te voelen in hun identiteit. Een open houding helpt om feeling te houden met de huidige cultuur, en de taal ervan.
Of reageren christenen omdat hun God aangetast wordt in Zijn identiteit?
Ze hebben nummers die niet pro-God zijn zeg je... en die luister je niet; de rest van hun nummers wel. (dan vraag ik me af: hoe kun je luisteren naar nummers die door dezelfde mensen zijn geschreven is. maar die de ene keer niet pro-God zijn en de andere keer neutraal... doordat ik dan al zou weten van wie t nummer komt zou ik voor mezelf al niet meer kunnen verantwoorden dat ik die andere nummers wel luister)
Nee die muziek blijft fout als het in die nummers ook daar overgaat. Ook een satanist kan neutrale nummers zingen, wordt hij christen, of gaat hij van het satanisme af, dan blijft dat nummer neutraal. Natuurlijk is neutraal erg relatief. Ik vind nummers over fantasiewerelden ook neutraal terwijl andere mensen daar anders over denken.Vroeger deden ze aan occultisme/satanisme maar zijn daar nu mee gestopt... zou dan hun muziek van toen ook ineens compleet anders geworden zijn..? Lijkt me een beetje vreemd al zeg ik het zelf.
Ook mee eens, alleen is het weer relatief, wat is een nietchristelijke levenstijl. inderdaad, seks drugs en rock'n rollSowieso als je al weet dat de levensstijl van een band etc. ' onchristelijk/fout' is komt dat meestal toch wel in hun nummers tot uitdrukking. Het nummer hoeft niet duidelijk anti-God te zijn; ook een nummer wat niet direct over de satan gaat / of tegen God is kan toch ' onchristelijk' zijn. En bij hun zie je toch wel degelijk dingen van hun levensstijl terug in de muziek.
Als ik muziek zou schrijven, en ik zou dat doen vanuit de intentie God te dienen, en het wordt niet gezongen in de eredienst, heb ik het dan niet voor mijn geloof gedaan?Raido schreef:Ligt er maar net aan hoe je het ziet, als Bach het vooral voor zijn geloof deed, waarom wordt het dan niet gezongen in de eredienst?
Raido schreef:en p.s ik ben geen hokjes geile metalhead maarre... welke style is In Flames en Opeth? In Flames volgens mij: Death met wat nu-metal invloeden en Opeth uhm melodieuze rotherrie (uh Black Metal?)
Raido schreef:In Flames --> kun jij je er in vinden? ik wel namelijk nl.wikipedia.org/wiki/InFlames
Raido schreef:Het is ook totaal niet als argument bedoeld, maar als voorbeeld dat is totaal iets anders. Zo zie je maar weer, zo snel er iets over Bach word gezegt is het heiligschennis, natuurlijk is dit een kromme vergelijking, i know... Maar minstens net zo krom als beweren dat zo snel een band niet uit een christelijke visie zingt, het anti-god is. Het is neutraal... maar goed...
Neem dan het voorbeeld van Mozart of Liestz... en laten wet Bach even buiten beschouwing
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten