Verkiezing grootste Christelijke leider

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Verkiezing grootste Christelijke leider

Berichtdoor Maja de Bij » 29 jan 2005 14:16

In het februari nummer van Reveil wordt de uitslag bekend gemaakt van de verkiezing van de grootste Christelijke leider van Nederland. Omdat de uitslag toch niet helemaal triviaal is, geef ik hem ter info even weer.
Er hebben 577 mensen meegedaan, omdat er maximaal drie kandidaten mochten worden gekozen zijn er 1196 stemmen uitgebracht.
Hier de top twaalf

1. David Maasbach 11.7%
2. Andre Rouvoet 10%
3. Anne van der Bijl 6%
4. Willem Ouweneel 5.4%
5. Henk Binnendijk 5.2%
Orlando Bottenbleij 5.2%
7. Constantijn Geluk 4.5%
8. Jan Peter Balkenende 4.3%
9. Alida Bosshardt 3.4%
10. Andries Knevel 3.2%
Arie van der Veer 3.2%
12. Bas van der Vlies 3%

De belangrijkste redenen om op David Maasbach te stemmen waren zijn leiderschap en nederigheid.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 29 jan 2005 16:31

Ik ken ze allemaal, behalve David Maasbach :roll: Wie is dat dan?

Ik had zelf op Constantijn, Henk B en Anne vd Bijl gestemd

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2005 01:00

Ik zou niet weten op wie ik zou moeten stemmen... Misschien Rouvoet...

ff gezocht, Maasbach is voorzitter van de Evangelische Alliantie
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 31 jan 2005 09:54

Als ik zo de uitslag zie, dan zag ik dat veel mensen hebben gestemd op degene waar ze het het meest mee eens zijn en minder naar de kwaliteiten. Waarmee ik niet wil zeggen dat de nr. 1 geen kwaliteiten heeft.

Zou zelf gegaan zijn voor Bas van der Vlies (terwijl ik nooit SGP zal stemmen) of misschien Andre Rouvoet, omdat ik grote bewondering heb voor dat wat zij voor elkaar weten te boxen in een voornamelijk seculiere regering.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2005 12:30

Waarom staan mensen als Mgr. Vercammen van Utrecht (OK) en Mgr. Muskens van Breda (RK) er niet bij? Zeker die laatste is een buitengewoon goed christelijk leider.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 31 jan 2005 12:36

Optimatus schreef:Waarom staan mensen als Mgr. Vercammen van Utrecht (OK) en Mgr. Muskens van Breda (RK) er niet bij? Zeker die laatste is een buitengewoon goed christelijk leider.

Omdat er niet op gestemd is... :mrgreen:
Zie ook : http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=55607
Ook geen enkele moderator is verkozen, ja zelfs Henkie niet. Refowebbers hebben het dus wel teleurstellend af laten weten. :cry:
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Riska

Berichtdoor Riska » 31 jan 2005 12:49

Deze "top-tien" komt dus duidelijk uit de meer evangelische hoek.
Aleen het feit al dat Maasbach zoveel stemmen krijgt. Hoezo bescheiden en nederig? Wel eens een TV-uitzending met hem gezien?
Misschien dat ik als van oorsprong Groningse er veel te nuchter voor ben.
Maar los van politieke achtergrond gaat mijn voorkeur dan toch uit naar mensen als Rouvoet of V.d.Vlies. Hen kennende zullen ze er overigens totaal niet blij mee zijn.

Ik vind het een vreemde verkiezing. Om wie gaat het nou uiteindelijk? Om de Heer die ze dienen of om de mens?

Ik zou mij als christen schamen om een dergelijke verkiezing te houden.
Dus, of het nou zo'n schande is dat er geen refowebbers bij zijn, valt nog zeer te bezien in mijn visie...

Riska

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 31 jan 2005 15:51

ik ga voor ome Willem :lol: (Ouweneel dus)
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 31 jan 2005 16:23

Riska schreef:Ik vind het een vreemde verkiezing. Om wie gaat het nou uiteindelijk? Om de Heer die ze dienen of om de mens?

Ik zou mij als christen schamen om een dergelijke verkiezing te houden.
Dus, of het nou zo'n schande is dat er geen refowebbers bij zijn, valt nog zeer te bezien in mijn visie...

Riska

Ben het wel met je eens. Maar het is natuurlijk wel interessant om te kijken wie mensen nou een christelijke leider vinden.

Bovendien wisten diegene die op de lijst stonden het volgens mij niet eens. Tenminste, ik weet dat Constantijn Geluk van niets wist, en erg verbaasd was dat hij op de lijst voor kwam. Hij was er overigens ook niet blij mee. Hoe ze tot die lijst met namen zijn gekomen waar je op kon stemmen, weet ik eigenlijk ook niet

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 31 jan 2005 16:57

Leuk dat we hier in Nederland overal lijstjes van willen hebben.
Wanneer is die hype ingezet?

Wat moeten we met de zgn. "Grootste Christelijke Leider"?

Wat wordt het de volgende keer? De beste Christen? :? Meest duistere satanist? Grappigste Gothic. Sterkste dominee? Beste Knevelimmitator? Vervelendste vrijgezel? Geilste garnalenpeller? Productiefste Postbode?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 feb 2005 15:59

De beste christen? Dat ben ik...

Ik houd niet van rijtjes maar heb wel respect voor Rouvoet...

caprice

Berichtdoor caprice » 01 feb 2005 22:18

Er is maar één Christelijk Leider. En met alle leiders buiten Hem kom je voor eeuwig om.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 01 feb 2005 23:47

Och, mochten deze woorden nog geduriglijk in onz' harten gewrocht worden. Ze mochten ons nog eens tot voordeel wezen, en niet tot oordeel... :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2005 00:11

caprice schreef:Er is maar één Christelijk Leider. En met alle leiders buiten Hem kom je voor eeuwig om.

Ja dat snap ik :) Dat zullen de mensen in de top-10 ook wel beseffen... maar op zich vind ik het wel een leuke poll... zolang mensen er maar niet door naast hun schoenen gaan lopen... alles tot eer van God en Zijn Zoon Jezus Christus, amen.

En zolang ik in een land leef waar Fortuyn tot grootste nederlander wordt gekozen vind ik zo'n poll leuk maar neem ik het niet al te serieus :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 feb 2005 01:42

Collateral schreef:Och, mochten deze woorden nog geduriglijk in onz' harten gewrocht worden. Ze mochten ons nog eens tot voordeel wezen, en niet tot oordeel... :roll:

|:)| 8)

Maar toch heeft caprice wel een punt vind ik, ik vond het ook een beetje een rare verkiezing. Grootste christelijke leider.. christendom heeft als het goed is niet zoveel te doen met grootse leiders.

Terug naar “Archief”