Beleven refo's liefde anders dan niet-refo's?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Beleven refo's liefde anders dan niet-refo's?

Berichtdoor Rudolf Meuser » 12 mar 2003 09:49

Hoe staan niet-refo's tegen liefde? Denk bijv. aan seks voor het huwelijk, etc., Trouwen niet-refo's in de kerk?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Beleven refo's liefde anders dan niet-refo's?

Berichtdoor TheEdge » 12 mar 2003 16:10

Rudolf Meuser schreef:Hoe staan niet-refo's tegen liefde? Denk bijv. aan seks voor het huwelijk, etc., Trouwen niet-refo's in de kerk?


Niet refo maar wel Christen bedoel je?
Sex pas na je huwelijk lijkt me sowieso wel zo verstandig (ook voor niet-christenen), en trouwen doe je JUIST in de kerk.

Het huwelijk is door God ingesteld, dus dat trouwen in het gemeentehuis is alleen maar bijzaak. Een niet-christen die uberhaupt trouwt is dan al hypocriet (Om maar eens een zwart-wit-stelling te poneren).
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 12 mar 2003 17:28

Code: Selecteer alles

Een niet-christen die uberhaupt trouwt is dan al hypocriet (Om maar eens een zwart-wit-stelling te poneren).

Je bedoelt als hij in de kerk trouwt of sowieso?

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 12 mar 2003 17:31

sowieso
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 12 mar 2003 17:34

Waarom mogen niet christenen niet trouwen? Het soort verbond van liefde dat word bezegeld is al vele eeuwen ouder dan het Christendom hoor.

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 13 mar 2003 13:55

Een niet-christen die uberhaupt trouwt is dan al hypocriet (Om maar eens een zwart-wit-stelling te poneren).
flauwekul.
Het is alleen maar toe te juichen als mensen trouwen, let wel, als ze het ook menen zoals het bedoeld is. Niet voor de show.
Ik wordt er altijd cynisch van, als ik van mensen hoor dat ze besloten hebben te gaan trouwen, na x jaar samenwonen. Ik vind samenwonen een uiterste vorm van bekrompenheid. Niet in de ander kunnen geloven, en dan ook nog jezelf voor de gek gaan houden. Door wel een volwaardige relatie aan te gaan maar het tegelijkertijd te bagatelliseren en de verantwoordelijkheid te ontlopen.
Het is voor mij verbazingwekkend dat mensen zo weinig zelfrespect hebben, zo weinig respect voor hun partner, en dat het zo algemeen geaccepteerd wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2003 14:11

of refo's zijn gewoon zo naief dat ze denken dat ze altijd bij elkaar blijven, terwijl dat helemaal niet zo zeker is...

(hier ben ik het trouwens totaal niet mee eens, want ik denk dat als je beide christen bent, dat dat een hele positieve invloed op je huwelijk heeft)

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 13 mar 2003 15:25

of refo's zijn gewoon zo naief dat ze denken dat ze altijd bij elkaar blijven, terwijl dat helemaal niet zo zeker is...
ehm.. is trouw naief? Het zo zeker als je zelf wilt dat het is... :!: Waarom doen mensen net of hun zoiets 'overkomt'. Die gespletenheid van de 'moderne' mens vindt ik erg vermoeiend.

jaop

Berichtdoor jaop » 13 mar 2003 15:28

amen surfer

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2003 15:33

surfer schreef:
of refo's zijn gewoon zo naief dat ze denken dat ze altijd bij elkaar blijven, terwijl dat helemaal niet zo zeker is...
ehm.. is trouw naief? Het zo zeker als je zelf wilt dat het is... :!: Waarom doen mensen net of hun zoiets 'overkomt'. Die gespletenheid van de 'moderne' mens vindt ik erg vermoeiend.


Het probleem is dat de moderne mens teveel op z'n gevoel afgaat en niet meer wil vechten voor een relatie.
Men is gewend dat overal een oplossing voor is, dat komt door de moderne techniek. Die is gericht op macht en vrijheid. Men wil zich lekker voelen. Daarom worden relaties veel te snel verbroken als het even wat minder gaat.

Christenen hebben als het goed is geleerd dat je lang niet altijd op je gevoel af moet gaan.

Roy Vogelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2003 14:32
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Berichtdoor Roy Vogelaar » 19 mar 2003 14:52

Refo's hebben een hele lange aanloopperiode nodig. Terwijl niet refos het met een erg korte duikplank kunnen. Vreemd eigenlijk. Bovendien gaan refos vaak spastisch om met liefde. Bangheid overheerst, nietwaar Rudolf Meuser?
En ik zeg tegen Kok: 'Wim, zo kan het niet langer, ik laat hem vallen.'
Kok vond dat niet leuk, maar ach, de politiek wil bloed zien. Warmbloedigen zijn daar niet op de juiste plek.

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 19 mar 2003 16:08

surfer schreef:Het is alleen maar toe te juichen als mensen trouwen, let wel, als ze het ook menen zoals het bedoeld is. Niet voor de show.
Ik wordt er altijd cynisch van, als ik van mensen hoor dat ze besloten hebben te gaan trouwen, na x jaar samenwonen. Ik vind samenwonen een uiterste vorm van bekrompenheid. Niet in de ander kunnen geloven, en dan ook nog jezelf voor de gek gaan houden. Door wel een volwaardige relatie aan te gaan maar het tegelijkertijd te bagatelliseren en de verantwoordelijkheid te ontlopen.
Het is voor mij verbazingwekkend dat mensen zo weinig zelfrespect hebben, zo weinig respect voor hun partner, en dat het zo algemeen geaccepteerd wordt.


En met deze posting maakt Surfer zich wat mij betreft forummer van het jaar!!!! Eindelijk goed onder woorden gebracht wat altijd door m'n hoofd spookt. Thanks.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 19 mar 2003 22:22

Roy Vogelaar schreef:Refo's hebben een hele lange aanloopperiode nodig. Terwijl niet refos het met een erg korte duikplank kunnen. Vreemd eigenlijk. Bovendien gaan refos vaak spastisch om met liefde. Bangheid overheerst, nietwaar Rudolf Meuser?


Het gaat om de persoon in kwestie, niet om het refo- en nietrefo zijn, denk ik. Anders kan je de bevolking in 2 groepen verdelen, en....dat kan allemaal niet
Dus, dat.

ikke3310

Samenwonen

Berichtdoor ikke3310 » 20 mar 2003 08:23

Waarom gaan niet-refo's wel samenwonen en refo's niet? In veel gevallen gaat men als ze een poosje samenwonen alsnog trouwen maar ken je elkaar tenminste een beetje! Refo's zijn altijd heel bang over te blijven denk ik en nemen daarom maar de eerste de beste persoon die ze tegen komen.

Ikke :!:

Gebruikersavatar
goose
Verkenner
Verkenner
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2003 07:26
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Re: Samenwonen

Berichtdoor goose » 20 mar 2003 08:47

ikke3310 schreef: Refo's zijn altijd heel bang over te blijven denk ik en nemen daarom maar de eerste de beste persoon die ze tegen komen.


Ha ha... Toevallig ken ik een voorbeeld waar dat wel klopt! Maar over het algemeen zie ik geen verschil tussen refo's en niet-refo's wat verliefdheid etc. betreft. Als ik al het onderscheid zie tussen een refo en een niet-refo!

Refo's gaan niet samenwonen, da's het verschil misschien, maar dat heeft een bijbelse achtergrond! Een aantal niet-refo's echter gaan al vrij snel samenwonen, terwijl sommige refo's jarenlang verkering hebben, alvorens ze gaan trouwen. De tijd tussen elkaar ontmoeten en trouwen zit dus weinig verschil tussen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten