Moderator: Moderafo's
Mikhaila schreef:brammetje schreef:Here dank u voor dit lekkere eten amen . als gebed is prima . maar als er nu spruiten op tafel staan en je lust ze niet !! is dan de gewoonte te prefereren boven eerlijkheid .
Ik bedoel maar .
Als er spruiten op tafel staan, kan je bidden "Here dank U voor dit eten. Amen". Immers, je bent toch wel dankbaar voor het eten..?![]()
Jouw opmerking over traditie, kan ik het niet mee eens zijn. Mijn ervaringen zijn anders dan de jouwe, denk ik.![]()
Agape,
Mikhaila
Annemieke86 schreef:Bij de gelijkenis over de vijf broden en twee vissen bidde en dankte Jezus toch ook? Waarom zouden wij dat dan niet doen?
André schreef:Annemieke86 schreef:Bij de gelijkenis over de vijf broden en twee vissen bidde en dankte Jezus toch ook? Waarom zouden wij dat dan niet doen?
Luc 9,16
Jezus nam de vijf broden en de twee vissen, keek omhoog naar de hemel en sprak er het zegengebed over uit. Daarna brak hij het brood en gaf het met de vissen aan zijn leerlingen om aan de menigte uit te delen.
Zou je hier ook uit af mogen leiden, dat voor EN na het eten bidden traditie is?
Riska schreef:Eigenlijk is mijn hele dagelijkse doen bidden, want in alles weet ik God naast mij als mijn Tochtgenoot. En als je met iemand samen oploopt, zwijg je soms, maar je deelt ook geregeld je gedachten met elkaar.
Dát is vooral bidden voor mij: mijn gedachten delen met God.
cornelis schreef:Beste mensen.
Ik loop al een tijdje met een vraag.
Wij bidden altijd voor het eten en na het eten danken we.
Maar de vraag is,als ik Gods Zegen vraag over het voedsel,hoe moet ik dat nu zien.
Want Hij heeft het al gezegend,het koren heeft Hij laten groeien,en zo ook de aardappels en groenten en nog zo enorm veel meer.
Ik heb meer behoefte om te danken voor het eten.
Natuurlijk hebben we al een oplossing voor het eten het Onze Vader en na het eten,het dankgebed.
Bidden of te wel danken voor het ons uit genade geschonken voedsel moeten nooit verzuimen.
Overal,of het nu het op werk is of de school of op een terrasje,vergeet nooit de Here God te danken.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie,s,want ik ben toch niet de enige met deze vraag.
Een vriendelijke groet van Cornelis.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten