Ik zoek.............misschien jou,

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 jan 2005 17:30

het kan ook prima hoor.. je hoeft echt niet persé iemand anders te 'proberen'... je hebt toch niet verkering met je eerste vriend om even te kijken hoe het is om verkering te hebben enzo.. en vervolgens met een ander te gaan...

ik zeg niet dat je bij je eerste vriend MOET blijven.. tuurlijk niet,... maar het kan heel goed dat je eerste vriendje diegene is waar je voor altijd bij wilt blijven,,,

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 18 jan 2005 21:34

Lorijntje schreef:
Aragorn schreef:
Lorijntje schreef:Je zal maar een leukere jongen tegenkomen. Ben je net getrouwd :S

Tja, maar dat kan ook als je 35 bent..

Ja maar als je na anderhalf jaar al trouwt met iemand zonder ooit verder verkering gehad te hebben....I mean: Dan is ut risico toch wel groot :)

nee ben het niet mee eens:

1 als ik weer verkering krijg wordt het mijn 3e meisje
heb van de 2e verkering ontzettend veel geleerd
maar als het in één keer kan graag!
heb een zus en mischien (mijn broer) me toch weer voor zien gaan!
als mijn relatie stopte! au :oops:

je kan het nodig hebben maar ik zou iemand niet willen als je proefkonijn ben! =;

dan ben je zelf niet tegenover dan anderen kun je jezelf ook niet geven #-o

en risico blijft maar ware liefde zal wonden helen en doet je verlangen naar die persoon.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 19 jan 2005 16:40

Bij mij is ook de derde de ware pas. Maar ik had liever gehad dat het de eerste was geweest.
Lekker trouwen als je je er goed bij voelt. Wat ik wel belangrijk vind is dat mensen geruime tijd verkering hebben. Misschien is dat nog wel net zo belangrijk als de leeftijd waarop je trouwt.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 19 jan 2005 17:35

marjo schreef:Bij mij is ook de derde de ware pas. Maar ik had liever gehad dat het de eerste was geweest.
Lekker trouwen als je je er goed bij voelt. Wat ik wel belangrijk vind is dat mensen geruime tijd verkering hebben. Misschien is dat nog wel net zo belangrijk als de leeftijd waarop je trouwt.

ja al is dat denk ik heel verschillend per persoon, of je 2 of 3 jaar verkering hebt of miscjien wel veel meer als je jong verkering hebt.

En zal leeftijd niet belangrijker zijn dan het feit of je persoon in evenwicht is en dat je zorg voor de ander erbij kan nemen :?:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jan 2005 17:57

Ik denk ook dat het het meest ideaal is als de eerste gelijk de goeje is, dan ben je toch meer 'toegewijd' zegmaar, je kunt minder vergelijken en je kunt makkelijker vasthouden aan het idee dat dit toch echt De Ware is. :)

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 19 jan 2005 19:06

Aragorn schreef:Ik denk ook dat het het meest ideaal is als de eerste gelijk de goeje is, dan ben je toch meer 'toegewijd' zegmaar, je kunt minder vergelijken en je kunt makkelijker vasthouden aan het idee dat dit toch echt De Ware is. :)

Dat zegt niet alles want ook nu weet ik wat er fout kan gaan.
heb de eerste keer gebreken gehad die ik de laatste keer niet had.
en met iedere poging die er tussen door was zag je weer andere dingen.

nu is er echt een andere mondriaan! "zo verandert" d:)b
dat ik veel te verwerken hebt en toch groei, wat zeker goed. is hoop daarom dat na deze periode de volgende verkering absoluut beter en goed zal blijven! :lol:

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 25 jan 2005 16:28

Zozo, felle meningen allemaal :) Sowieso moet iedereen ut voor zichzelf weten maar ik blijf dus ook bij mijn standpunt. Ik vind niet dat je iemand eerst uit moet proberen ofzo maar de praktijk bewijst dat er heel veel eerste relaties uitgaan. behalve jullie dan, uitzonderlijke gevallen :) Misschien is dit bij christelijke mensen anders ofzo? En over mijn relatie...Kgeloof niet dat iemand van refoweb daarover kan beoordelen hoe die in elkaar zat.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 25 jan 2005 17:46

Lorijntje schreef:Zozo, felle meningen allemaal :) Sowieso moet iedereen ut voor zichzelf weten maar ik blijf dus ook bij mijn standpunt. Ik vind niet dat je iemand eerst uit moet proberen ofzo maar de praktijk bewijst dat er heel veel eerste relaties uitgaan. behalve jullie dan, uitzonderlijke gevallen :) Misschien is dit bij christelijke mensen anders ofzo? En over mijn relatie...Kgeloof niet dat iemand van refoweb daarover kan beoordelen hoe die in elkaar zat.

k'snap het van je. het wijst zich zelf.

ik weet natuurlijk niet hoe het een volgende keer zal gaan maar ik zal denk ik veel voorzichtiger naar een relatie toe leven en ben nu ook bezig
om aan de hand van me zelf te kijken wie er bij mij past.

zodat je je weet of iemand bij je zou passen. niet dat het een lijst van meden en perzen wordt :mrgreen:

uitzondering bevestigt namelijk meestal de regel :mrgreen:

mischien door de ervaring dat ik zo reageer maar ik ken voorbeelden waar het in een keer goed is. is ook wel fijn. b.v. zus en paar vrienden

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 jan 2005 18:33

Lorijntje schreef:Zozo, felle meningen allemaal :) Sowieso moet iedereen ut voor zichzelf weten maar ik blijf dus ook bij mijn standpunt. Ik vind niet dat je iemand eerst uit moet proberen ofzo maar de praktijk bewijst dat er heel veel eerste relaties uitgaan. behalve jullie dan, uitzonderlijke gevallen :) Misschien is dit bij christelijke mensen anders ofzo? En over mijn relatie...Kgeloof niet dat iemand van refoweb daarover kan beoordelen hoe die in elkaar zat.

Maar veel 2e en 3e relaties gaan ook uit.. ik denkt dat dat niet zozeer met ervaring te maken heeft als wel met de altijd aanwezige kans dat iemand op het 2e gezicht toch minder bij je past dan op het 1e.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 25 jan 2005 19:44

Je leert ook heel veel van een relatie. En momenteel waardeer ik mijn vrijheid enorm. Ik denk als ik ooit mezelf weer open stel voor een relatie ik veel meer erover na ga denken of ik wel de juiste keuze maak met het aangaan van die relatie. Het is niet zo moeilijk om een relatie aan te gaan maar het vreet energie,tijd enzenz.

BTW: voor alle mensen die zo vroeg gaan trouwen enzo: Ik vroeg me af hoe je daar geld voor kunt hebben als je nog zo jong bent! Het valt me op dat steeds meer jonge mensen dure dingen kunnen veroorloven. Ligt dat nu aan mij offe?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 25 jan 2005 19:48

Lorijntje schreef:Je leert ook heel veel van een relatie. En momenteel waardeer ik mijn vrijheid enorm. Ik denk als ik ooit mezelf weer open stel voor een relatie ik veel meer erover na ga denken of ik wel de juiste keuze maak met het aangaan van die relatie. Het is niet zo moeilijk om een relatie aan te gaan maar het vreet energie,tijd enzenz.

BTW: voor alle mensen die zo vroeg gaan trouwen enzo: Ik vroeg me af hoe je daar geld voor kunt hebben als je nog zo jong bent! Het valt me op dat steeds meer jonge mensen dure dingen kunnen veroorloven. Ligt dat nu aan mij offe?

Hmm,
zolang jij denkt dat je jezelf open moet stellen voor een relatie ben je de ware nog niet tegen gekomen. En als het een probleem is om energie en tijd erin te steken, dan is dat eveneens een teken aan de wand!

En over je BTWtje: misschien is de jeugd van tegenwoordig makkelijker met lenen? Of wordt er meer uitgegaan van een uitgestelde kinderwens, zodat er eerst flink verdiend kan worden.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 25 jan 2005 19:57

Wat een ironie zeg..
Dat ik de ware nog niet ben tegengekomen lijkt me logisch als ik nu geen relatie heb. En ik denk inderdaad dat je je voor een relatie moet openstellen. Als jij persé geen relatie wilt en je alles wat met relaties te maken heeft negeert/vermijdt zal je minder snel een relatie krijgen dan dat je zoekende gaat. En natuurlijk zijn er weer uitzonderingen maar goed, die zijn er overal. En idd, ik stel me nu niet open voor een relatie nee. Gewoon omdat ik geen zin heb om aan iemand 'vast' te zitten en al zie je dat wel niet zo enz enz in een relatie...Uiteindelijk is het min of meer wel zo.

Terug naar “Archief”