Kanseltaal

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 17:10

[quote="Sabra"][quote="Retep"]
Overigens heb ik geen bezwaar tegen een kerkdienst van anderhalf uur, als-ie maar nuttig gevuld wordt[/quote]

Ik kom regelmatig in een dienst die steevast 2 uur duurt. Maar daar mag je ook veel zingen, opstaan, in je handen klappen, en 30 minuten luisteren.[/quote]

Ik denk niet dat dat de ideale manier is van het doorbrengen van de zondag. :?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jan 2005 17:17

hahaha schreef:
Ik denk niet dat dat de ideale manier is van het doorbrengen van de zondag. :?

Wat niet?

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 17:28

[quote="Sabra"][quote="hahaha"]

Ik denk niet dat dat de ideale manier is van het doorbrengen van de zondag. :?[/quote]

Wat niet?[/quote]

In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere dagen uiteraard ook niet :|

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 17 jan 2005 17:30

hahaha schreef:In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere uiterard ook niet :|

Tenzij het uit een waar geloof ontstaat, wat God wil danken voor Zijn goede gaven. Maar daar ontbreekt het vaak wel aan ja...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jan 2005 17:32

hahaha schreef:

In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere dagen uiteraard ook niet :|

Tja, dat is slechts jouw mening. Aanbidding en lofprijzing is toch niet iets overbodigs. Blijkbaar gebeurt dat niet bij jou in de gemeente.
Laatst gewijzigd door Sabra op 17 jan 2005 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 17:33

[quote="Retep"][quote="hahaha"]In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere uiterard ook niet :|[/quote]

[color=red]Tenzij het uit een waar geloof ontstaat[/color], wat God wil danken voor Zijn goede gaven. Maar daar ontbreekt het vaak wel aan ja...[/quote]

Ik denk niet dat iemand met een waar geloof de behoefte heeft zich zo uit te leven zonder daar de eer van God mee te bedoelen. :wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jan 2005 17:37

In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere uiterard ook niet

Tenzij het uit een waar geloof ontstaat wat God wil danken voor Zijn goede gaven. Maar daar ontbreekt het vaak wel aan ja...

Ik denk niet dat iemand met een waar geloof de behoefte heeft zich zo uit te leven zonder daar de eer van God mee te bedoelen. :wink:

Fijn dat jullie zo goed in de mensen kunnen kijken om de reden te zien waarom mensen dingen doen.

Wat jij denkt over de behoefte van mensen is niet zo belangrijk. Als je de bijbel leest zie je dat er vaak gezongen wordt, zowel lofprijzing als aanbidding, maar blijkbaar is dat nooit tot jou/jullie doorgedrongen.

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 17:39

[quote="Sabra"][quote="hahaha"]
Wat niet?[/quote]

In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere dagen uiteraard ook niet :|[/quote]

Tja, dat is slechts jouw mening. Aanbidding en lofprijzing is toch niet iets overbodigs. Blijkbaar gebeurt dat niet bij jou in de gemeente.[/quote]

Dit gaat neit over een mening..... Dit gaat over een feit. Een lofpsalm zingen heeft De Heere absoluut geen moeite mee, Hij heeft het zlefs graag dat wij met een oprecht hart Hem groot wil maken.
Lofprijzen is daarom ook niet overbodig. Maar doe dat dan wel met het verlangen om later bij Hem ook te zingen van Zijn grootheid, en niet als afwisseling van een miniepreekje van een halfuur.

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 17 jan 2005 17:40

Sabra schreef:
In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere uiterard ook niet

Tenzij het uit een waar geloof ontstaat wat God wil danken voor Zijn goede gaven. Maar daar ontbreekt het vaak wel aan ja...

Fijn dat jullie zo goed in de mensen kunnen kijken om de reden te zien waarom mensen dingen doen.

Wat jij denkt over de behoefte van mensen is niet zo belangrijk. Als je de bijbel leest zie je dat er vaak gezongen wordt, zowel lofprijzing als aanbidding, maar blijkbaar is dat nooit tot jou/jullie doorgedrongen.

Inderdaad kan er op kerken zoals die waar ik in zit aangemerkt worden dat er te weinig vreugde is. Maar zoals het er in sommige evangelische gemeenten aan toe gaat bv. vind ik weer te ver naar de andere kant doorgeslagen

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jan 2005 17:54

Retep schreef:Inderdaad kan er op kerken zoals die waar ik in zit aangemerkt worden dat er te weinig vreugde is. Maar zoals het er in sommige evangelische gemeenten aan toe gaat bv. vind ik weer te ver naar de andere kant doorgeslagen

Je moet eens kijken naar wat je zegt, je vindt dat aan de ene kant er te weinig uiting van vreugde is en aan de andere kant te veel.

Beoordeel dit volgens jouw maatstaven, maar veroordeel het niet. Niet iedereen kan precies doen of verwoorden waar jij je voor de volle 100% het mee eens kan zijn.

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 18:00

Sabra, als we er allemaal ervanuit gaan van dat wat jij zegt, kunnen we wel stoppen met het discuseren. Want we raken nooit met de volle100% met elkaar eens, dus dat is slappe onzin :!: :mrgreen:

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 17 jan 2005 18:00

Sabra schreef:
Retep schreef:Inderdaad kan er op kerken zoals die waar ik in zit aangemerkt worden dat er te weinig vreugde is. Maar zoals het er in sommige evangelische gemeenten aan toe gaat bv. vind ik weer te ver naar de andere kant doorgeslagen

Je moet eens kijken naar wat je zegt, je vindt dat aan de ene kant er te weinig uiting van vreugde is en aan de andere kant te veel.

Ik veroordeel het niet, nouja... misschien komt het wel eens zo over :oops: Sorry dan, maar ik heb er wel eens mijn twijfels over. Maarja, de volmaakte kerk hier zal hier op aarde toch nooit zijn.

Sabra schreef:Beoordeel dit volgens jouw maatstaven, maar veroordeel het niet. Niet iedereen kan precies doen of verwoorden waar jij je voor de volle 100% het mee eens kan zijn.

Ik kan het nergens voor de volle 100% mee eens zijn. De waarheid is ook maar relatief. Voor de een heeft het enige aspect weer meer waarde dan voor de ander. Over veel dingen heb ik zelf ook nog geen zekerheid. Laat i.i.g. niemand denken dat ik hem of haar mijn waarheid op leg.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 17 jan 2005 18:02

hahaha schreef: In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere dagen uiteraard ook niet :|

Ben ik iedere zondag even fout bezig... Maar ik geniet er volop van!

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 17 jan 2005 18:06

[quote="chickie"][quote="hahaha"] In je handjes klappen en zingen en opstaan en halleluahdoen is niet wat God van ons vraagt op de zondag, :!: opandere dagen uiteraard ook niet :|[/quote]

Ben ik iedere zondag even fout bezig... Maar ik geniet er volop van![/quote]

Iedereen moet daarin zijn keuzes maken.
En als jij ervan geniet, is er niemand om je er van et weerhouden. Maar het is wel aan te bevelen om de bijble er maar is op na te slaan, daarkom je wel andere dingen tegen- tenminste als jij bijbelgetrouw en naar Gods wil, wil leven. :wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 jan 2005 18:09

Retep schreef:Ik kan het nergens voor de volle 100% mee eens zijn. De waarheid is ook maar relatief. Voor de een heeft het enige aspect weer meer waarde dan voor de ander. Over veel dingen heb ik zelf ook nog geen zekerheid. Laat i.i.g. niemand denken dat ik hem of haar mijn waarheid op leg.

Dit geldt ook voor mij, dus laten wij binnen het bijbels kader dan elkaar de ruimte gunnen om te doen wat ons goed acht.

Terug naar “Archief”