Ik ben ook erg blij en dankbaar als je ziet dat er zo veel geld wordt opgehaald voor de 'ramp in ZO-Azië' en dat er een soort samenhorigheid ontstaan is in een groot gedeelte van de wereld. Nou maar hopen en bidden dat het geld (in natura) goed terecht komt, dat wil zeggen bij de mensen die het echt nodig hebben...
Is het dan erg dat ik er toch een beetje een 'vieze smaak' van in mijn mond heb? Er is nog zoveel andere ellende in de wereld, en daar wordt zo vaak het hoofd voor omgedraaid... Deze ramp is erg, maar zeker niet erger dan andere rampen zoals bijvoorbeeld in Darfur! Het lijkt wel of er een soort niet te stoppen blufpoker aan de gang is, de één geeft nog meer geld als de ander en men kan blijkbaar dan niet achterblijven. En waar komt al dat geld vandaan? Er is zoveel ellende (zoals armoede, ik hoorde op de radio dat zo'n 12,5 procent van de Nederlanders rond de armoedegrens leeft, wat dat dan ook inhoud) in eigen land alleen al, maar dan lijkt men vaak ziende blind en horende doof... Laat het duidelijk zijn dat dit gelukkig niet voor iedereen geldt! Geef eerlijk, zou ik zeggen...