ik ben bang dat ik niet in de hemel komt
maardat ik naar de hel gaat
ik twijfelt nog zo vaak in het geloof dat ik god vaak loslaat
en de angst voor de dood heb ik heel vaal
Moderator: Moderafo's
connie schreef:ik ben bang dat ik niet in de hemel komt
anna schreef:Bij mij thuis word niet over het geloof gepraat. En dat mis ik enorm. Ik ben er 1 keer over begonnen n.a.v. een bijbelgedeelte wat we lazen aan tafel... Maar mijn broertje kapte het gelijk af met de reden dat hij naar de w.c. moest... Duz wat heb ik dan nog te zeggen????
Ik vindt het zo erg jammer dat er zo weinig gepraat wordt over het God, in de gezinnen. Als ouders (sommigen die de kinderdoop hebben ontvangen) heb je toch ja gezegd om de kinderen over het geloof te vertellen??
Storyteller schreef:Hrm. Is dit niet een van de grootste oorzaken dat de mens gaat geloven? Angst? Is de angst voor de dood een oorzaak voor mensen om te gaan geloven?
Zelfs de twijfel is al geloof opzich, en de angst voor die twijfel bevestigd dat je het eigenlijk al weet.
meschianza schreef:Storyteller schreef:Hrm. Is dit niet een van de grootste oorzaken dat de mens gaat geloven? Angst? Is de angst voor de dood een oorzaak voor mensen om te gaan geloven?
Zelfs de twijfel is al geloof opzich, en de angst voor die twijfel bevestigd dat je het eigenlijk al weet.
Daar is de bijbel heel duidelijk in; 1 Johannes 4:
(over de liefde van en tot God)
18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.
19 Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.
Storyteller schreef:meschianza schreef:Storyteller schreef:Hrm. Is dit niet een van de grootste oorzaken dat de mens gaat geloven? Angst? Is de angst voor de dood een oorzaak voor mensen om te gaan geloven?
Daar is de bijbel heel duidelijk in; 1 Johannes 4:
(over de liefde van en tot God)
18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.
19 Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.
Dat stuk is dus ter geruststelling van mensen die bang zijn voor angst zelf. God zal de vrees wegnemen door liefde. Dat bedoel ik dus. Angst is een reden om te gaan geloven.
connie schreef:ik ben bang dat ik niet in de hemel komt
anna schreef:Bij mij thuis word niet over het geloof gepraat. En dat mis ik enorm. (...)
Ik vind het zo erg jammer dat er zo weinig gepraat wordt over het God, in de gezinnen.
Maranatha schreef:Snap je nu waarom de kerken leeglopen. Bij mij thuis is het precies hetzelfde aan de hand. Het leven is totaal uit het geloof weg genomen.
De duivel heeft weer gezegeviert.
Als ik dit zo lees, Connie, dan kom ik in de verleiding om te zeggen dat jij nergens bang voor hoeft te zijn. Als je grootste angst is dat je niet bij Jezus mag zijn...a ik ben ook heel erg bang dat ik niet word opgenomen als jezus komt
darom is voor mij ook de dood een angst bang dat ik dan niet bij jezus mag zijn
Maar God houdt jou wel vast! Dat mag je geloven en daar moet je je verwachting op bouwen!mijn geloof is zo wankelbaar dat ik steeds weer los laat ik kan god niet vast houden en dat maak mij bang
Storyteller schreef:connie schreef:ik ben bang dat ik niet in de hemel komt
Hrm. Is dit niet een van de grootste oorzaken dat de mens gaat geloven? Angst? Is de angst voor de dood een oorzaak voor mensen om te gaan geloven?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten