jas schreef:sela schreef:ik wilde ff reageren op het gesprek van 6 pagina's lang [...]
[...]Maar om je vraag te beantwoorden. De term "grootste der zondaren" is verworden tot een cliché, door het veelvuldig ge/misbruik van deze term door mensen die de zondekennis maken tot een grond voor de zaligheid en de genade in Christus verduisteren. Maar om me tot die ramp te beperken; ja, het is de schuld van het rijke Westen dat dit gebeurt. Wij willen lekker goedkoop ons vermaken, baden in wellust etc. Daarom worden die mensen daar uitgebuit en tot zonde gedwongen om een schamel bestaan te hebben. Daarom straft God nu wel de uitvoering van die zonden daar, maar zal Hij de oorzaak ervan, die dus hier ligt, nog vele malen zwaarder straffen. Daar kunnen we echt op wachten.
jas,
aangezien jezelf vaak attent reageert, doe ik het ook maar ff...
[ik ben soms misschien wat vaag.. zal proberen in vervolg wat duidelijk te zijn]. gisteren was er een heel gesprek waarvan ik het onderstaande quote...
laat dat eens los, dat verdienen. We hebben dat helemaal niet verdiend. Het is ook geen wonder dat God ons niet nu gestraft heeft. Het past gewoon niet in Zijn plan. Hij heeft voor ons iets veel ergers in petto. Dan zullen we begrijpen waarom Hij dat arme Azië mild gestraft heeft en ons in de volle omvang van Zijn toorn.
je hebt het in je allerbovenste reactie over de schuld van het rijke westen, maar eerder heb je het toch over de toorn Gods? En later ook weer...
en daarom ...
ik vind het hooguit beledigend voor de mensen daar dat God deze ramp zou gebruiken om ons te waarschuwen. wat verbeelden wij ons dat God zoveel dode mensen voor ons overheeft.
ik snap echt waar je link met straffen niet... dat is toch niet het feitelijke wat God ons opdraagt in zijn woord? ofwel: suggestie..
groet,
sela