Televisie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Televisie

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 feb 2003 11:58

Hoe denken de mensen hier over TV? Misschien is er al topic, maar dat kon ik niet vinden.

Een TV is toch hetzelfde als een radio, krant/ tijdschrift of internet: gewoon een medium.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 21 feb 2003 12:01

een tv is slecht omdat de goede informatie vermengd word met zondige activteiten
bij een radio heb je nog aparte programma's

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 feb 2003 12:28

waar ook zondige activiteiten in zitten. Nee dit vind ik een slecht argument!
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 21 feb 2003 12:35

D.Duck schreef:een tv is slecht omdat de goede informatie vermengd word met zondige activteiten
bij een radio heb je nog aparte programma's

Welke zondige activiteiten??
TV heeft echter wel een groot verschil met andere media. De mogelijkheid bestaat om met enkele drukken op de knop naar een onverantwoorde zender te gaan. Dit gaat op zich ook wel met radio, maar in mindere mate. kZou zo gauw ook niet echt een heel verkeerde radiozender kunnen bedenken. Internet gaat nog veel verder als TV, daar zijn de mogelijkheden om je in de zonde uit te leven nog veel groter. Maar internet is daarentegen heel wat nuttiger als TV. Ik bedoel, er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om internet nuttig te gebruiken.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 21 feb 2003 12:37

op de tv zit een knop dus je kan hem uit zetten als er rare dingen op komen maar voor mij hoef een tv niet

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Re: Televisie

Berichtdoor Thedudehimself » 21 feb 2003 12:38

Rudolf Meuser schreef:Hoe denken de mensen hier over TV? Misschien is er al topic, maar dat kon ik niet vinden.

Een TV is toch hetzelfde als een radio, krant/ tijdschrift of internet: gewoon een medium.

Alles wat God heeft geschapen (= in de natuur gelegd) is goed. Dus televisie ook. Verkeerd gebruik door kijker en programmamaker maakt televisie slecht. Je moet niet de televisie de schuld geven maar jezelf als je naar rottigheid kijkt of als je rottigheid maakt.

Eigenlijk ageert Paulus heel sterk tegen het wel of niet verbieden van bepaalde dingen en doet ze af als dwaalleren. Mensen die dus de televisie aan anderen verbieden zijn bezig mensen menselijke regels op te leggen. Natuurlijk mag je altijd voor jezelf besluiten dat je geen televisie neemt, maar dat mag je nooit aan anderen opleggen.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 21 feb 2003 12:42

ik bedoel reclame
niet dat ik er moeite mee heb maar ik kan er nog wat bij voorstellen
of wil je zeggen dat het allemaal christelijk is
ik denk als je christelijk ben kun je geen tv en radio en internet hebben
ook geen brievenbus en auto
krant kan eigelijk ook niet maar dat is al inmiddels geacepteert
en als we 50 jaar verder zijn hoor je er niemand meer over

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 21 feb 2003 12:48

Toen ik echt in God ben gaan geloven zag ik geen reden meer om geen televisie te hebben :!:
Maar ik kijk wel selectief.

ik denk als je christelijk ben kun je geen tv en radio en internet hebben
ook geen brievenbus en auto
krant kan eigelijk ook niet maar dat is al inmiddels geacepteert
Jij hebt typische opvattigen over christelijk zijn! :roll:

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 21 feb 2003 13:16

ben jij dan wel echt in god gaan geloven
lijkt mij een beetje krom
of denk je die tv kan nét
want als je eerlijk ben moet je toch mee eens zijn dat een tv en christelijk zijn niet bij elkaar past

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 21 feb 2003 13:23

D.Duck schreef:ben jij dan wel echt in god gaan geloven
lijkt mij een beetje krom
of denk je die tv kan nét
want als je eerlijk ben moet je toch mee eens zijn dat een tv en christelijk zijn niet bij elkaar past

Nou dat gaat mijns inziens prima samen. Lees ook mijn eerdere posting. Vuiligheid en zonde komt niet van buitenaf maar zit binnenin ons. Als wij binnenin vuil zijn gebruiken wij de dingen die buiten zijn ook vuil.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 21 feb 2003 13:39

Vuiligheid en zonde komt niet van buitenaf maar zit binnenin ons. Als wij binnenin vuil zijn gebruiken wij de dingen die buiten zijn ook vuil.

goedkoop andwoord
is het niet beter dat jullie al die dingen weren
kun je ook niet zondigen
[/quote]

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 21 feb 2003 13:52

Het gaat er niet om dat je niet in de gelegenheid bent om te zondigen.
Maar dat je bewust ertegen kiest!

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 21 feb 2003 13:54

Ik denk dat het verschil tussen radio en televisie ook in het volgende ziet. Van alles wat je ziet onthou je veel mee dan val alles wat je hoort. Dus wat je ziet op televisie, dat heeft een veel grotere impact als dat je het zou horen op de radio. Daarom is het gevaar bij internet nog groter als bij de televisie. Omdat een televisie meestal in het zich is en een computer meestal op een kamertje staat.

Maar het verkeerde ligt voornamelijk in de mens zelf, hij gaat er zelf naar op zoek van daar dat ik geen televisie zal nemen, mocht ik op me zelf gaan wonen. Maar ik zal niemand veroordelen die wel een televisie heeft, wel als hij bewust naar verkeerde programma's gaat zitten kijken.
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 21 feb 2003 13:56

Maar het verkeerde ligt voornamelijk in de mens zelf, hij gaat er zelf naar op zoek van
zou je die neiging dan niet moeten bestrijden? In plaats van de weg van de minste weerstand te kiezen. Alleen als je de verzoeking weerstaat zul je overwinnen. Niet als je die ontvlucht!
Wederstaat de duivel en hij zal van u vluchten. Je moet niet zelf al bij voorbaat op de vlucht gaan!

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 21 feb 2003 14:20

surfer schreef:
Maar het verkeerde ligt voornamelijk in de mens zelf, hij gaat er zelf naar op zoek van
zou je die neiging dan niet moeten bestrijden? In plaats van de weg van de minste weerstand te kiezen. Alleen als je de verzoeking weerstaat zul je overwinnen. Niet als je die ontvlucht!
Wederstaat de duivel en hij zal van u vluchten. Je moet niet zelf al bij voorbaat op de vlucht gaan!

Toch mag je je zelf niet in verleiding brengen. Dan zegt het spreek woord het kat op het spek binden. Je kan een stuk vlees zwaar vergiftigen en bij een kat in de mand leggen en zeggen van daar mag je niet van eten, pak het maar uit je eigen voerbakje, ja, heeft hij dan de weerstand om het te bestrijden en uit de mand te gooien? ja dat heeft hij maar hij zal het niet snel doen. Dus hij kan het weer staan toch zal hij er van gaan eten en er door sterven. Als wij dan weten dat we door een televisie verkeerde dingen kunnen gaan doen, en we hebben hem niet echt nodig hebben dan ben ik meer voorstander mijdt het schijn des kwaads als dat je het toch gebruik. Maar nogmaals ik zal niet iemand veroordelen als hij er wel een heeft.

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

Terug naar “Archief”