johannes1 schreef:is het niet onze schuld, yael?
ja in algemene zin wel door de zondeval.
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Yael schreef:Evolutie schreef:Ik vraag me toch vaak af wat dit nu voor een God is waar jullie in geloven !! wanneer hij zo'n verschrikkelijke dingen toelaat.
En altijd in landen die het toch niet makkelijk hebben.
Ik snap het niet !!
wel makkelijk he God de schuld hiervan gevenMoedertje natuur lijkt me eerder schuldig
Wie regeert alle dingen?
Yael schreef:caprice schreef:Yael schreef:Evolutie schreef:Ik vraag me toch vaak af wat dit nu voor een God is waar jullie in geloven !! wanneer hij zo'n verschrikkelijke dingen toelaat.
En altijd in landen die het toch niet makkelijk hebben.
Ik snap het niet !!
wel makkelijk he God de schuld hiervan gevenMoedertje natuur lijkt me eerder schuldig
Wie regeert alle dingen?
God regeert volgens 1 van de psalmen. maar ik vindt het moeilijk te geloven dat God Zelf die ramp veroorzaakt heeft.
caprice schreef:Het kwaad komt ook van God (Gen 19:19, Jes. 45:7, Amos 3:6).
Evolutie schreef:Maar waarom zou God gehele bevolkingsgroepen moeten straffen ??
Hebben die mensen individueel iets fout gedaan dan? Er zullen toch genoeg goede mensen tussen zitten, ook al geloven ze misschien niet in God (waaronder mezelf trouwens).
Naar mijn idee is dat geen reden om een straf uit te spreken, wanneer dit werkelijk is wat gebeurd is.
reform schreef:Ik geloof ook niet dat God hier een straf over uitspreekt. Waarom dan altijd in die 3e wereldlanden en niet in West-Europa. We zijn echt geen haar beter dan mensen in de 3e wereld.
Evolutie schreef:Wat ik me nu eigenlijk ook afvraag is het volgende :
Jullie praten over God en dat wij van zijn paden zijn afgeweken alsof dit keiharde feiten zijn, maar moet je me toch eens vertellen hoe je dat nu kunt weten? want naar mijn idee kan je dit namelijk nooit weten...
Ik hoop niet dat ik veel van het onderwerp afdwaal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten