aardbeving sumatra

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 27 dec 2004 12:50

butterfly schreef:
jas schreef:
sela schreef:het moeilijke aan het voorspellen van de wederkomst van God is moeilijk, daarom bedacht ik me tijden geleden dat ik me beter met andere zaken kan bezighouden. alleen hoe doe je dat. wellicht was de reactie wat ontopic of drukte ik niet voldoende in woorden uit wat ik bedoelde.

jas, je bent nog al snel met je oordeel van kortzichtigheid. relexmen

Ja vanwege de manier waarop je e.e.a. formuleerde, sorry.
Het gaat er niet om dat we de wederkomst kunnen voorspellen. Zie je zo'n ramp, uitgerekend op kerst, als een oordeel Gods, dat is de vraag.

ik zie het niet echt als oordeel van God eigenlijk :roll:

wanneer kun je iets clasificeren als een oordeel van God? door de grootte ervan? het tijdstip? het is wel voorzegt, maar dat is dan ook het enige wat objectief is [in bijbels perpectief].

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 27 dec 2004 13:10

ja in 1960 was de ook heel groot... en dat is ook weer een poos geleden..
Laatst gewijzigd door butterfly op 27 dec 2004 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 dec 2004 13:10

Ik ga iets zeggen en dat bedoel ik niet verwijtend, naar niemand toe.

Ik geloof niet dat God zich schikt naar menselijke complottheorien en door mensen te leggen verbanden tussen het door mensen ingestelde kerstfeest van de christenen en een natuurramp. Is elke ramp een oordeel Gods? Zo ja, dan hoef je sowieso geen band te leggen tussen 2e kerst en een ramp want alle rampen zijn een oordeel. Zo nee, waarom dan deze wel?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 13:38

Inmiddels is het aantal doden opgelopen tot 23.000.
Blijven we volhouden dat het geen oordeel is?
Als het een oordeel is, moeten we er rekening mee houden, dat dit plaatsvindt in landen waar het Christendom niet zo diepgeworteld is (geweest) als bijv. in ons land.
Dat betekent dat ons dus nog zwaarder oordeel te wachten staat.
Daarom zegt Jezus; "Waakt!"
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 13:40

kurtyo schreef:Ik ga iets zeggen en dat bedoel ik niet verwijtend, naar niemand toe.

Ik geloof niet dat God zich schikt naar menselijke complottheorien en door mensen te leggen verbanden tussen het door mensen ingestelde kerstfeest van de christenen en een natuurramp. Is elke ramp een oordeel Gods? Zo ja, dan hoef je sowieso geen band te leggen tussen 2e kerst en een ramp want alle rampen zijn een oordeel. Zo nee, waarom dan deze wel?

Het is ook voorspeld dat we de oordelen als ze komen niet als oordelen van God zullen erkennen.
Want er staat duidelijk dat de mensen zich op die oordelen niet zullen bekeren, maar God zullen lasteren.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 dec 2004 13:44

Maar jij hebt uiteraard inzicht in het geheel en weet dat het oordelen zijn...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 14:01

kurtyo schreef:Maar jij hebt uiteraard inzicht in het geheel en weet dat het oordelen zijn...

Je bent weer lekker Afbeelding bezig hè? Nee, ik weet niet meer dan datgene wat God in Zijn Woord heeft laten optekenen. En Hij heeft het helaas voor jou wel nodig gevonden om daarin iets over aardbevingen te vermelden.
Dus ik zou zeggen, ga bij Hem klagen.

André

Berichtdoor André » 27 dec 2004 14:48

jas schreef:Blijven we volhouden dat het geen oordeel is?

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=462356#462356 8)
Laatst gewijzigd door André op 27 dec 2004 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 dec 2004 14:53

Beste Jas, er zijn nogal wat aardbevingen geweest de afgelopen jaren, decenia zelfs. Allemaal oordelen? Het gaat mij niet zozeer om het feit dat het niet zou kunnen dat het een oordeel is, wie weet is dat wel zo. Maar het gaat mij om het feit van jouw toon, jouw manier van discussieren in het algemeen. Dat aanmatigende toontje van ''ik heb gelijk en ik ben ik god en weet alles", want zo kom je over.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2004 15:03

Respect for all!!!!!

Ik denk dat er niets zomaar gebeurt. Ik denk ook dat het een oordeel is, net zoals mijn 'ziekte'dat bijv. is. Misschien kun je beter nagaan wat het voor jou betekekend. Wanneer jij het voelt als een oordeel...gebruik het dan!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 dec 2004 15:10

Zo lust ik er nog wel een paar.

Laten we eerst de definitie van 'oordeel' eens omschrijven, wie o wie?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2004 15:16

kurtyo schreef:Zo lust ik er nog wel een paar.

Laten we eerst de definitie van 'oordeel' eens omschrijven, wie o wie?

Voor mij een teken, waarschuwing van God maar dan op een manier die ik negatief ervaar. Zoals een geboorte, ook van God gegeven maar zie ik niet als oordeel...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 dec 2004 15:27

Hm, ik weet het niet. Een oordeel is m.i. een directe straf van God. Maar niet alles wat fout gaat is een straf van God. Aangezien er al de nodige aardbevingen zijn geweest afgelopen jaar en decenia, durf ik te twijfelen aan het gezegde dat dit specifieke geval een oordeel Gods is.

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 27 dec 2004 15:45

Ik weet het nooit zo goed met dit soort dingen. Draai t liever om. Alle rampen die niet gebeuren zijn een zegen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 27 dec 2004 16:11

mini schreef:Ik weet het nooit zo goed met dit soort dingen. Draai t liever om. Alle rampen die niet gebeuren zijn een zegen.

Hier sta ik helemaal achter. Verder denk ik dat we ons mogen afvragen als ons iets gebeurt of het een oordeel van God is, maar ga niet dit oordeel bij anderen zoeken. Hoe was het ook wel weer met de blindgeborene? Had hij nu gezondigd of zijn ouders?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”