Moderator: Moderafo's
Hannibal Lecter schreef:Nee. Maar je weet vaak wel of iemand homo is of niet. Of dat ook in de daad wordt uitgevoerd, kun je natuurlijk niet zien. Het ligt echter voor de hand dat een kerkenraad daar naar vraagt, wanneer er sprake is van tuchtuitoefening.
Dikberkhout schreef:Ik ben van mening dat ik door alle postings heen mijn mening al geheel duidelijk gemaakt heb. Ook het waarom van het citeren van de teksten. Ik ga dat dus allemaal niet nog eens doen. Het probleem is dat mensen vaak een topic binnenvallen, niet de moeite nemen om alles door te nemen, en dan van alles gaan roepen.
Wat je zegt over afhaken, ach dat is niet zo vreemd. Dat kan ook betekenen dat er geen weerdwoord is.
"Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de één na de andere". Joh. 8:9
Neem me niet kwalijk, ik heb al jou postings tenminste twee keer gelezen, en een groot deel drie keer. Dat is wel nodig ook. En verder heb ik de gehele topic gevolgd zowel voor als na het schrijven. Dit soort ongefundeerde beschuldigingen slaan nergens op. Noem liever een voorbeeld van een inadequate reactie.
En dat ik geen weerwoord zou hebben is echt schandalig. De uitgebreidste weerleggingen van je betoog op dit forum zijn van mijn hand, en je hebt er nog niets!!! tegenin gebracht. Ik zou graag zien dat de forumbeheerders dit soort ongefundeerde beschuldigingen verwijderen. Ik vind dat je woorden niet met aangenaamheid zijn. Het is integendeel pure laster. Wellicht zou je kunnen beginnen met het reformeren van je eigen leven in plaats van anderen te vermanen.
Het zou goed zijn als alle berichten van Jas vooraf worden gescreend.
joepie schreef:Hannibal Lecter schreef:Nee. Maar je weet vaak wel of iemand homo is of niet. Of dat ook in de daad wordt uitgevoerd, kun je natuurlijk niet zien. Het ligt echter voor de hand dat een kerkenraad daar naar vraagt, wanneer er sprake is van tuchtuitoefening.
Dus is homo zijn opzich al een openbare zonde??
Dat meen je toch niet! Openbare zonde is de zonde die je ZIET, die openbaar is.
En ik kan niet aan een homo zien of er al dan niet een seksuele activiteit is. Net zo goed als ik dat niet kan zie aan een stelletje wat verkering heeft.
De seksualiteit die er tussen die twee is kan ik niet zien. Maar ook na vragen door de kerkenraad is er nog steeds geen sprake van openbare zonde. Dan weet iemand van de kerkenraad ervan maar die gaan het als het goed is niet openbaar maken maar de personen broederlijk vermanen.
Bij een stelletje kun je pas spreken van openbare zonde als er sprake is van een zwangerschap. En die zal er bij homoparen nooit zijn.
Er kan pas sprake zijn van tuchtuitoefening als er dus openbare zonde zijn begaan. De andere tuchtuitoefening geschied in het geheim.
En ik kan homo zijn niet zien als een openbare zonde.
Raido schreef:Dat vind ik dus gekheid ten top, sorry. De tucht is medisch ofwel het is pijn ten goede en als ik dan op grond van masturbatie voorin de kerk moest staan van de kerk, en moest antwoorden of het me speet... moest ik helaas nee zeggen.
joepie schreef:Jas ik snap niet waarom je dus zo opkomt voor homoseksualteit.
Waar komt dat ineens vandaan?
Hannibal Lecter schreef:Maar in principe heeft joepie gelijk, en moeten we in de eerste plaats tot een schuldbelijdenis voor God komen. Daar heb ik overigens al moeite genoeg mee. En volgens mij krijgt God zo langzamerhand genoeg van mij, want ik verval steeds weer in de zonde.
Raido schreef:Wat een discussie eigenlijk, waarom nou eigenlijk masturbatie en geen belastingontduiking, beunhazen en zwartwerken?
kurtyo schreef:Ik waardeer daarom dan ook de opzet van dit topic door Jas, maar ik vraag me af waarom homoseksualiteit vergeleken wordt met masturbatie. Masturbatie is absoluut onvergelijkbaar met een seksuele geaardheid.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 24 gasten