earthmaker schreef:Als er nog meer mensen na het zien van deze film hun 'seculiere cd's' weg willen doen, ontvang ik gaarne een pm...
Idem.
Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Gek. Ik heb precies hetzelfde. Sommige muziek wordt ik gewoon ontzettend depressief van. Ligt niet aan de stijl. Juist bij muziek die qua stijl precies in hetzelfde hokje past, word ik positief van de christelijke variant, negatief van de seculiere, min of meer zinloze (dat is denk ik het punt). Maar maak dat maar eens aan iemand anders duidelijk
Aragorn schreef:Gershwin schreef:Gek. Ik heb precies hetzelfde. Sommige muziek wordt ik gewoon ontzettend depressief van. Ligt niet aan de stijl. Juist bij muziek die qua stijl precies in hetzelfde hokje past, word ik positief van de christelijke variant, negatief van de seculiere, min of meer zinloze (dat is denk ik het punt). Maar maak dat maar eens aan iemand anders duidelijk
Seculier = zinloos?
JMvVliet schreef:Aragorn schreef:Gershwin schreef:Gek. Ik heb precies hetzelfde. Sommige muziek wordt ik gewoon ontzettend depressief van. Ligt niet aan de stijl. Juist bij muziek die qua stijl precies in hetzelfde hokje past, word ik positief van de christelijke variant, negatief van de seculiere, min of meer zinloze (dat is denk ik het punt). Maar maak dat maar eens aan iemand anders duidelijk
Seculier = zinloos?
Seculier = zoekend?
want sommige artiesten kan ik niet slecht noemen ondanks dat ze seculier zijn (dit vooral op basis van teksten, performance etc.)
earthmaker schreef:mensen, er zijn twee soorten muziek: goede en slechte. En wat goed en slecht is, is weer afhnakelijk van persoonlijke smaak![]()
Dit soort opmerkingen:want sommige artiesten kan ik niet slecht noemen ondanks dat ze seculier zijn (dit vooral op basis van teksten, performance etc.)
walg ik persoonlijk van.
Gershwin schreef:Ik word alweer gedemoniseerd![]()
Het feit dat ik seculier en zinloos combineer, is niet zo gek, omdat ik geloof dat God aan de basis van mijn leven staat en de zin van mijn bestaan is.
En niemand kan ontkennen dat de meeste seculiere muziek tekstueel gezien andere dingen veel belangrijker vindt of God zelfs ontkent.
Ik heb nooit gezegd dat niemand dat zou mogen luisteren
maar mij bevredigt het vaak niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten