straatevangelisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rader

stichting naar house

Berichtdoor Rader » 17 feb 2003 13:49

Johannes1 en WW

Je kunt denken over de stichting Naar House wat je wil. Daar is ieder vrij in. Je kunt via hun een actie regelen en zelf mensen leveren. Overigens heb ik prima ervaringen met de stichting. Ik werk in het kader van evangelisatie bij houseparties in Utrecht al jarenlang op een hele prettige manier samen met deze stichting.

Dus WW informeer bij beide eens en vorm je zelf een oordeel over de beste manier.

Rudolf

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 17 feb 2003 13:51

johannes1 schreef:
Ken je de landelijke stichting Naar House?

moet je bij weg blijven. ik heb er niet zulke goede ervaringen mee. WW. bezoek eerst van der bogaart maar. die zal je vast verder helpen

Ik heb respect voor mensen die daar gaan staan tijdens zo'n feest, als je bijv. het boek 'brieven van heer foulgrin' hebt gelezen is het wel duidelijk dat daar foute krachten aanwezig zijn..

Maar waarom zou iemand niet (buiten) bij een houseparty bekeerd / of iig de goeie richting in geduwd / geraakt kunnen worden Johannes? (Is dat God te machtig?)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 15:39

Dussss. oh ja en jou woord is wet. ik heb er goeie ervaringen mee.

ik geef me mening over die stichting. en die ervaring over jou ging over het vloeken. daar gaan we niet verder op in.

Maar waarom zou iemand niet (buiten) bij een houseparty bekeerd / of iig de goeie richting in geduwd / geraakt kunnen worden Johannes? (Is dat God te machtig?)

cybercurse ik vindt dat juist goed. maar begin nu een beetje te twijfelen over die stichting. hebben die zo rode bus???

ben ooit met een stichting in aanraking geweest en die stond met een rode bus op een plein. ik dacht dat die ook van naar house waren. op die bus stond op de zijkant een tekst. heb ik de goede stichting voor me?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Rader

rode bus

Berichtdoor Rader » 17 feb 2003 15:43

Johannes1,

De landelijke stichting beschikt inmiddels over een rode en een witte bus. Die behalve voor evangelisatie bij houseparties ook heel veel voor winkelcentrum-evangelisatie-acties en evangelisatiewerk in zijn algemeen wordt ingezet.

Rudolf

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 15:48

ik denk dat ik de goede stichting dan voor heb. rare stichting overigens. ik was van de pad af vonden ze. en ik moest maar bij hun komen. maar toen ik zei waar ik kerkte was het gesprek zo afgelopen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Rader

oordelen

Berichtdoor Rader » 17 feb 2003 15:54

Johannes1,

Jammer dat je een stichting en al hun werk (ver)oordeelt op basis van wat 1 evangelist tegen je zegt.
De stichting werkt trouwens met name dienstverlenend. Lokale kerken of werkgroepen leveren de mensen.
Met andere woorden je kunt de stichting niet kwalijk nemen wat iemand van een lokale kerk uit de plaats waar jij op dat moment was iets verkeerds tegen je zegt.

Rudolf

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 15:56

rader

ik (ver)oordeel hen ook niet op 1 evangelist. heb ook verschillende brochures en folders van hun mee gekregen. en ik moet wel zeggen lekker makelijk zoals hun het je voorschrijven.

Rader

Terug naar het onderwerp

Berichtdoor Rader » 17 feb 2003 15:57

Beste allemaal,

Laten we nog even terugkeren naar het eigenlijke onderwerp. WW gaat iets opstarten in Tilburg. Mooi.
Wat doet de rest? Duizenden bezoeken de jongerenavonden. Maar het vinden van mensen die echt willen evangeliseren is vele malen moeilijker. Wij hebben een schat in aarden vaten. Soms denk ik dat we zo zuinig op die schat zijn dat we het deksel van dat aarden vat heel goed dicht draaien. Terwijl dat nou juist niet de bedoeling is.

Rudolf

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 17 feb 2003 17:20

Bedankt voor de goede bedoelingen.

:roll: Ik mag van Rader niet meer mee doen snifsnif hehe
alleen de rest doet er blijkbaar nog toe hahahaha...
sol lucet omnibus

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 17 feb 2003 17:32

Laten we nog even terugkeren naar het eigenlijke onderwerp. WW gaat iets opstarten in Tilburg.

Oh, wat goed, waar gaat dat van uit?

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 17 feb 2003 18:46

Ik hoop van God Corne :D

Verdere uitleg kan ik je niet geven.
sol lucet omnibus

Terug naar “Archief”