Verloven: hoe pak je dat aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Verloven: hoe pak je dat aan?

Berichtdoor TheEdge » 03 jan 2003 14:58

We zijn allebei 23, al meer dan 3 jaar vrienden en hebben een jaar verkering. Omdat we nog niet zijn afgestudeerd en daarom de komende tijd nog niet willen trouwen, zitten we aan verloven te denken.

Maar.... hoe pak je dat aan?
Wat is gebruikelijk, en hoe hebben anderen het aangepakt?

Heeft iemand wat tips omtrent:
* Ringen (verlovingsringen, of gelijk al trouwringen nog zonder datum?)
* Feestje (hoe groots dien je dat aan te pakken)
* Kaartjes sturen

Beschrijvingen van je eigen verlovingsdag zijn ook welkom.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 03 jan 2003 16:52

Verloven...tja...hoe moet je dat aanpakken...
Daar kan ik uren over schrijven want een ieder pakt het verschillend aan.
Van in stilte verloven tot en met een groots feest.
Dus je zult zelf je insteek moeten maken.
Wat wil je...

Zelf zijn wij op redelijk sobere wijze verloofd. het betekende voor ons samen veel, en wilden dit ook best delen met anderen, maar een party met een grote cadeautafel en envelopjes op de kaarten zagen we niet zo zitten...
Samen weggeweest, ergens heen waar we beiden graag eens heen wilden, aldaar verloofd, samen uitgebreid en luxe gegeten, 's avonds een avondje bij een van de ouders thuis, met beide families, broers en zussen, oma's en enkele goede vrienden.
Kaartjes hebben we ook verstuurd. Om toch een ieder te laten weten waar wij op dat moment zeer trots en gelukkig op/mee waren.

Zelf hebben we het als best een stap dichter naar het huwelijk ervaren. Je geeft ermee nog extra duidelijk aan dat je met elkaar samen verder wilt. Ik zie het ook als een soort stap richting het geregel wat je gaat krijgen om een trouwdag te zoeken en alles daaromheen. Iets wat je samen duidelijker samenbindt.

Succes en begin eens met overdenken wat verloven voor jullie samen betekent en op welke wijze je de dag wilt gaan invullen....in stilte, samen dagje weg, of groots...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Merel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2002 22:50

Berichtdoor Merel » 13 jan 2003 14:05

Gewoon doen hoe jullie het zelf willen! Wat betreft ringen, je kunt een ring 2x laten graveren he! dus eerst de verlovingsdatum, en dan pas later de trouwdatum. Juwelier polijst dan de ringen ook, en ze zijn weer als nieuw!

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 14 jan 2003 18:26

Daan en ik zijn een half jaar geleden verloofd. Dus ik kan opzich wel globaal vertellen hoe wij het hebben gedaan.

* Ringen: We hebben een trouwring, die (volgens mij gebeurt dat altijd) tevens gebruikt wordt als verlovingsring. Alleen dragen we hem nu aan de linkerhand. De datum staat er ook in. Bij de juwelier houden ze er al rekening mee, bij mij staat het er namelijk zo in: 6-7-2002 Daniel. De trouwdatum kan straks aan de rechterkant van de naam gegraveerd worden. Bij ons is alles (vermaken, graveren, plus garantie; je krijgt een nieuwe ring als deze kwijt oid is) gratis.
* Feest: Wij hebben het een en ander overwogen. We hebben op de dag zelf een feestje gegeven voor beide ouders, broers/zussen met aanhang en oma's. Om de kosten wat te beperken (plus dat we het wel net zo gezellig, of beter gezegd: leuker vonden!) hebben we gebarbequed. Grote schaal mooi opgemaakte salade, veel vlees en als toetje opgemaakt fruit. Niemand die het er minder leuk om vond!
Voor vrienden hebben we die week erop een feestje gegeven. Ook dat kon buiten, het was heerlijk weer! Nou, bij hun is het al goed als er wat te drinken is, dus een biertje hier, wijntje daar en wat chips.
* Kaarten: Wij hebben de vrienden een digitale (zelf gemaakte) kaart gestuurd. Dat was tevens de uitnodiging. Voor de rest hebben we het niet groots aangepakt door de rest van de familie (ooms, tantes ed) kaarten te sturen. Alles ging via de tam-tam;-)

Nou, als je nog meer vragen hebt, kun je altijd mailen! (ik ben tegenwoordig nl. niet meer zo vaak op t forum te vinden, dus dat werkt niet zo snel;-).

Groetjes,

Janneke

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Berichtdoor FrankB » 17 feb 2003 16:42

Gewoon uit nieuwsgierigheid, 17, is dat niet wat jong om te verloven, om op die leeftijd al een keuze voor de rest van je leven te maken? Ik dacht trouwens dat een ring rond was, dus zonder linker- of rechterzijde...

Wat mijn eigen verloving betreft: op het hoogste puntje van de Thorung La Pas, op 5.430 meter in Nepal, anderhalf jaar geleden. Ik stond een half jaar eerder op hetzelfde punt en dacht toen, als ik hier ooit met mijn vriendin sta vraag ik haar ten huwelijk. Zes maanden later was het dus zover. Een mooie en bijzondere plek en de kans dat we nog vaker samen naar zo'n hoogte klimmen acht ik vrij klein. 's Avonds hebben we het groepje waar we mee waren ieder op een glas sterke drank (of een frisdrank) getracteerd.

Succes met je beslsissing, Frank

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 19 feb 2003 12:16

Waarom te jong al je 100% zeker bent van je beslissing?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 feb 2003 12:20

Hoe kun je er 100% zeker van zijn???

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Berichtdoor FrankB » 19 feb 2003 12:43

Ik vind 17 veel te jong omdat je op die leeftijd weinig levenservaring hebt, omdat je op die leeftijd een kind bent, omdat je weinig hebt om je keuze op te baseren. Je kunt best verliefd zijn maar een relatie houdt meer in. Je kunt mijns inziens beter eerst volwassen worden en pas dan een definitieve keuze maken.

Ik wens jullie natuurlijk alle geluk van de wereld toe en hoop dat het goed uitpakt.

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Berichtdoor FrankB » 19 feb 2003 13:00

Recent las ik nog een interview met een meisje. Zij was mede als gevolg van een streng christelijke achtergrond jong getrouwd. De jongen van haar dromen bleek vervolgens echter over nogal losse handjes te beschikken. Inmiddels was ze gescheiden maar ja, in het christelijke dorp was dat natuurlijk schande. Haar ouders hebben als gevolg van de scheiding het contact met haar verbroken. Ja, je hebt natuurlijk liever dat je dochter mishandeld wordt dan dat de hele gemeente je aankijkt.

Ik zeg niet dat dit verhaal voor Janneke op zal gaan maar het illustreert slechts wat de gevolgen kunnen zijn van een te snel genomen beslissing

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 19 feb 2003 13:01

Als je ooit een x op een meeting komt, zal ik bewijzen dat een 17-jarige die keuze's ook kan maken! Qua leeftijd misschien niet volwassen, maar echte liefde bindt zich niet aan een leeftijd!

En Acrire, dat merk je vanzelf!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 feb 2003 13:01

janneke schreef:En Acrire, dat merk je vanzelf!


Zucht.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 19 feb 2003 13:05

reageer eens een x met inhoud joh!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 feb 2003 13:07

janneke schreef:reageer eens een x met inhoud joh!


Neej sorry, ik ga er niet op in. Niet omdat het te persoonlijk is, maar omdat het jou toch niet aan je verstand te peuteren is denk ik.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 19 feb 2003 13:07

Goed, dan niet. Maar het blijkt dat je niet weet waar je over praat...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 feb 2003 13:08

janneke schreef:Goed, dan niet. Maar het blijkt dat je niet weet waar je over praat...


hahahahahha dat bedoel ik dus.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten