Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 dec 2004 10:46

Uitsluiten hoeft niet, maar dit boek als bron aanhalen is ongeloofwaardig.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 dec 2004 11:12

Raido schreef:In dat boek staat ook dat Jezus getrouwd met Maria Magdalena was, ook ik sluit dat verhaal niet uit...

Het is een absurde veronderstelling. In geen van de Evangeliën wordt ook maar iets over een mogelijke vrouw van Jezus vermeld. Dat je ook maar enigszins ruimte laat voor een dergelijk idee getuigt van totale onkunde over de Persoon van de Middelaar. Jezus enige taak was de wil van Zijn hemelse Vader, het verzoeningswerk volbrengen. Alleen daarvoor was het noodzakelijk dat Hij de menselijke natuur moest aannemen
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 dec 2004 11:15

Jezus was ook mens jas, hij is kind geweest en heeft gespeeld, maar het is niet belangrijk of hij wel of geen vrouw had, waarom niet? waarom wel? Zouden er consequenties zijn? denk alleen dat de vrouw wat minder verdrukt zou worden
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Eva43
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eva43 » 13 dec 2004 12:00

Ik zeg ook niet dat ik de davinci code letterlijk geloof maar ik geloof ook de bijbel en de evangelien niet letterlijk.
Ze zijn allemaal door mensen geschreven.

En Jas ik vraag me af wat niet opgewonden mogen zijn temaken heeft met het fijt dat sex bedoeld is voor tussen man en vrouw in een monogame relatie?
Opwinding hoeft niet te lijden tot sex het is maar wat je er zelf mee doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2004 12:41

Raido schreef:Jezus was ook mens jas, hij is kind geweest en heeft gespeeld, maar het is niet belangrijk of hij wel of geen vrouw had, waarom niet? waarom wel? Zouden er consequenties zijn? denk alleen dat de vrouw wat minder verdrukt zou worden

Ik denk dat dat wel mee zal vallen.... Jezus is volgens de bijbel niet getrouwd..... Maar Hij was altijd heel vrouwvriendelijk dus het feit dat Hij niet getrouwd zou niets met verdrukking van vrouwen te maken moeten hebben... Jezus moedigt dat dan ook nergens aan.

Eva, de evangeliën zijn wel geschreven door mensen die dicht bij Jezus leefden, Hem persoonlijk kenden.... dat kun je van de schrijvers van de DaVinci-code niet zeggen.... Als Jezus getrouwd was zal een van de vier schrijvers daar toch minstens vermelding van hebben gemaakt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 13 dec 2004 14:15

Marnix schreef:Maar Hij was altijd heel vrouwvriendelijk

:roll:
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 dec 2004 15:16

Eva43 schreef:Ik zeg ook niet dat ik de davinci code letterlijk geloof maar ik geloof ook de bijbel en de evangelien niet letterlijk.
Ze zijn allemaal door mensen geschreven.

Al de Schrift is van God ingegeven.

Eva43 schreef:En Jas ik vraag me af wat niet opgewonden mogen zijn temaken heeft met het fijt dat sex bedoeld is voor tussen man en vrouw in een monogame relatie?
Opwinding hoeft niet te lijden tot sex het is maar wat je er zelf mee doet.

Opwinding komt voort uit begeerte. Niet alleen de seks zelf is zonde, maar de begeerte die er aan voorafgaat is eveneens zonde. Het opgewonden raken door anderen, niet zijnde je partner, je dus verlekkeren aan anderen dan degene waarmee je een vaste relatie hebt, is al overspel. Dat zijn Jezus woorden. En fijt schrijf je zo: feit, anders is het een vervelende aandoening.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 13 dec 2004 16:59

jas schreef:Opwinding komt voort uit begeerte. Niet alleen de seks zelf is zonde, maar de begeerte die er aan voorafgaat is eveneens zonde. Het opgewonden raken door anderen, niet zijnde je partner, je dus verlekkeren aan anderen dan degene waarmee je een vaste relatie hebt, is al overspel. Dat zijn Jezus woorden. En fijt schrijf je zo: feit, anders is het een vervelende aandoening.

Ik denk eerder dat het andersom is: begeerte komt voort uit opwinding...

De begeerte (het concreet visualiseren of overwegen van wat je allemaal wel niet zou willen met een aantrekkelijk persoon) is wat mij betreft verkeerd, de opwinding (de primaire reactie op een aantrekkelijk persoon) kan volgens mij niet fout zijn, het is een van de meest wezenlijke en on(der)bewuste eigenschappen van elk schepsel.

Eva43
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eva43 » 13 dec 2004 18:15

Opwinding lijkt mij ook geen zonde aangezien dat idd. een natuurlijke drift is. Maar ik ben geen christen en ken de regels niet 100%.
Maar als opwinding geen zonde zou zijn zou er niks mis zijn met een bikinie.
Want dan word een jongen opgewonde, boeie.

Ik kan overigens nauwelijks geloven dat alle schrift door God is ingegeven.
En dat ze zouden weten als jezus getrouwd is, ik heb nooit beweerd dat hij getrouwd zou zijn met Maria Magdalena.
Ik zeg alleen dat het zou kunnen dat ze sex hadden en ik neem aan dat ze dat niet zomaar zouden gaan schrijven in een evangelie, vooral gezien de tijd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 dec 2004 18:19

Eva43 schreef:Maar als opwinding geen zonde zou zijn zou er niks mis zijn met een bikinie.

Die gedachtensprong kan ik niet volgen. Als opwinding an sich niet verkeerd is (wat ik wel onderschrijf) wil dat nog niet zeggen dat er geen verkeerde opwinding is of dat je dat moet opwekken.

Want dan word een jongen opgewonde, boeie.

Neuh, zo boeiened is dat idd niet. :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 dec 2004 18:45

Eva43 schreef:Ik kan overigens nauwelijks geloven dat alle schrift door God is ingegeven.
En dat ze zouden weten als jezus getrouwd is, ik heb nooit beweerd dat hij getrouwd zou zijn met Maria Magdalena.
Ik zeg alleen dat het zou kunnen dat ze sex hadden en ik neem aan dat ze dat niet zomaar zouden gaan schrijven in een evangelie, vooral gezien de tijd.

De Bijbel zegt zelf dat alle Schrift van God ingegeven is.

Kan me in het meeste wat Jas schreef wel vinden. :)

Wat voor relatie hebben Jezus en Maria Magdalena dan nu in de hemel :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 dec 2004 19:04

Ik zie ook geen enkele reden om aan te nemen dat Jezus seks gehad zou hebben met Maria Magdalena. Net zomin als dat Hij, Frodo of Harry Potter homo zijn (ja er is al een hoop geks bedacht :P ).

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 dec 2004 19:33

Eva43 schreef:Er word vaak beweerd dat Jezus sex had met Maria Magdalena (lees Davinci code) ik wil niet beweren dat dit waar zou zijn maar ik sluit het ook niet uit.
Dit zou betekenen dat er met een beetje opwinding ook niks mis is.

het moet me van het hart dat je wel ontzettend snel bent in je conclusies. iemand beweert iets, wat jij vervolgens niet uitsluit, en daar baseer je je conclusies op. mijn complimenten, maar een overwogen argumentatie kan ik dat absoluut niet noemen. verder is het zo (zoals al eerder gezegd), dat de meest naaste bronnen van Jezus, de Evangelien (waarvan minstens twee van de schrijvers Hem persoonlijk gekend hebben, zelfs zijn naaste vrienden waren), hier totaal geen uitspraak over doen. Inderdaad, ze sluiten het niet uit, maar het feit dat ze er helemaal niets over zeggen mag toch wel gezien worden als een aanwijzing dat het zeer onwaarschijnlijk is.

maar goed, hier gaat de hele discussie niet over, het gaat erover of het dragen van badkleding/een biniki Bijbels verantwoord is, en ik zou graag zien dat de discusie daar weer heenging. met andere woorden: verdere posts over de eventuele huwelijkse staat van Jezus zullen verwijderd worden.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 dec 2004 22:45

Eva43 schreef:
Ik kan overigens nauwelijks geloven dat alle schrift door God is ingegeven.

De Bijbel is een heel open boek over seks. Dat laatste argument van je gaat dus al helemaal niet op.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 dec 2004 09:05

ahum, open over seks maar niet zoals zij het bedoeld
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”