They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

Berichtdoor Aragorn » 13 dec 2004 12:18

henkie schreef:
Aragorn schreef:Als ik het stukje van Butler (waar de laatste link van Raido naar verwees) moet geloven zit er ook nog niet eens een duidelijke boodschap in waar je iets mee kunt. Het is volgens hem vooral shockeren en bang maken, zodat jongeren in een vlaag van verstandsverbijstering al hun cd's weggooien. Vervolgens komen ze tot zichzelf en schaffen ze ze gewoon weer aan. Pure geldverspilling dus, bovendien maken die duivelsche artiesten dan ook nog eens dubbel winst. :mrgreen:

Misschien handig en minder off topic om die documentaire even in een apart topic te behandelen. Ik heb deze pas gezien en heb er een iets andere mening over. Lijkt me zeker een nieuw onderwerp waard.

Bij deze. :wink: Ik heb de film zelf niet gezien, dus kan niet goed oordelen, laat ik dat vooropstellen. Wat ik in het verslagvan de video waarnaar Raido linkte iig wel opmerkte was dat Alistair Crowley een veel grotere rol toebedeeld krijgt dan hij mi. in werkelijkheid speelt (wat deButler op zijn site ook zegt). Bovendien wordt een liberale moraal van "doe wat je wilt" direct gelinkt naar satanisme, wat me niet terecht lijkt.

Maargoed, ga maar los jullie! :D

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 dec 2004 14:20

ik vind het gewoon een beetje te ver gaan om vanuit het oogpunt van Black Sabbath, Rainbow, Marilyn Manson en Rammstein de hele metalwereld af te zeiken, ze over de satanistische kam te scheren en om ze daarna openlijk de hel in te bonjouren. Alleen al hoe Rammstein uit word gelegd, Rammstein komt van een plaats waar een vliegtuig ongeluk gebeurde, okay minder geschikte keuze, ze hebben een nummer "Weisses Fleis" dat is gewoon extreem moorddadig nummer, maar dat is het enige nummer van Rammstein dat in de hele film wordt aangehaald.

Ozzy Osbourne wordt afgeschilderd als een vleermuizen etenden imbeciel met een herseninhoud van een amoebe (wat hij misschien ook wel heeft), Marilyn Manson wordt afgeschilderd als de antichrist zelve (wat hij zelf ook zegt), met deze woorden wordt gewoon de hele metal wereld (en pop trouwens ook), alles is gewoon van de duivel!... tja, heb hem toen een keer helemaal gezien, het effect? Klas genoten die cd's weggooien en het toch wel erg vonden dat ze die muziek luisterden, dj tiesto wilde je toch echt de hel in hebben.... 28 days later ... neophyte is eigenlijk wel veeel leuker dan strauss :lol:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 dec 2004 14:29

Raido schreef:ik vind het gewoon een beetje te ver gaan om vanuit het oogpunt van Black Sabbath, Rainbow, Marilyn Manson en Rammstein de hele metalwereld af te zeiken, ze over de satanistische kam te scheren en om ze daarna openlijk de hel in te bonjouren.

Bleef het maar bij alleen de metalwereld..

Klasgenoten die cd's weggooien en het toch wel erg vonden dat ze die muziek luisterden, dj tiesto wilde je toch echt de hel in hebben.... 28 days later ... neophyte is eigenlijk wel veeel leuker dan strauss :lol:

Precies, bij Johan Vreugdenhil exactly the same. Het berust allemaal op emotioneel effectbejag, waar je uiteindelijk niets anders mee bereikt dan impulsieve acties waar men later weer op terug komt. Beter voer je op een normale manier de discussie over goede en slechte (kanten van) muziek, waarna ieder zelf z'n conclusies kan trekken. Daar bereik je mi. een stuk meer mee.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 dec 2004 14:41

*Acire heeft ook al haar cd's weggegooit na het zien van de film, en heeft er geen seconde spijt van gehad! (Terwijl ze behoorlijk verslaafd was.)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 dec 2004 14:47

Ik heb wel mijn foute muziek weg gegooid, dus mijn Marilyn Manson, Dimmu Borgir, Mayhem en andere meug waar ik verslaafd aan was, nu luister ik gewoon netjes metal wat wel geoorloofd is...

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 13 dec 2004 14:48

Wat wordt hier precies verstaan onder de term 'verslaafd'?
Ik vind het nogal heavy klinken namelijk.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 dec 2004 14:52

verslaafd is als je niet zonder kunt leven...

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 13 dec 2004 14:54

Dus jij moest afkicken van Marilyn Manson, Dimmu Borgir en Mayhem? Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat je zo verknocht bent aan een band dat je niet zonder kunt.

En dat terwijl ik zelf zo'n 125 Metallica cd's en bootlegs heb... ;)
Laatst gewijzigd door DavidOpposite op 13 dec 2004 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 dec 2004 14:58

Raido schreef:verslaafd is als je niet zonder kunt leven...

Tja, ik zou niet doodgaan zonder muziek, maar zou het ook zeker niet willen missen. Zie het niet als verslaving, dat is als je echt afkickverschijnselen krijgt, daar heb ik geen last van als ik 3 dagen geen muziek hoor. Overigens denk ik dan wel: hm, het is weer eens tijd voor een fijn muziekje. :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 dec 2004 14:59

dat had ik dus wel, muziek was toen de enigste houvast in mijn leven...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 dec 2004 15:05

Ik was in die zin verslaafd dat ik het dag en nacht zowat in m'n oren had. tijdens het eten (gewoon met de fam) zat ik nog met een dopje in m'n oor :shock: :shock: :shock:
Kdenk dat ik dat wel verslaafd kan noemen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 dec 2004 15:13

Raido schreef:dat had ik dus wel, muziek was toen de enigste houvast in mijn leven...

Ah, dat lijkt me niet bepaald negatief toch?

DavidOpposite

Berichtdoor DavidOpposite » 13 dec 2004 15:20

Acire schreef:

Ik was in die zin verslaafd dat ik het dag en nacht zowat in m'n oren had. tijdens het eten (gewoon met de fam) zat ik nog met een dopje in m'n oor :shock: :shock: :shock:

Persoonlijk denk ik dan dat het niet aan die muziek ligt, maar aan jezelf. Geef toe: de situatie die jij beschrijft is niet bepaald normaal te noemen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 dec 2004 15:25

och ...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 dec 2004 15:46

DavidOpposite schreef:
Acire schreef:

Persoonlijk denk ik dan dat het niet aan die muziek ligt, maar aan jezelf. Geef toe: de situatie die jij beschrijft is niet bepaald normaal te noemen.

Ik zeg toch: 'ik was verslaafd aan muziek' en niet 'muziek was verslaafd aan mij'

Terug naar “Archief”