Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 nov 2004 23:15

helaas moet ik vaststellen dat de houding van de GGiN door de jaren heen niet veranderd is. Als men op argumenten niet kan winnen, speelt men de beledigde partij. Dat kunnen nog leuke gesprekspartners worden mochten deze 2 kerken, gg en ggin inderdaad ooit samen willen gaan. Om te zien dat ik gelijk heb, moet je alleen al eens de boeken lezen "bestaansgrond der gemeenten" van Steenblok en "van ons uitgegaan" van Mallan. Dan weet je precies hoe hun positie is, de manier waarop ze communiceren en hoe ze over andere kerken (o.a. ger.gem) denken. Jammer dat ze door hun hoogmoedige houding zo ver van het Christendom afzitten.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 nov 2004 00:08

jas schreef:
Optimatus schreef:Jas... niet gaan slaan... maar toch deze voorzichtige hypothese:

Zou het in het meest onwaarschijnlijke hypothetische geval mogelijk kunnen zijn dat er eventueel een mogelijkheid zou kunnen bestaan dat jij er heel misschien in 1 op de 1 miljoen gevallen heel misschien naast zou kunnen zitten?

Maar beste Opti, wie ben ik om te beweren dat ik onfeilbaar ben. Echter, dan moet men mij dat aantonen. Dat is het enige wat ik vraag.
Trouwens, geef even aan waar ik naast zou kunnen zitten. Er zijn nl. dingen waar ik niet naast kan zitten.

En waarom zou jij er dan niet naast kunnen zitten? Dat zou bijna betekenen dat je de waarheid in pacht hebt en daar kan ik mijn mijn boeren (nou ja, bij wijze van spreken dan) verstand niet bij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 nov 2004 00:42

Optimatus schreef:
jas schreef:
Optimatus schreef:Jas... niet gaan slaan... maar toch deze voorzichtige hypothese:

Zou het in het meest onwaarschijnlijke hypothetische geval mogelijk kunnen zijn dat er eventueel een mogelijkheid zou kunnen bestaan dat jij er heel misschien in 1 op de 1 miljoen gevallen heel misschien naast zou kunnen zitten?

Maar beste Opti, wie ben ik om te beweren dat ik onfeilbaar ben. Echter, dan moet men mij dat aantonen. Dat is het enige wat ik vraag.
Trouwens, geef even aan waar ik naast zou kunnen zitten. Er zijn nl. dingen waar ik niet naast kan zitten.

En waarom zou jij er dan niet naast kunnen zitten? Dat zou bijna betekenen dat je de waarheid in pacht hebt en daar kan ik mijn mijn boeren (nou ja, bij wijze van spreken dan) verstand niet bij.

Ik zei sommige dingen. Gewone feiten bedoel ik. Voor het overige wil ik dat aangetoond word waar ik dwaal en dan neem ik dat met plezier ter harte.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 nov 2004 02:12

Ik zal eens op zoek gaan. Maar als je ergens mijns inziens gelijk hebt, kun je het krijgen. Daar ben ik dan ook wel weer eerlijk in.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 nov 2004 16:57

Optimatus schreef:Ik zal eens op zoek gaan. Maar als je ergens mijns inziens gelijk hebt, kun je het krijgen. Daar ben ik dan ook wel weer eerlijk in.

Ja, daar twijfel ik bij jou zelfs niet aan. :!:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 dec 2004 22:25

Is er toevallig iemand die weet wanneer Ds. Mallan in Berkenwoude preekt? Ik ben intussen wel nieuwsgierig geworden.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 04 dec 2004 22:28

ik denk niet dat hij zoveel uit preekt door zijn gezondheid of wel?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 dec 2004 22:28

Optimatus schreef:Is er toevallig iemand die weet wanneer Ds. Mallan in Berkenwoude preekt? Ik ben intussen wel nieuwsgierig geworden.

misschien als daar eens een doopdienst is? in Gouda gaat hij heeeel af en toe weleens voor geloof ik, maar zo vaak preekt hij volgens mij niet meer hij is al best oud. misschien dat insiders er meer over weten?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 dec 2004 22:31

Wat mij stilaan interesseert is bij welke kerk Jas eigenlijk ingeschreven is en actief ter kerke gaat.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 04 dec 2004 22:37

Yael schreef:
Optimatus schreef:Is er toevallig iemand die weet wanneer Ds. Mallan in Berkenwoude preekt? Ik ben intussen wel nieuwsgierig geworden.

misschien als daar eens een doopdienst is? in Gouda gaat hij heeeel af en toe weleens voor geloof ik, maar zo vaak preekt hij volgens mij niet meer hij is al best oud. misschien dat insiders er meer over weten?

Klopt. Ds. Mallan preekt nog heel af en toe; idd een doopdienst o.i.d.. Door zijn ouderdom/gezondheid kan hij niet meer zoveel preken en als hij dat wel doet, b.v. in een doopdienst, laat hij soms een preek lezen waarna hij de toepassing op die preek doet. Misschien dat het bij de predikbeurten in het RD (als je die krant leest) staat wanneer hij ergens preekt?
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 dec 2004 00:02

Optimatus schreef:Wat mij stilaan interesseert is bij welke kerk Jas eigenlijk ingeschreven is en actief ter kerke gaat.

Dat had je allang kunnen weten. Ik heb er nooit geheimzinnig over gedaan dat ik (nog) bij PKN ingeschreven sta, maar dat dit wellicht niet lang meer zal duren. Vreemd dat je dat nooit is opgevallen trouwens. En ik ga alleen actief ter kerke omdat ik organist ben. Ik ben dus letterlijk actief bezig in de kerk, hoewel ik er tevens van overtuigd ben dat die kerk de Kerk niet is. En ik vind dat heel dubbel van mezelf maar ik wil geen overhaaste stappen zetten. En een alternatief is niet voorhanden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 dec 2004 01:55

Je zwerft van kerk naar kerk, maar misschien is het aardig om te realiseren dat de Waarheid niet in één kerkgenootschap te vinden is.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 05 dec 2004 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 dec 2004 02:00

Optimatus schreef:Je zwerft van kerk naar kerk, maar misschien is het aardig om te realiseren dat de Waarheid niet in één kerkgenootschap te vinden.

Misschien was ik daar inmiddels al achter?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 dec 2004 17:38

Loezje schreef:
Yael schreef:

Klopt. Ds. Mallan preekt nog heel af en toe; idd een doopdienst o.i.d.. Door zijn ouderdom/gezondheid kan hij niet meer zoveel preken en als hij dat wel doet, b.v. in een doopdienst, laat hij soms een preek lezen waarna hij de toepassing op die preek doet. Misschien dat het bij de predikbeurten in het RD (als je die krant leest) staat wanneer hij ergens preekt?

Ik ben benieuwd. Vanavond eerst maar weer eens naar de GGiN hier in Berkenwoude.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 dec 2004 22:22

Luister eens, als die oude man niet meer in staat is een preek voor te dragen, maar nog wel in staat is andere dominee-taken uit te oefenen, laat hem dan zijn gang gaan.

Terug naar “Archief”