Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
UKske
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2004 07:12
Locatie: ver weg
Contacteer:

Werken in de zorg...

Berichtdoor UKske » 08 nov 2004 09:20

Ik ben opzoek naar mensen die werken in de zorg..om eens lekker te kletsen

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 09 nov 2004 18:55

ik wil er in gaan werken. Ik leer voor verpleegkundige. Ik heb net mijn eerste stage achter de rug.
Wat doe jij precies?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
UKske
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2004 07:12
Locatie: ver weg
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 09 nov 2004 22:26

mw schreef:ik wil er in gaan werken. Ik leer voor verpleegkundige. Ik heb net mijn eerste stage achter de rug.
Wat doe jij precies?


Ik zit in het 1e leerjaar voor verzorgende IG. ik heb ook net stage achter de rug en vond het echt geweldig. vooral op een PG afdeling vind ik erg leuk.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 09 nov 2004 22:35

ik zit in het tweede leerjaar van verpleegkundige (mbo).
Heb net een hele leuke stage achter de rug bij de thuiszorg.

Wat is een PG afdeling? Heb jij al zosnel stage dan in het eerste leerjaar?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 nov 2004 23:46

ik werk in de gehandicapten zorg.
Doe dit al een aantal jaar met veel plezier.
Kan het iedereen aanraden!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 10 nov 2004 10:48

Gerdien B. schreef:ik werk in de gehandicapten zorg.
Doe dit al een aantal jaar met veel plezier.
Kan het iedereen aanraden!


met wat voor gehandicapten werk je? met verstandelijk, lichamelijk, meervoudig?

Ik zelf heb in mijn vakantie met verstandelijk, waarbij een meervoudig, gehandicapten gewerkt. Ik vond het heel leuk om te doen, maar ik weet nu wel dat ik niet meer de gehandicaptenzorg inwil. Ik heb jaren gezegd dat ik het wilde, maar ben nu overgestapt op de verpleging.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 10 nov 2004 12:16

me works ook in de zorg, ik doe de VIG werken leren, en hoop volgend jaar juni klaar te zijn, zit dus in het 3e jaar. Niks mooiers dan voor mensen te zorgen en een gelukkige lach op hun gezicht te bezorgen! (voor mij dan he :wink: ) Ik heb meer dan een jaar op pg(dat zijn over het algemeen (zwaar)dementerende zorgvragers). Ik vond het echt helemaal geweldig om daarmee te werken. Af en toe ben je net moeder van een stel kinderen, daarom is het wel belangrijk dat je hun blijft zien als volwaardige volwassenen.
nu werk ik sinds een paar weken op een somatische afdeling. Daar liggen over het algemeen mensen die hersenbloedingen hebben gehad e.d. Eerst moest ik er even m´n plekje vinden, omdat de zorg totaal anders is dan op een pg afdeling. Maar toch vind ik het hier ook geweldig. Al blijft voor mij pg bovenaan staan. Maar als je jezelf aanpast kun je het meestal overal wel naar je zin hebben...
overigens is het huis waar ik werk een neutrale instelling. Ik vind dit erg fijn, omdat ik op deze manier mezelf leer te blijven, en omdat ik niet altijd in dat beschermde christelijke kringetje wilde blijven, ook al weet ik wel dat je het daar ook erg fijn kan hebben!
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 nov 2004 15:53

mw schreef:
Gerdien B. schreef:ik werk in de gehandicapten zorg.
Doe dit al een aantal jaar met veel plezier.
Kan het iedereen aanraden!


met wat voor gehandicapten werk je? met verstandelijk, lichamelijk, meervoudig?

Ik zelf heb in mijn vakantie met verstandelijk, waarbij een meervoudig, gehandicapten gewerkt. Ik vond het heel leuk om te doen, maar ik weet nu wel dat ik niet meer de gehandicaptenzorg inwil. Ik heb jaren gezegd dat ik het wilde, maar ben nu overgestapt op de verpleging.


ik werk met verstandelijk gehandicapten. Op de groep waar ik werk wonen acht mannen die denken als kinderen van ongeveer 1 tot 4 jaar. Daarbij hebben zijn zij autistisch.
Het is er nooit saai. Altijd wel weer wat te beleven. Je moet alleen niet bang zijn voor woede uitbarstingen :wink:

In de geh. zorg kan je ook als verpleegkundige werken. Er zijn groepen waar heel veel verzorging geboden wordt. Vaak wonen daar mensen met een meervoudig complex gehandicapten.
Ligt er net aan wat je wil. Er is altijd wel een groep te vinden die bij je past.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 10 nov 2004 16:42

Gerdien B. schreef:
mw schreef:
Gerdien B. schreef:ik werk in de gehandicapten zorg.
Doe dit al een aantal jaar met veel plezier.
Kan het iedereen aanraden!


met wat voor gehandicapten werk je? met verstandelijk, lichamelijk, meervoudig?

Ik zelf heb in mijn vakantie met verstandelijk, waarbij een meervoudig, gehandicapten gewerkt. Ik vond het heel leuk om te doen, maar ik weet nu wel dat ik niet meer de gehandicaptenzorg inwil. Ik heb jaren gezegd dat ik het wilde, maar ben nu overgestapt op de verpleging.


ik werk met verstandelijk gehandicapten. Op de groep waar ik werk wonen acht mannen die denken als kinderen van ongeveer 1 tot 4 jaar. Daarbij hebben zijn zij autistisch.
Het is er nooit saai. Altijd wel weer wat te beleven. Je moet alleen niet bang zijn voor woede uitbarstingen :wink:

In de geh. zorg kan je ook als verpleegkundige werken. Er zijn groepen waar heel veel verzorging geboden wordt. Vaak wonen daar mensen met een meervoudig complex gehandicapten.
Ligt er net aan wat je wil. Er is altijd wel een groep te vinden die bij je past.


haha, je moet zeker niet bang zijn voor de woedeuitbarstingen nee. In mijn vakantiebaantje was er ook een zorgvrager die steeds woedeuitbarstingen kreeg. Tjonge, wat had zij een kracht. Ik dacht dat ze al mijn haar eruitgetrokken had.

Maar ik weet nu dat de gehandicaptenzorg mij minder ligt dan bijv. de thuiszorg(heb ik stage gelopen). Maar ik vind het nog wel tof om met (verstandelijk) gehandicapten omtegaan.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 10 nov 2004 16:44

saartje schreef:me works ook in de zorg, ik doe de VIG werken leren, en hoop volgend jaar juni klaar te zijn, zit dus in het 3e jaar. Niks mooiers dan voor mensen te zorgen en een gelukkige lach op hun gezicht te bezorgen! (voor mij dan he :wink: ) Ik heb meer dan een jaar op pg(dat zijn over het algemeen (zwaar)dementerende zorgvragers). Ik vond het echt helemaal geweldig om daarmee te werken. Af en toe ben je net moeder van een stel kinderen, daarom is het wel belangrijk dat je hun blijft zien als volwaardige volwassenen.
nu werk ik sinds een paar weken op een somatische afdeling. Daar liggen over het algemeen mensen die hersenbloedingen hebben gehad e.d. Eerst moest ik er even m´n plekje vinden, omdat de zorg totaal anders is dan op een pg afdeling. Maar toch vind ik het hier ook geweldig. Al blijft voor mij pg bovenaan staan. Maar als je jezelf aanpast kun je het meestal overal wel naar je zin hebben...
overigens is het huis waar ik werk een neutrale instelling. Ik vind dit erg fijn, omdat ik op deze manier mezelf leer te blijven, en omdat ik niet altijd in dat beschermde christelijke kringetje wilde blijven, ook al weet ik wel dat je het daar ook erg fijn kan hebben!


een pg afdeling lijkt mij dan ook leuk. In mijn stage in de thuiszorg kwam ik ook dementerende zorgvragers tegen. Dan wel in mindere mate dementerd als jij bent tegen gekomen, maar toch... Ik vond het erg leuk om met hen om te gaan.

En dan die lach op het gezicht van de zorgvrager... die maakt echt alles goed. Dat is nu ook de reden waarom ik voor de zorg gekozen heb. Er is niets mooiers dan iets voor mensen te betekenen. :lol:

Hoe is dat bij jullie? Waarom hebben jullie voor de zorg gekozen?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 nov 2004 17:00

Wilde eigenlijk met kinderen gaan werken. Het liefst op een schippersinternaat. daarom de SPW gedaan.
Mijn eerste stage liep ik op een ZML-school. Was echt super leuk. Ik was alleen het schoolleven zat, dus dat was al gauw van de baan.
Mijn tweede stage heb ik gelopen in een sociowoning. Hier woonden vooal oudere gehandicapten. Vond dit in begin dus echt 10 keer niets. In de loop van mijn stage vond ik het steeds leuker worden. Daarna ben ik er blijven werken.
Zo ben ik in de zorg terecht gekomen. Heb er zeker geen spijt van dat ik niet meer voor een schippersinternaat heb gekozen. Ben nog lang niet uitgekeken binnen de geh. zorg!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 10 nov 2004 17:59

Ik heb slechts drie jaar vakantiewerk gedaan met (o.a. demente) bejaarden. Na mijn examen hoop ik geneeskunde te gaan studeren. Het omgaan met de mensen in het verzorgingstehuis was echt super!

Gebruikersavatar
UKske
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2004 07:12
Locatie: ver weg
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 10 nov 2004 19:12

leuk om dat allemaal te lezen van jullie. zelf trekt de gehandicapte zorg mij niet.
Zeg Saartje waar doe jij je opleiding??

Eerst wilde ik de zorg niet in, maar ik moest keuzes gaan maken op school en dat leek me toch beter dan de hele dag achter het buro ofzo.
Toen ik voor het eerst ging kennismaken met de zorg, vond ik het al geljik geweldig, en vind het dan ook leuk om nu de opleiding te doen.'

zelf vind ik de PG alfdeling het leukste, omdat de mensen echte elke dag anders zijn. het is leuk als je herkennen, terwijl ze erg dement zijn.

waarom vinden jullie de gehandicapte zorg zo leuk???

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 nov 2004 21:23

niks zo onvoorspelbaar als de geh. zorg!

er is altijd een uitdaging. Gaat het met de een goed moet je weer een ander in het 'gareel' zien te krijgen. Ik moet wel zeggen dat ook niet alle groepen binnen geh. zorg mij trekken.

Wat mij in de groep trekt waar ik nu werk is:
- de onvoorspelbaarheid van de mannen. Elk moment kan er 1 uit zijn dak gaan.
- een 'driftbui' proberen te voorkomen, als je hem al aan kan zien komen
- ondanks dat ze al wat ouder zijn en een ernstige verst. hand. hebben, je ze toch nog dingen kunt aanleren.
- de allerlei soorten middelen om te communiceren met ze. Vooral om weer is wat anders te verzinnen als een bepaalde manier niet lukt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 11 nov 2004 19:03

Gerdien B. schreef:niks zo onvoorspelbaar als de geh. zorg!

- de onvoorspelbaarheid van de mannen. Elk moment kan er 1 uit zijn dak gaan.


alleen de mannen? Zijn het bij jullie alleen de mannen? In het vakantiewerk dat ik gedaan heb was het juist een vrouw. Vond het wel grappig eigelijk.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten