jas schreef:Bovendien denk ik dat Christus zijn Gemeente eerst zal opnemen, dat de verpersonificatie van de antichrist nog moet plaatsvinden, en dat het 1000 jarig rijk nog moeten komen.
Nee toch zeker!

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:jas schreef:Bovendien denk ik dat Christus zijn Gemeente eerst zal opnemen, dat de verpersonificatie van de antichrist nog moet plaatsvinden, en dat het 1000 jarig rijk nog moeten komen.
Nee toch zeker!Hebben we dan voor niks bijna 20 pagina's lang elkaar met woorden belaagd?
jas schreef:Aragorn schreef:jas schreef:Bovendien denk ik dat Christus zijn Gemeente eerst zal opnemen, dat de verpersonificatie van de antichrist nog moet plaatsvinden, en dat het 1000 jarig rijk nog moeten komen.
Nee toch zeker!Hebben we dan voor niks bijna 20 pagina's lang elkaar met woorden belaagd?
Er zijn meer antichristen, er zijn meer duivelen, maar het lijkt me verstandig er niet verder op in te gaan. Jammer dat je het onderwerp weer neerzet. Lijkt me niet zo'n goede zet van je.
Marnix schreef:Tja, Jezus zegt toch: Wie niet voor mij is is tegen mij?
Wie niet pro-Christus is is anti-Christ(us)
jas schreef:Marnix schreef:Tja, Jezus zegt toch: Wie niet voor mij is is tegen mij?
Ja, correct. Maar er zal één grote antichrist opstaan, dus zijnde één persoon die de hele wereld zal bedriegen door zijn leer, hij zal zich gedragen alsof hijzelf God, en die persoon is aanstaande te komen.
jas schreef:Marnix schreef:Tja, Jezus zegt toch: Wie niet voor mij is is tegen mij?
Ja, correct. Maar er zal één grote antichrist opstaan, dus zijnde één persoon die de hele wereld zal bedriegen door zijn leer, hij zal zich gedragen alsof hijzelf God, en die persoon is aanstaande te komen.
Marnix schreef:jas schreef:Marnix schreef:Tja, Jezus zegt toch: Wie niet voor mij is is tegen mij?
Waarom noem je zoveel mensen hier dan een antichrist... als er 1 persoon zal zijn die de echte Antichrist gaat worden?
Napoleon schreef:alsjeblieft, niet weer. doe dit alsjeblieft per pb ofzo, want ik voorzie weer een weinig opbouwende discussie.
Aragorn schreef:jas schreef:Ik weet het niet. Materieel gezien zeker niet, maar ik denk wel dat mensen dichter bij God leefden. Ik denk dat de geest van materialisme, noem het de mamon, een scheiding teweeg heeft gebracht tussen God en de mensen in het algemeen. En hoewel men vroeger met veel minder genoegen moest nemen, denk ik dat de onderlinge verbondenheid wel groter was. Ook op sociaal vlak.
Hm, als je geschiedenisboeken uit die tijd leest merk je wel dat het toen minstens zo erg was qua godsdiensttwisten, naamchristendom, etc.
just_mary schreef:Ook kun je geloven zonder hiervoor vervolgd te worden. Dit is een ontzettend grote gift van God waar je niet dankbaar genoeg voor kunt zijn, maar deze gift maakt mensen juist snel lui en ondankbaar.
jas schreef:just_mary schreef:Ook kun je geloven zonder hiervoor vervolgd te worden. Dit is een ontzettend grote gift van God waar je niet dankbaar genoeg voor kunt zijn, maar deze gift maakt mensen juist snel lui en ondankbaar.
Heb je je wel eens serieus afgevraagd hoe dat komt, dat je hier in vrijheid kunt geloven, en of dat werkelijk een grote gift van God is?
Hebben wij al niet zoveel concessies aan de wereld gedaan, dat we voor de wereld en de duivel al lang geen bedreiging meer vormen? Als we nu eens alles zo nauw namen als het in de Bijbel stond, zouden we dan nog zo'n makkelijk leven hebben denk je? Of maken we onszelf wijs dat het nou eenmaal niet anders kan omdat we onszelf anders buiten de maatschappij plaatsen, blablablablabla?
Ja ja, dat is het em juist denk ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten