Werken op zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 02 nov 2004 13:50

Afijn, ben toch blij dat ze in sommige kerken de door mensenkracht bediende blaasbalgen nog intact hebben. Hoeft er geen electriciteit gebruikt te worden, moet er alleen voor gewerkt worden.

Ow ja, dat mocht niet toch?

WAAR GAAT DIT OVER :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 14:42

Jij snap het in elk geval...

Nergens meer over.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 nov 2004 14:45

Waarom wordt dit topic dan niet gesloten door een mod?

joepie

Berichtdoor joepie » 03 nov 2004 09:34

Optimatus schreef:RAAAH! Dan neem ik ook op met een opwindrecorder... Nog beter, we vervangen alle OP STROOM WERKENDE orgels door een speeldoos (verkrijgbaar bij museum Van Speeldoos tot Pirement in Utrecht) die door de koster wordt opgewonden vooraf aan het op hele noten zingen van Psalm 119 (in zijn geheel).

::((

We zingen gewoon acapella! :mrgreen:
Helemaal geen orgel nodig :) :D :lol:

joepie

Berichtdoor joepie » 03 nov 2004 09:39

Maar even serieus.
Lees gewoon nog eens het verhaal van het eten van offervlees.
Als je eet, een het dan terwijl je ten volle verzekerd bent dat het goed is ander eet je jezelf een oordeel.
Die wie eet , eet het onder dankzegging en wie niet eet ook.
Er staan nu eenmaal geen regels over wat je wel en niet mag doen.
Of tv kijken nu net wel mag, maar optelefoneren niet, of eten koken wel mag en het opeten niet, of een broek nu wel mag en een rok weer niet....

Romeinen 14:
Verdraagzaamheid
1 Aanvaardt de zwakke in het geloof, maar niet om overwegingen te beoordelen. 2 De een gelooft, dat hij alles eten mag, maar de zwakke eet plantaardig voedsel. 3 Wie wèl eet, minachte hem niet, die niet eet, en wie niet eet, oordele hem niet, die wèl eet, want God heeft hem aanvaard. 4 Wie zijt gij, dat gij eens anders knecht oordeelt? Of hij staat of valt, gaat zijn eigen heer aan. Maar hij zal staande blijven, want de Here is bij machte hem vast te doen staan. 5 Deze [immers] stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. 6 Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God. 7 Want niemand onzer leeft voor zichzelf, en niemand sterft voor zichzelf; 8 want als wij leven, het is voor de Here, en als wij sterven, het is voor de Here. Hetzij wij dan leven, hetzij wij sterven, wij zijn des Heren. 9 Want hiertoe is Christus gestorven en levend geworden, opdat Hij èn over doden èn over levenden heerschappij voeren zou. 10 Gij echter, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat minacht gij uw broeder? Want wij zullen allen gesteld worden voor de rechterstoel Gods. 11 Want er staat geschreven:
(Zo waarachtig als) Ik leef, spreekt de Here: voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God loven.
12 Zo zal [dan] een ieder onzer voor zichzelf rekenschap geven [aan God].

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 nov 2004 13:31

Aragorn schreef:
Sabra schreef:Dat mag ook niet, Optimatus. Zo'n recorder werkt ook op stroom. ;-)

Ik denk toch echt dat we deze discussie moeten afsluiten.

Het was ook een opwindcassetterecorder.. die wind je dan 's zaterdags op om hem een dag later af te laten spelen. :mrgreen:

hè, wat opwindend allemaal.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Nelianne

Berichtdoor Nelianne » 05 nov 2004 16:14

Nou dat is duidelijk, blijf op zondag maar gewoon op je stoel zitten. Kan je nix verkeerds doen ook. Ja naar de kerk gaan dan nog natuurlijk wel.......

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 nov 2004 16:50

Nelianne schreef:Nou dat is duidelijk, blijf op zondag maar gewoon op je stoel zitten. Kan je nix verkeerds doen ook. Ja naar de kerk gaan dan nog natuurlijk wel.......

Bedoel je dat je dat dan nog verkeerd kunt doen? naar de kerk gaan?
Ja, zit wel wat in.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 06 nov 2004 16:02

Juist als je op je stoel blijft zitten doe je iets fout volgens mij
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

Oudvader
Verkenner
Verkenner

Amerika

Berichtdoor Oudvader » 14 nov 2004 22:30

Beste mensen,

Ik ben een Nederlander die al een aantal jaren in Amerika woont. Nu, hier wordt de zondag door oprecht gelovige christenen niet geheiligd zoals Nederlanders dat doen. Zij zien de zondag niet perse als rustdag en gaan gerust naar de sportbaan of supermarkt op zondag. Zij zeggen immers: de Heere heeft het over de sabbath in de tien geboden en daar hoeven wij ons niet aan te houden. Toen ik hier net woonde vond ik het wat raar maar wees eerlijk, waar halen wij Nederlanders het idee vandaan dat de zondag in de plaats van de sabbath is gekomen?

joepie

Re: Amerika

Berichtdoor joepie » 15 nov 2004 07:50

Oudvader schreef:Beste mensen,

Ik ben een Nederlander die al een aantal jaren in Amerika woont. Nu, hier wordt de zondag door oprecht gelovige christenen niet geheiligd zoals Nederlanders dat doen. Zij zien de zondag niet perse als rustdag en gaan gerust naar de sportbaan of supermarkt op zondag. Zij zeggen immers: de Heere heeft het over de sabbath in de tien geboden en daar hoeven wij ons niet aan te houden. Toen ik hier net woonde vond ik het wat raar maar wees eerlijk, waar halen wij Nederlanders het idee vandaan dat de zondag in de plaats van de sabbath is gekomen?

Die heb je hier in nederland ook, gewoon christenen die dat doen.
Maar je hebt ook in Amerika Christenen die de zondag wel heiligen en hem houden als de sabbath.

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 15 nov 2004 13:13

het betekend dus dat hun de sabbath (zaterdag) als rustdag houden? dat lijkt me logisch dan!

caprice

Berichtdoor caprice » 18 nov 2004 10:11

In de reformatorische kerken waar ik daar een tijd heb mogen verkeren was dit echt niet het geval, hoor.

Terug naar “Archief”