Nee hoor Jas, ik ben net nog ietsjes ouder, 4 jr wel te verstaan.
En je ziet er nog goed uit voor je leeftijd op je avatar
Maar op andere Chr. fora wordt net gedaan of Paulus niet van deze tijd is. Dat zijn brieven nu niet meer gelden.
Maar ik zie het duidelijk als Gods Woord.
Waar ik meningsverschillen over heb, is bv de tip die Paulus geeft, om een goed en harmonieus huwelijk te hebben.
Zo van, dat je elkaars liefde niet mag weigeren, dat de man voor de vrouw moet zorgen en dat de vrouw zo lief mogelijk voor haar man moet zijn, en nog wat dingen over hoe de vrouwen zich in de bijeenkomsten van de gemeentes behoren te gedragen.
Gelijk krijg ik soms reacties (niet op dit forum, hoor ), van mensen die zeggen: nou, dan mag je ook niet op een forum schrijven.
Wat een onzin, een forum is toch geen kerkdienst.
Maar ik krijg vaak hele heftige reacties van mensen, ook in het gewone leven, als ik laat merken dat ik een Paulusfan ben, om het zo maar te noemen.
Eerst denken ze dat ik maatschappijverantwoord aangepast ben, en dan merken ze dat ik Christen ben, en wel een echte Christen, dus.
En dan ook nog een ongeemancipeerde Paulusfreak.
Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die wel voor Paulus gaan, ook kerken die zo heten, de Pauluskerk, en de Herberg van Paulus daar aan vast.