Vers van de pers: Moordaanslag op Theo van Gogh

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 nov 2004 14:46

Hoezo is dat een zwaktebod? Of was dat niet tegen mij?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 nov 2004 14:46

Ik zou niet weten op wie ik anders zou moeten stemmen. Ik geloof niet dat ik nog langer op een partij wil stemmen die duidelijk onbijbelse standpunten inneemt. De VVD en het CDA vallen dus al af. Geert Wilders is helemaal geen optie, net als de LPF. Ter rechterzijde is er dus enkel de SGP, ter linkerzijde zou ik enkel op de CU kunnen stemmen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 nov 2004 14:48

Stem dan gewoon SGP en neem de mindere punten van die partij voor lief of, beter, word lid van de SGP en probeer van binnenuit te hervormen.

Niet stemmen vind ik per definitie een zwaktebod.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 04 nov 2004 14:50

Optimatus schreef:Hoezo is dat een zwaktebod? Of was dat niet tegen mij?

Jazeker. Ik vind dat een zwaktebod omdat je in dat geval zou stemmen op een partij die eigenlijk nog verder van je af staat.

Er is denk ik geen enkele politieke partij waarvan je het met alle standpunten eens kunt of zult zijn. Daarom zul je de partij moeten stemmen die daar het dichtst bij komt; in Sabra's geval lijkt dat dus de SGP te zijn. Ik zie niet in waarom hij dan op de ChristenUnie zou moeten stemmen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 nov 2004 14:51

Pieter schreef:
Optimatus schreef:Hoezo is dat een zwaktebod? Of was dat niet tegen mij?

Jazeker. Ik vind dat een zwaktebod omdat je in dat geval zou stemmen op een partij die eigenlijk nog verder van je af staat.

Er is denk ik geen enkele politieke partij waarvan je het met alle standpunten eens kunt of zult zijn. Daarom zul je de partij moeten stemmen die daar het dichtst bij komt; in Sabra's geval lijkt dat dus de SGP te zijn. Ik zie niet in waarom hij dan op de ChristenUnie zou moeten stemmen.

Je zou het ook zo kunnen interpreteren: Blijkbaar staat de SGP toch niet op de eerste plaats en komt de CU of het CDA in beeld, of misschien wel een partij op Chr. grondslag die nog niet vertegenwoordigd is.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 nov 2004 14:51

Dat vond ik ook een kulargument van Optimatus. Ik ga zeker niet op een partij stemmen die verder van mij afstaat. Dan treedt er nog meer cognitieve dissonantie op (dank u wel HBO).

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 nov 2004 14:53

Stem dan in vredesnaam blanco, maar stem (of hou je mond).

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 04 nov 2004 16:54

Optimaat, je haalt me de woorden uit de mond, als je niet op een partij wilt stemmen, stem dan in elk geval blanco!

Ow hellepie, nu gaat de mod zelf off topic :mrgreen:

Maar goed, als Theo van Gogh een partij had gehad had ik nooit op m gestemt, veel te extreem waarschijnlijk.

Heeft iemand overigens iets gehoord over die protetstactie van Nieuw-Rechts?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 nov 2004 17:10

Ik heb dat wel gehoord ja. Maar aangezien ik niets op heb met racisten wens ik er geen aandacht aan te schenken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 nov 2004 00:53

Racisten moet je met harde hand aanpakken, zij zijn de fundamentalisten op basis van bloed. Iemand die durft te beweren dat bepaalde mensen het leven niet waard zijn, verwerpt de menselijkheid van mensen en dat verwerp ik ten volste want zij verwerpen God.

caprice

Berichtdoor caprice » 05 nov 2004 07:19

Het Reformatorisch Dagblad schreef:Radicale moslims hebben dodenlijst

AMSTERDAM (ANP) – Radicale moslims zouden reeds voorbereidingen hebben getroffen voor aanslagen op prominente politici. Op deze ’dodenlijst’ staan de Kamerleden Hirsi Ali en Wilders, minister Verdonk, burgemeester Cohen en wethouder Aboutaleb. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag.

Volgens het dagblad is het bestaan van een dodenlijst naar voren gekomen tijdens het onderzoek naar de moord op Theo van Gogh.

De moslims zouden deel uit maken van zelfmoordcommando’s van gehersenspoelde jongeren. „Nederland wordt bedreigd door een brigade islamitische martelaren, bestaande uit jongeren die zijn opgeleid om zelfmoordacties te plegen", aldus de krant. Mohammed B., verdacht van de moord op Van Gogh, zou ook tot deze groep behoren.

De Telegraaf citeert niet met name genoemde bronnen die beweren dat rekruten voor de commando’s worden geworven in allochtonenwijken van grote steden.

Kamerleden Hirsi Ali en Wilders zijn donderdag ondergedoken. Zij bevinden zich in zwaar bewaakte ’safe houses’, schrijft De Telegraaf. Ook VVD factieleider Van Aartsen en Cohen, de burgemeester van Amsterdam, worden extra bewaakt. Donderdag werd bekend dat Mohammed B. een brief met bedreigingen en waarschuwingen aan het adres van onder andere Hirsi Ali, achterliet op het lichaam van Van Gogh. Zowel Van Aartsen als Cohen worden met name genoemd in die brief.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 nov 2004 08:15

Waar moet het toch heen met nederland.... een dodenlijst? ik heb er maar weinig woorden voor!!

Zijn ook dit geen tekenen dat we leven in de eindtijd?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 nov 2004 09:51

Doe nou eens niet zo naïef, Ikke en hou op met vragen "Waar moet het heen". Wij zijn er allang, dus probeer mee te denken aan oplossingen.

Moslimfundamentalisme is een groot gevaar, niet alleen direct maar ook indirect. Direct, want het bedreigt Nederland, indirect, want het zorgt voor verdere opkomst van extreme anti-bewegingen waardoor polarisatie nog verder in de hand gewerkt wordt.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 nov 2004 10:22

Laat mij maar gewoon vragen hoor optimatus... vraag het je maar eens af, misschien wel goed voor je want het wordt niet minder alleen maar erger :cry:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 nov 2004 10:33

Dat ben ik op zich met je eens, maar "waar gaat het heen" geeft een ontzettend passieve opstelling weer. Vraag je dan af "wat kan ik er aan doen?"

Terug naar “Archief”