Toekomstplannen en God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2004 01:01

Ik denk dat die angst niet nodig is.

God gaat met je mee ;)

Hij zorgt wel voor je.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joris

Berichtdoor joris » 06 nov 2004 19:08

gesponsort of niet. God bepaalt je weg altijd. EN hij geeft je altijd alles wat je krijgt. Alleen zijn we ons er van niet bewust meestal.

cheezo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cheezo » 10 nov 2004 22:53

Yo,
Nou ja nou lijkt je probleem toch wat minder groot te zijn of niet? ;)

Wat me bij zulke dingen wel te binnen schiet is dat als God je iets duidelijk wil maken hij dat heus wel kan doen. Dat je God in je gebed kunt vragen om wijsheid. En dan een goede beslissing probeert te nemen. Dat je ook nadenkt over dat je wel iets moet hebben om te eten lijkt me niet meer dan logisch :D En als God dan wil dat je toch die keuze om wél mee te gaan maakt, dan komt dat heus wel goed (dus wat je net zei over dat allemaal mensen je wel willen steunen :) ).

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 11 nov 2004 16:38

Messchianza.

Ik vond het geweldig je vraag aan het begin van dit topic te lezen. Ik herken mezelf daar wel in.
Ik wil je daarom 1 tip geven. Lees jij dat boekje toch van Isobel Kuhn: "Die Mich suchen". (oorspr titel: "by searching") In het Nederlands verkrijgbaar onder de titel: "de hoge weg".

Dat is echt een must voor iedereen die iets met zending en missie heeft. HEt is bijzonder goedkoop. (rond de € 5,- bij ons) en heel praktisch, ontwapenend en eerlijk.
Ze is zelf zendingswerker en wordt door God gebruikt. Ze moet totaal op God vertrouwen ook, ja met name financieel, maar ze heeft een goede bank in de hemel.
Hindernissen die elke zendeling ervaart kunnen dichte deuren van GOd zijn maar ook van de duivel is haar leus.
Ze bidt dan ook: Heere als het van u is accepteer ik het, maar als het van de duivel is bestrijdt ik het. Echt een aanrader.
Als je niet weet hoe je eraan komt moet je op internet ff zoeken.

Phranz
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 16 nov 2004 11:38

Heel erg bedankt voor de tip, Phranz....ik ga er zeker naar kijken. :)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”