Doelgericht leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2004 14:08

Misschien is het boek wel zo populair omdat het heel leerzaam is en omdat er hele goede dingen in staan?

Dat kan ook een reden voor een "hype" zijn hoor.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 okt 2004 16:09

Marnix schreef:Of het werd gewoon een hype omdat jij hem hebt gelezen :D

Je bent een trendsetter ;)

Grijnz...waar zie je me voor aan!! :mrgreen: :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 okt 2004 19:53

Je kunt ook bv elke week een hoofdstuk lezen en er dan de hele week mee bezig zijn, dat is misschien nog wel effectiever!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 okt 2004 21:39

ik ben helaas afgehaakt, ik heb moeite met het boek. Blijft wel een boek met veel en goede inhoud!

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 23 okt 2004 22:36

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je moeite mee hebt...
Gewoon nieuwsgierig hoor, misschien zijn er wel punten waar ik niet goed naar gekeken heb of waar ik nog eens over na kan denken?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 okt 2004 00:12

Precies, als het boek zo goed is, waarom ben je dan toch afgehaakt?

Druk?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 24 okt 2004 22:05

'k Heb het boek in een keer gelezen en vond het een heel leerzaam boek. Vooral omdat elk standpunt naar een bijbeltekst/gedeelte verwezen wordt. Een echte aanrader voor de uitverkiezingsleer aanhangers :wink: !!! (zie het eerste hoofdstuk)

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 25 okt 2004 00:54

Ik ben ook erg benieuwd (ik stelde uiteindelijk de vraag) waarom Essiejee o.i.d. afgehaakt is.

Daarnaast vraag ik me af waarom het voor uitverkiezingsmensen zo goed is. Wordt je gesteven of ontrafeld? wat dat betreft.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 25 okt 2004 12:12

Hein schreef:Ik ben ook erg benieuwd (ik stelde uiteindelijk de vraag) waarom Essiejee o.i.d. afgehaakt is.

Daarnaast vraag ik me af waarom het voor uitverkiezingsmensen zo goed is. Wordt je gesteven of ontrafeld? wat dat betreft.

Veel van die populaire Amerikaanse schrijvers zijn nogal Arminiaans getint. Rick Warren niet, hij stelt in het eerste hoofdstuk dat alles van God komt. Daarna laat hij zien waarom wij geschapen zijn, waarom zijn we hier op aarde, wat is belangrijk in het leven, hoe wil God gediend worden, etc. en dit alles met bijbelteksten onderbouwd (het is een hele kluif om alle bijbelteksten erbij te zoeken, maar het loont!!)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 25 okt 2004 16:23

Cavecracker schreef:Ik vind dat boek veel teveel een hype. Het is misschien wel interessant maar omdat het in één keer zo massaal gelezen wordt gewoon niet meer leuk, het irriteert.

Is juist toch positief dat het in een keer zo masaal wordt gelezen. Lord of the Ring is toch ook niet slecht omdat het een hype was en iedereen het massaal naar de film ging en het boek ging lezen. Ik snap niet waarom dat irriteert??

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 25 okt 2004 16:24

reform schreef:
Cavecracker schreef:Ik vind dat boek veel teveel een hype. Het is misschien wel interessant maar omdat het in één keer zo massaal gelezen wordt gewoon niet meer leuk, het irriteert.

Is juist toch positief dat het in een keer zo masaal wordt gelezen. Lord of the Rings is toch ook niet slecht omdat het een hype was en iedereen massaal naar de film ging en het boek ging lezen. Ik snap niet waarom dat irriteert??

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 25 okt 2004 16:25

reform schreef:
reform schreef:

Is juist toch positief dat het in een keer zo masaal wordt gelezen. Lord of the Rings is toch ook niet slecht omdat het een hype was en iedereen massaal naar de film ging en het boek ging lezen. Ik snap niet waarom dat irriteert??

joepie

Berichtdoor joepie » 25 okt 2004 16:26

Petertje schreef:
Hein schreef:Ik ben ook erg benieuwd (ik stelde uiteindelijk de vraag) waarom Essiejee o.i.d. afgehaakt is.

Veel van die populaire Amerikaanse schrijvers zijn nogal Arminiaans getint. Rick Warren niet, hij stelt in het eerste hoofdstuk dat alles van God komt. Daarna laat hij zien waarom wij geschapen zijn, waarom zijn we hier op aarde, wat is belangrijk in het leven, hoe wil God gediend worden, etc. en dit alles met bijbelteksten onderbouwd (het is een hele kluif om alle bijbelteksten erbij te zoeken, maar het loont!!)

Ik heb alle bijbelteksten op internet opgezocht en in een wordt document gezet. Zodat we nu gewoon de desbetreffende teksten even uitprinten bij het hoofdstuk wat we aan het lezen zijn. Scheelt een hoop zoekwerk. Plus als je het later gaat bespreken dan heb je het ook zo bij de hand.
Maar waren er nu geen dingen waarvan jullie dachten: he, ik ben het daar niet helemaal mee eens?
Vonden jullie dus alles goed wat hij zei?

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 25 okt 2004 18:56

joepie schreef:
Petertje schreef:

Ik heb alle bijbelteksten op internet opgezocht en in een wordt document gezet. Zodat we nu gewoon de desbetreffende teksten even uitprinten bij het hoofdstuk wat we aan het lezen zijn. Scheelt een hoop zoekwerk. Plus als je het later gaat bespreken dan heb je het ook zo bij de hand.
Maar waren er nu geen dingen waarvan jullie dachten: he, ik ben het daar niet helemaal mee eens?

He.. das slim Joepie... zou ik dat misschien ook mogen gebruiken? Ik heb het boek ook en heb ook al een paar pogingen gedaan om het te gaan lezen, maar ik heb nog niet echt de displine om door te zetten. Maar het komt nog wel!

Kent iem ook het boek 'Doelgericht gemeente-zijn?' Die heb ik ook (gekocht op een rommelmarkt voor 0,50 cent :shock:), maar ook nog niet gelezen.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 25 okt 2004 19:27

joepie schreef:
Petertje schreef:

Joepie, hier is nog een geinteresseerde! Je zou me een boel werk besparen. (naar mijn e-amil adres zou geweldig zijn) Jij hebt het goed aangepakt, zeg.
En je vraag heeft me nieuwsgierig gemaakt. Waar ben jij het niet mee eens?

Terug naar “Archief”