Misschien is het boek wel zo populair omdat het heel leerzaam is en omdat er hele goede dingen in staan?
Dat kan ook een reden voor een "hype" zijn hoor.
Moderator: Moderafo's
Hein schreef:Ik ben ook erg benieuwd (ik stelde uiteindelijk de vraag) waarom Essiejee o.i.d. afgehaakt is.
Daarnaast vraag ik me af waarom het voor uitverkiezingsmensen zo goed is. Wordt je gesteven of ontrafeld? wat dat betreft.
Cavecracker schreef:Ik vind dat boek veel teveel een hype. Het is misschien wel interessant maar omdat het in één keer zo massaal gelezen wordt gewoon niet meer leuk, het irriteert.
reform schreef:Cavecracker schreef:Ik vind dat boek veel teveel een hype. Het is misschien wel interessant maar omdat het in één keer zo massaal gelezen wordt gewoon niet meer leuk, het irriteert.
Is juist toch positief dat het in een keer zo masaal wordt gelezen. Lord of the Rings is toch ook niet slecht omdat het een hype was en iedereen massaal naar de film ging en het boek ging lezen. Ik snap niet waarom dat irriteert??
reform schreef:reform schreef:Cavecracker schreef:Ik vind dat boek veel teveel een hype. Het is misschien wel interessant maar omdat het in één keer zo massaal gelezen wordt gewoon niet meer leuk, het irriteert.
Petertje schreef:Hein schreef:Ik ben ook erg benieuwd (ik stelde uiteindelijk de vraag) waarom Essiejee o.i.d. afgehaakt is.
Daarnaast vraag ik me af waarom het voor uitverkiezingsmensen zo goed is. Wordt je gesteven of ontrafeld? wat dat betreft.
Veel van die populaire Amerikaanse schrijvers zijn nogal Arminiaans getint. Rick Warren niet, hij stelt in het eerste hoofdstuk dat alles van God komt. Daarna laat hij zien waarom wij geschapen zijn, waarom zijn we hier op aarde, wat is belangrijk in het leven, hoe wil God gediend worden, etc. en dit alles met bijbelteksten onderbouwd (het is een hele kluif om alle bijbelteksten erbij te zoeken, maar het loont!!)
joepie schreef:Petertje schreef:Hein schreef:Ik ben ook erg benieuwd (ik stelde uiteindelijk de vraag) waarom Essiejee o.i.d. afgehaakt is.
Veel van die populaire Amerikaanse schrijvers zijn nogal Arminiaans getint. Rick Warren niet, hij stelt in het eerste hoofdstuk dat alles van God komt. Daarna laat hij zien waarom wij geschapen zijn, waarom zijn we hier op aarde, wat is belangrijk in het leven, hoe wil God gediend worden, etc. en dit alles met bijbelteksten onderbouwd (het is een hele kluif om alle bijbelteksten erbij te zoeken, maar het loont!!)
Ik heb alle bijbelteksten op internet opgezocht en in een wordt document gezet. Zodat we nu gewoon de desbetreffende teksten even uitprinten bij het hoofdstuk wat we aan het lezen zijn. Scheelt een hoop zoekwerk. Plus als je het later gaat bespreken dan heb je het ook zo bij de hand.
Maar waren er nu geen dingen waarvan jullie dachten: he, ik ben het daar niet helemaal mee eens?
Vonden jullie dus alles goed wat hij zei?
joepie schreef:Petertje schreef:Hein schreef:Ik ben ook erg benieuwd (ik stelde uiteindelijk de vraag) waarom Essiejee o.i.d. afgehaakt is.
Ik heb alle bijbelteksten op internet opgezocht en in een wordt document gezet. Zodat we nu gewoon de desbetreffende teksten even uitprinten bij het hoofdstuk wat we aan het lezen zijn. Scheelt een hoop zoekwerk. Plus als je het later gaat bespreken dan heb je het ook zo bij de hand.
Maar waren er nu geen dingen waarvan jullie dachten: he, ik ben het daar niet helemaal mee eens?
Vonden jullie dus alles goed wat hij zei?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten