jas schreef:marcel081276 schreef:Ik heb een vraagje aan jas, ik heb de vraag wel eens meer op andere onderwerpen gesteld maar hier nog maar een keer dan..
als het niet zo zou zijn dat Jezus voor alle mensen gestorven zou zijn, zou jij dan nog kinderen durven krijgen? misschien heeft God ze wel voorbestemd om ze in de hel te storten!! het spijt me dat ik het zo moet zeggen maar als je met die gedachte een kind zou krijgen ben je in mijn ogen afschuwlijk bezig![]()
Als Jezus wel voor alle mensen gestorven zou zijn, hoe waarachtig is God dan nog? Want duidelijk is dat niet allen behouden zijn. Dat zou dan betekenen dat Jezus voor sommigen tevergeefs gestorven is. Dat is pas een vreselijke leer. Maar wat kinderen betreft, wij moeten ook voor onze kinderen het vertrouwen hebben, dat God hen in genade wil aannemen, en in elk geval daar vurig om bidden.
Wat is er vreselijk aan die leer? Ik begrijp die redenering niet zo. Alsof Jezus' lijden kwantitatief gezien maatwerk was ofzo.. Jezus leed en de Vader nam genoegen met dat offer, daarom kan het. Niet omdat Hij tot op de druppel bloed toe precies genoeg heeft geleden voor een bepaald aantal mensen ofzo. Anders zeg je dus ook dat als Jezus iets meer had geleden er meer mensen zalig hadden kunnen worden en dat wanneer Pilatus iets minder hard had geslagen er weer een paar afvielen ofzo.. redelijk stupide gedachte.
Ik zie daar niets onwaarachtigs in, maar wel in God die iedereen roept en ondertussen voor een aantal de mogelijkheid uitsluit.