Opvoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 sep 2004 09:40

Juist! En als je eenmaal een keer een goed pak billenkoek heb gehad, hoeft je vader of moeder er de volgende keer alleen nog maar mee te dreigen. Niet te vaak natuurlijk, maar het wil wel helpen. Aan de ene kant moet je kids hun eigen verantwoordelijkheid geven, ze dingen zelf laten doen. Maar gehoorzaam zijn is ook heel belangrijk. Moet je eens indenken wat een vervelende volwassene dat meisje uit het verhaal hierboven zou kunnen worden...

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 29 sep 2004 10:43

Idd helemaal mee eens Lalage, ik heb vroeger never nooit nie met mijn handjes aan bakkies leut gezete die op tafel stonden. Daar heb ik toch wel eens zon vet harde tik voor op mijn kletsen gehad, dat ik dat dus gewoon niet meer wilde:D :P

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 29 sep 2004 12:20

Ja. het is ook beter om een kind te leren dat hij ergens niet mag aanzitten als alles wegzetten zodat het kind er niet bijkan. het mislukt altijd een keer, dan grijpt het kind natuurlijk de kans.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 sep 2004 16:01

GEHOORZAAMHEID KENT GEEN TIJD

Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 sep 2004 18:53

Pieter Bel schreef:En wat doet men dan met moeilijk opvoedbare kinderen? Naar een gesticht? Die niet luisteren willen, ook na de 10e keer niet?

Dit is echt een heel moeilijk iets. Kinderen waarbij het onmogelijk lijkt om ze bepaald gedrag aan- of af-te leren. Er zijn inderdaad moeilijk opvoedbare kinderen, waarbij je dat aan de "buitenkant" niet kunt zien. De omgeving denkt dat de ouders er niets aan doen, maar helaas kunnen sommige ouders er ook niets aan doen. En als een kind eenmaal de naam heeft dat ie bepaald gedrag vertoond, komt hij/zij daar moeilijk meer van af.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 29 sep 2004 20:31

Mijn ervaring is: je kan er nog zoveel over lezen, over weten, theoretisch over redeneren, zelfs met andere kinderen prima om kunnen gaan........met je eigen kinderen is het altijd weer anders. En kan het weleens vies tegenvallen ondanks al je verwoede pogingen. En blijken de theoriën, alles wat je zo goed wist, wat je met je vak dagelijks uitoefende.....soms opeens niet meer toepasbaar.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 okt 2004 11:24

Helaas helemaal mee eens :oops: :x :roll:

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 01 okt 2004 12:39

ervaring???? :lol: :P

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 okt 2004 23:31

Nou, ik heb wel ervaring, want toen ik zwanger van onze 1ste was, heb ik Dr. Spock gelezen, en daar veel tips uit gehaald.
Ach, ik heb er wel wat aan gehad, maar de praktijk is toch per kind verschillend......... :roll:

Terug naar “Archief”