Brion schreef:Bookman schreef:Het cruciale punt ligt hierin dat wedergeboorte en rechtvaardiging samen vallen. En dat loochent 99% van kerkelijk Nederland. En dan maken we voor het gemak van rechtvaardiging en verkiezing één stuk. Weet je dat dat puur Remonstrants is?
Hoe is het toch mogelijk dat je zulke kort-door-de-bocht uitspraken kunt doen? Want eigenlijk beweer je hier dat 99 van de 100 kerkgangers bezig is met een foute remonstrantse leer. En ben jij nu nèt 1 van de 100 die het precies bij het juiste eind hebt?
Je doet precies hetzelfde als Taytelbaum in een ander topic over de sabbath. Alle kerken zitten fout met hun leer over pasen, kerst en de sabbath. Anti-semitisch, en alle kerken volgen deze dwaling uit onwetendheid.
Ik kan me best voorstellen dat je ergens een bepaalde opvatting over hebt, en daar ook over wilt praten op een forum. Maar ik begrijp nooit dat iemand het direkt nodig vindt om alle mensen die ook maar een haar afwijken van jouw opvatting direkt te beschuldigen van "loochenen" en remonstrantse leer. Je schrijft zelfs dat "Kersten heeft zitten suffen". Meen je dat jou allemaal? Of speel je blufpoker?
In een ander bericht schrijf je:
"Voor het gemak heb ik Kersten en van der Kemp, Knibbe, Witsius, Calvijn, Smijtegelt, Pallier, Ferre en Brinkman, Teellinck, van der Groe, en Tuinman even naast elkaar gelegd. Nadat gelezen te hebben, realiseer ik mij ten volle dat deze dwaze mannen het helemaal mis hadden."
Meen je dat nou echt???? Allemaal dwaze mannen, en jij bent wijs?
Dat laatste schreef ik spottend. Ik ben het met de laatsen eens. Niet met Kersten. Dat Kersten heeft zitten suffen is geen verzinsel van mij. Het is bekend verhaal. Hij sufte bij Justus Vermeer en nam een teil water in de nacht om wakker te blijven. En er is maar één waarheid. Alles wat daar niet mee overeen komt is leugenachtig.
Ik doe er niet één woord af.