Moderator: Moderafo's
Kees Droog schreef:Wat zou ik dan moeten doen?
God onderricht Zijn mensen wat te doen zodra Satan de kerken overwint:
Alsdan die in Judea zijn, dat zij vlieden naar de bergen; en die in het midden van dezelve zijn, dat zij daaruit trekken; en die op de velden zijn, dat zij in dezelve niet komen. Want deze zijn dagen der wraak, opdat alles vervuld worde, dat geschreven is. (Lukas 21:21-22)
En het geschiedde als zij hen uitgebracht hadden naar buiten, zo zeide Hij: behoud u om uws levens wil; zie niet achter u om, en sta niet op deze ganse vlakte; behoud u naar het gebergte heen, opdat gij niet omkomt. (Genesis 19:17)
Kasakula gabriel schreef:Hi Kees D. ik zie dat je al een paar dagen niet op het forum komt,
WAAR BLIJF JE?
We weten je wel te vinden.
elbert schreef:Kasakula gabriel schreef:Hi Kees D. ik zie dat je al een paar dagen niet op het forum komt,
wat zijn volgens jou de kenmerken van een ware en van een valse kerk? Dat lijkt me wel zo handig voor de duidelijkheid.
Kasakula gabriel schreef:Optimatus schreef:Ik heb vorig jaar een intochtslied geschreven op de melodie van Gezang 89 uit het Liedboek voor de Kerken:
Een intochtslied
Melodie: De wereld is van Hem vervuld
Dat zal zijn de laatste dagen, ze eten en drinken, planten en huwen en zingen., zij zien niet. Dat was bij Noach, bij lot en Jezus vertelde dat het ook zo zou zijn op Zijn dag van het oordeel.
Daarom roept God Zijn uitverkorene op om de kerk te verlaten!
En de reden is?![]()
Ik zou graag de onderbouwing willen zien (van Josh en Boudewijn hebben we overigens ook iets dergelijks gehoord).
Daarnaast zou ik graag willen horen, wanneer we eenmaal uit onze kerk gestapt zijn, wat we dan moeten doen (ons bij de Family Radio groepering aansluiten?)
Family Radio zelf zegt het volgende:In its intense study of the Bible Family Radio has discovered that a great amount of biblical evidence points to the all-important fact that the world has come very close to its end. It has also discovered by carefully studying the Bible that in a sense this end of the world judgment has already begun, because judgment must begin with the house of God.
(I Peter 4:17, Hebrews 10:30)
Therefore, now that we have learned from the Bible that God's judgment is upon the house of God, which are the local congregations, we are now compelled to teach the biblical truth that God has shifted the final task of the world evangelism to individual Christians who are outside of the local congregations. In obedience to these biblical teachings Family Radio, which is completely outside of any church institution, and which is supported and administered by individual believers, does teach that today, as we are heading for the end of the world's existence, we should not be a part of the local church.
Kortom, we moeten de kerk uit, omdat de bijbelstudie van Family Radio dat heeft aangetoond.
Wat als die bijbelstudie niet helemaal correct is?
Ik ken genoeg bijbelstudies die er naast zitten.
Om maar meteen op de bijbelteksten die door hen genoemd worden in te gaan:
1 Petrus 4:17 zegt het volgende:17 Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?
De kanttekeningen zeggen daarbij dat het om verdrukkingen gaat die de gelovigen moeten ondervinden. Bovendien begon het al in de tijd dat de 1 Petrus brief geschreven werd ("Want het is de tijd"...).
Hebreeen 10:30 zegt dit:Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En wederom: De Heere zal Zijn volk oordelen.
elbert schreef:[
Family Radio zelf zegt het volgende:In its intense study of the Bible Family Radio has discovered that a great amount of biblical evidence points to the all-important fact that the world has come very close to its end. It has also discovered by carefully studying the Bible that in a sense this end of the world judgment has already begun, because judgment must begin with the house of God.
(I Peter 4:17, Hebrews 10:30)
Therefore, now that we have learned from the Bible that God's judgment is upon the house of God, which are the local congregations, we are now compelled to teach the biblical truth that God has shifted the final task of the world evangelism to individual Christians who are outside of the local congregations. In obedience to these biblical teachings Family Radio, which is completely outside of any church institution, and which is supported and administered by individual believers, does teach that today, as we are heading for the end of the world's existence, we should not be a part of the local church.
Kortom, we moeten de kerk uit, omdat de bijbelstudie van Family Radio dat heeft aangetoond.
Wat als die bijbelstudie niet helemaal correct is?
Ik ken genoeg bijbelstudies die er naast zitten.
elbert schreef:Kasakula gabriel schreef:Hi Kees D. ik zie dat je al een paar dagen niet op het forum komt,
wat zijn volgens jou de kenmerken van een ware en van een valse kerk? Dat lijkt me wel zo handig voor de duidelijkheid.
Kasakula gabriel schreef:elbert schreef:Kasakula gabriel schreef:Hi Kees D. ik zie dat je al een paar dagen niet op het forum komt,
Dit zegt de Eerste en de Laatste, Die dood geweest is, en levend is geworden: Ik weet uw werken, en verdrukking, en armoede (doch gij zijt rijk), en de lastering van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar zijn een synagoge (tempel) des satans. Openbaring 2:8-9
De Ware KERK: Zijn uitverkorene.
Wij zijn Gods medearbeiders, Gods akkerwer, Gods gebouw, dat gij Gods tempel zijt en de Geest Gods in ons woont. Vgl. 1 Korinte 3:9-17
Verlangt als pasgeboren kinderen naar de redelijke, onvervalste melk, opdat gij daardoor moogt opwassen tot zaligheid, indien gij geproefd hebt, dat de Heere goedertieren is. En komt tot Hem, de levende steen, door de mensen wel verworpen, maar bij God uitverkoren en kostbaar, en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, om een heilig priesterschap te vormen, tot het brengen van geestelijke offers, die Gode welgevallig zijn dood Jezus Christus. 1 Petrus 2:2-5 vv
Welken Kunstenaar en Bouwmeester God is.
Wie een oor heeft, zal van de tweede dood geen schade lijden.
Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Openbaring 2:11, 3:6
Volgeling van Jezus in de wedergeboorte,
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten