Is de kerk dood?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 14 sep 2004 22:22

we zijn leden van het lichaam van Christus, volgens mij zou satan maar al te graag zien dat dat lichaam uit elkaar gerukt word! die meneer kees met zn mooie praatjes zegt eigenlijk, ga niet naar de kerk :shock: (ik lees in de bijbel dat we onze samenkomsten niet morgen verzuimen) ik wil en mag niet oordelen maar kijk uit met zulke mensen :!: ik ben afgelopen zaterdag naar een heerlijke praiseavond geweest waar vreugde en ontzag was voor ons HEERE.. de kerk dood?? vergeet het maar :!:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 22:39

Ik heb vorig jaar een intochtslied geschreven op de melodie van Gezang 89 uit het Liedboek voor de Kerken:

Een intochtslied
Melodie: De wereld is van Hem vervuld

De zon komt op, het licht breekt door,
het duister is verdreven,
De vogels zingen in hun koor:
"God laat de dag herleven."
De vreugde voert ons naar dit huis,
Waar vrede woont, waar is ons thuis,
Dit thuis, door God gegeven.

Dit huis van vreugde en verdriet,
dit huis behoort ons allen,
Al dreigt de wereld, spaart ze ’t niet,
dit huis zal nooit vervallen.
Geen macht ter wereld breekt Zijn werk,
De Heer hoedt Zelf het huis der Kerk,
Beschut haar aardse wallen.

In ’t levend huis klinkt ‘t levend Woord,
het Woord aan ons gegeven.
Gebeden worden hier verhoord,
Barmhartigheid bedreven,
De Geest brengt allen hier te saam’,
Laat ons dan prijzen ’s Heren Naam
Hem kennen, met Hem leven.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 14 sep 2004 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 14 sep 2004 22:50

Ik vind het heel mooi! En nu maar hopen dat Kees het lied begrijpt.

Kasakula gabriel

Re: Vlieden naar de bergen, is naar Christus.

Berichtdoor Kasakula gabriel » 16 sep 2004 14:09

Kees Droog schreef:Wat zou ik dan moeten doen?

God onderricht Zijn mensen wat te doen zodra Satan de kerken overwint:
Alsdan die in Judea zijn, dat zij vlieden naar de bergen; en die in het midden van dezelve zijn, dat zij daaruit trekken; en die op de velden zijn, dat zij in dezelve niet komen. Want deze zijn dagen der wraak, opdat alles vervuld worde, dat geschreven is. (Lukas 21:21-22)

En het geschiedde als zij hen uitgebracht hadden naar buiten, zo zeide Hij: behoud u om uws levens wil; zie niet achter u om, en sta niet op deze ganse vlakte; behoud u naar het gebergte heen, opdat gij niet omkomt. (Genesis 19:17)

Hi Kees.D "... vlieden naar de bergen, als ik de Bijbel goed lees dan word hiermee Christus bedoeld. Psalm 125:2 Rondom Jeruzalem zijn bergen; also is de HEERE rondom Zijn volk [Zijn uitverkorene], van nu aan tot in der eeuwigheid.
Met andere woorden vluchten van Judéa naar de bergen is de taal God gebruikt om te kennen te geven uit de kerken en gemeenten te komen die Satan al overwonnen heeft en om in Gods bescherming en zorg binnen te komen buiten de georganiseerde kerk.

Kasakula gabriel

Berichtdoor Kasakula gabriel » 16 sep 2004 14:18

Hi Kees D. ik zie dat je al een paar dagen niet op het forum komt,

WAAR BLIJF JE?

We weten je wel te vinden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 sep 2004 14:31

Kasakula gabriel schreef:Hi Kees D. ik zie dat je al een paar dagen niet op het forum komt,

WAAR BLIJF JE?

We weten je wel te vinden.

Klinkt onheilspellend, maar is het volgens mij niet zo (gezien de eerdere discussies op bijv. de dimensionseven website). :?
Kees Droog, Kasakula, Kodjo, volgens mij is het allemaal hetzelfde. Overigens is Kees geband van het forum, las ik net.

Maar goed, wat zijn volgens jou de kenmerken van een ware en van een valse kerk? Dat lijkt me wel zo handig voor de duidelijkheid. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Kasakula gabriel

Berichtdoor Kasakula gabriel » 17 sep 2004 09:56

elbert schreef:
Kasakula gabriel schreef:Hi Kees D. ik zie dat je al een paar dagen niet op het forum komt,

wat zijn volgens jou de kenmerken van een ware en van een valse kerk? Dat lijkt me wel zo handig voor de duidelijkheid. :wink:

ha Elbert, dit is een goede vraag, om die vraag naar de wil van God goed te kunnen beantwoorden, kom ik later deze dag terug, als God het wil.

Met vriendelijke groet,

Kasakula gabriel

Berichtdoor Kasakula gabriel » 17 sep 2004 10:11

[quote="Optimatus"]Ik heb vorig jaar een intochtslied geschreven op de melodie van Gezang 89 uit het Liedboek voor de Kerken:

Een intochtslied

Dat zal zijn de laatste dagen, ze eten en drinken, planten en huwen en zingen., zij zien niet. Dat was bij Noach, bij lot en Jezus vertelde dat het ook zo zou zijn op Zijn dag van het oordeel.

Daarom roept God Zijn uitverkorene op om de kerk te verlaten!

Toen zeide de mannen tot Lot: Wien hebt gij hier nog meer? Een schoonzoon, of uw zonen, of uw dochters, en allen die gij hebt in deze stad, breng hen uit deze plaats: Want wij gaan deze plaats verderven, omdat haar geroep groot geworden is voor het aangezicht des HEEREN, en de HEERE ons uitgezonden heeft om haar te verderven. Genesis 19:12-13

Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël den profeet, staande in de heilige plaats ( die het leest, die merke daarop),.... Matthéüs 24:15 vv

Wie kan dan zalig worden?

Zie Matthéüs 19:26-30

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 sep 2004 10:28

Kasakula gabriel schreef:
Optimatus schreef:Ik heb vorig jaar een intochtslied geschreven op de melodie van Gezang 89 uit het Liedboek voor de Kerken:

Een intochtslied

Dat zal zijn de laatste dagen, ze eten en drinken, planten en huwen en zingen., zij zien niet. Dat was bij Noach, bij lot en Jezus vertelde dat het ook zo zou zijn op Zijn dag van het oordeel.

Daarom roept God Zijn uitverkorene op om de kerk te verlaten!

En de reden is? :?:
Ik zou graag de onderbouwing willen zien (van Josh en Boudewijn hebben we overigens ook iets dergelijks gehoord).
Daarnaast zou ik graag willen horen, wanneer we eenmaal uit onze kerk gestapt zijn, wat we dan moeten doen (ons bij de Family Radio groepering aansluiten?)

Family Radio zelf zegt het volgende:
In its intense study of the Bible Family Radio has discovered that a great amount of biblical evidence points to the all-important fact that the world has come very close to its end. It has also discovered by carefully studying the Bible that in a sense this end of the world judgment has already begun, because judgment must begin with the house of God.
(I Peter 4:17, Hebrews 10:30)

Therefore, now that we have learned from the Bible that God's judgment is upon the house of God, which are the local congregations, we are now compelled to teach the biblical truth that God has shifted the final task of the world evangelism to individual Christians who are outside of the local congregations. In obedience to these biblical teachings Family Radio, which is completely outside of any church institution, and which is supported and administered by individual believers, does teach that today, as we are heading for the end of the world's existence, we should not be a part of the local church.

Kortom, we moeten de kerk uit, omdat de bijbelstudie van Family Radio dat heeft aangetoond.
Wat als die bijbelstudie niet helemaal correct is? :?
Ik ken genoeg bijbelstudies die er naast zitten. :?

Om maar meteen op de bijbelteksten die door hen genoemd worden in te gaan:
1 Petrus 4:17 zegt het volgende:
17 Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?

De kanttekeningen zeggen daarbij dat het om verdrukkingen gaat die de gelovigen moeten ondervinden. Bovendien begon het al in de tijd dat de 1 Petrus brief geschreven werd ("Want het is de tijd"...).

Hebreeen 10:30 zegt dit:
Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En wederom: De Heere zal Zijn volk oordelen.

Deze tekst verwijst naar Deut. 32:35-36, waar de Heere belooft, dat Hij Zijn volk zal wreken over hunne vijanden, en oordelen, dat is, richten en beschermen tegen alle vervolgers en verdrukkers (aldus de kanttekeningen).

In de context gaat het over mensen die "die den Zoon van God vertreden heeft, en het bloed des testaments onrein geacht heeft, waardoor hij geheiligd was, en den Geest der genade smaadheid heeft aangedaan?", (vers 29). Het gaat dus over ongelovigen.

In vers 32 en verder worden de gelovigen aangespoord om vol te houden in de verdrukkingen.

Kortom: aansporingen om de kerk te verlaten kan ik in deze teksten niet vinden, wel aansporingen om te blijven bij het ware geloof en ons te bedenken dat God zal oordelen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 17 sep 2004 10:48

elbert schreef:[
Family Radio zelf zegt het volgende:
In its intense study of the Bible Family Radio has discovered that a great amount of biblical evidence points to the all-important fact that the world has come very close to its end. It has also discovered by carefully studying the Bible that in a sense this end of the world judgment has already begun, because judgment must begin with the house of God.
(I Peter 4:17, Hebrews 10:30)

Therefore, now that we have learned from the Bible that God's judgment is upon the house of God, which are the local congregations, we are now compelled to teach the biblical truth that God has shifted the final task of the world evangelism to individual Christians who are outside of the local congregations. In obedience to these biblical teachings Family Radio, which is completely outside of any church institution, and which is supported and administered by individual believers, does teach that today, as we are heading for the end of the world's existence, we should not be a part of the local church.

Kortom, we moeten de kerk uit, omdat de bijbelstudie van Family Radio dat heeft aangetoond.
Wat als die bijbelstudie niet helemaal correct is? :?
Ik ken genoeg bijbelstudies die er naast zitten. :?

Ja, echt ongelooflijk dat mensen dit geloven en er gehoor aan geven. Maar wat ik nog het ergste vind, is dat ze anderen proberen mee te krijgen op hun doodlopende weg.
Lucas 17: 21-24:
"En op de vraag der Farizeeen, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, antwoordde Hij hun en zeide: Het Koninkrijk Gods komt niet zo, dat het te berekenen is; Ook zal men niet zeggen: zie, hier is het of daar! Want zie, het Koninkrijk Gods is bij u. En Hij zeide tot zijn discipelen: Er zullen dagen komen, dat gij zult begeren een der dagen van de Zoon des mensen te zien en gij die niet zult zien.
En men zal tot u zeggen: Zie, daar is het; zie, hier is het! Gaat er niet heen, en loopt het niet na. Want gelijk de bliksem flitst en van de ene kant des hemels tot de andere kant licht, zo zal de Zoon des mensen wezen op zijn dag."

Kasakula gabriel

De valse "kerk" & Ware "KERK"

Berichtdoor Kasakula gabriel » 17 sep 2004 13:54

elbert schreef:

wat zijn volgens jou de kenmerken van een ware en van een valse kerk? Dat lijkt me wel zo handig voor de duidelijkheid. :wink:

Dit zegt de Eerste en de Laatste, Die dood geweest is, en levend is geworden: Ik weet uw werken, en verdrukking, en armoede (doch gij zijt rijk), en de lastering van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar zijn een synagoge (tempel) des satans. Openbaring 2:8-9

De Ware KERK: Zijn uitverkorene.

Wij zijn Gods medearbeiders, Gods akkerwer, Gods gebouw, dat gij Gods tempel zijt en de Geest Gods in ons woont. Vgl. 1 Korinte 3:9-17

Verlangt als pasgeboren kinderen naar de redelijke, onvervalste melk, opdat gij daardoor moogt opwassen tot zaligheid, indien gij geproefd hebt, dat de Heere goedertieren is. En komt tot Hem, de levende steen, door de mensen wel verworpen, maar bij God uitverkoren en kostbaar, en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, om een heilig priesterschap te vormen, tot het brengen van geestelijke offers, die Gode welgevallig zijn dood Jezus Christus. 1 Petrus 2:2-5 vv

Welken Kunstenaar en Bouwmeester God is.

Wie een oor heeft, zal van de tweede dood geen schade lijden.
Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Openbaring 2:11, 3:6

Volgeling van Jezus in de wedergeboorte,

elbert
Moderator

Re: De valse "kerk" & Ware "KERK"

Berichtdoor elbert » 17 sep 2004 14:06

Kasakula gabriel schreef:
elbert schreef:

Dit zegt de Eerste en de Laatste, Die dood geweest is, en levend is geworden: Ik weet uw werken, en verdrukking, en armoede (doch gij zijt rijk), en de lastering van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar zijn een synagoge (tempel) des satans. Openbaring 2:8-9

De Ware KERK: Zijn uitverkorene.

Wij zijn Gods medearbeiders, Gods akkerwer, Gods gebouw, dat gij Gods tempel zijt en de Geest Gods in ons woont. Vgl. 1 Korinte 3:9-17

Verlangt als pasgeboren kinderen naar de redelijke, onvervalste melk, opdat gij daardoor moogt opwassen tot zaligheid, indien gij geproefd hebt, dat de Heere goedertieren is. En komt tot Hem, de levende steen, door de mensen wel verworpen, maar bij God uitverkoren en kostbaar, en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, om een heilig priesterschap te vormen, tot het brengen van geestelijke offers, die Gode welgevallig zijn dood Jezus Christus. 1 Petrus 2:2-5 vv

Welken Kunstenaar en Bouwmeester God is.

Wie een oor heeft, zal van de tweede dood geen schade lijden.
Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Openbaring 2:11, 3:6

Volgeling van Jezus in de wedergeboorte,

Al de Bijbelteksten die je noemt, daar geloof ik ook in, maar wat wil je er concreet mee zeggen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 sep 2004 13:53

hm aan de schrijfstijl te zien zijn Kees D. en Kasakula Gabriel dezelfde persoon?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”