Markie schreef:
Begrijp je niet dat veel mensen die verkering hebben nét zo zeker zijn dat ze met elkaar verder willen?
Maar ze doen het nog niet! Ze zijn dus nog niet zo ver!
Markie schreef:Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat mensen die verkering hebben doorgaans niet zover zijn dat te weten?
Snap je niet dat er tig omstandigheden kunnen zijn waardoor ze niet zouden kunnen trouwen?Daardoor zijn ze echt niet minder zeker van elkaar.
Ik vind het een beetje merkwaardig dat je aangeeft dat er nog tig redenen zijn die een huwelijk in de weg staan, maar toch wil jij het al een volwaardige altijddurenderelatie noemen. Verkeringstijd is er om elkaar te leren kennen, en toe te groeien naar een volwaardige relatie. Verkering kan je al hebben als je elkaar nog maar één dag kent. Zou jij durven beweren dat mensen die elkaar nog maar één dag kennen maar wel zo gek zijn op elkaar dat ze verkering krijgen al helemaal zeker zijn dat ze een levenslange relatie willen? Waarschijnlijk zullen er ook mensen zijn die samenwonen die dat op een vrijblijvender manier doen, maar ik denk dat het aantal echte duurzame relaties een stuk groter is (en daarin vergelijkbaar met huwelijken) dan als je alle relaties die gelden als 'verkering' bekijkt.
Markie schreef:En dan erbij, samenwonen is natuurlijk niet definitief.Het is zeer vrijblijvend zelfs.Mensen die echt zeker van elkaar zijn trouwen.
Sorry Markie, maar zie je zelf niet hoe subjectief die bewering is? Ik wil het nog wel een keer herhalen, maar het feit dat jij vindt dat mensen die echt zeker van elkaar zijn trouwen, zegt niks over de rest van de wereld, vooral niet als je niet met argumenten komt.
Markie schreef:Hoe vaak zie je het niet dat mensen die al ik weet niet hoelang samenwonen uiteindelijk toch trouwen?
Dat zie je nog wel eens ja. Maar vaak ook niet. Voor veel al samenwonende mensen is het dan niet meer dan 'een leuk feestje'.
Markie schreef: Je argumenten raken echt kant noch wal, en je hebt het zelf niet eens in de gaten blijkbaar.
Dan zou ik het op prijs stellen als je ze even ontkracht Markie.
Markie schreef: Noem dan eerst is een wezenlijk verschil tussen samenwonen en verkering hebben?
- Als je samenwoont vorm je samen een huishouden, als je verkering hebt niet.
- Je ziet elkaar dagelijks, vaak dag en nacht, je deelt lief en leed, ochtendhumeur, hoofdpijnen, grote blijdschap, kleine ergernissen, haren in he doucheputje, samen de kozijnen verven, meubels uitzoeken, familie op visite krijgen, samen huur/hypotheek betalen. Samen verzekeren. Eén telefoonrekening. Noem maar op. Dat heb je allemaal niet als je verkering hebt. Natuurlijk kan je veel tijd met elkaar doorbrengen, maar er komt veel meer bij kijken als je ook daadwerkelijk één huishouden vormt
Dan wil ik op jouw beurt vragen wat het wezenlijke verschil is tussen samenwonen en trouwen? De trouwakte? De ring? Het fotoalbum in de onderste la van het dressoir?