Kind van God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 21:52

Yael schreef:Klopt dat probeerde ik ook aan te geven. :wink:

(Beetje oftopic)

Dat tweede zinsdeel diende dan ook ter verduidelijking en benadrukking van het eerste deel.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 sep 2004 21:54

aan de ene kant klopt het ook maar niet voor een kind van God als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 21:55

Yael schreef:aan de ene kant klopt het ook maar niet voor een kind van God als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

Ja, natuurlijk, maar ik had het toch over de zondeval?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 sep 2004 21:56

in de eerste zinsnede, die geld voor alle mensen toch? De tweede lijkt me van niet iig. of zie ik dat verkeerd?

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 22:05

Yael schreef:in de eerste zinsnede, die geld voor alle mensen toch? De tweede lijkt me van niet iig. of zie ik dat verkeerd?

(speciaal voor jou een vervolg dan. :wink: )

'Wij zijn gestort van de top van eer,
in eeuwige verwoesting neer.'

En zo was het nog als God niet zo genadig was en Zijn eniggeboren Zoon naar de aarde gezonden had om de straf te dragen voor Zijn volk. Dat is nu het grootste wonder. We gáán niet verloren, maar líggen alreeds verloren. Maar we kunnen allemaal nog gered worden uit die eeuwige verwoesting.

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 11 sep 2004 22:18

caprice schreef:
Carl schreef:Simpelweg omdat er geen ander wezen is/kan zijn dat menselijke geesten en lichamen schept, zijn we dus allemaal kinderen van God.

Maak je de zin niet af?

..., maar door de zondeval zijn we allemaal van God afgevallen, van de hoogste top van eer in de diepste verwoesting neer.

Mijn zin klopt zoals die er staat. Je moet er echter geen dingen bij gaan denken zoals met dat afvallen en zo.

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

joris

Berichtdoor joris » 12 sep 2004 11:17

Carl schreef:
caprice schreef:
Carl schreef:Simpelweg omdat er geen ander wezen is/kan zijn dat menselijke geesten en lichamen schept, zijn we dus allemaal kinderen van God.

Maak je de zin niet af?

..., maar door de zondeval zijn we allemaal van God afgevallen, van de hoogste top van eer in de diepste verwoesting neer.

Mijn zin klopt zoals die er staat. Je moet er echter geen dingen bij gaan denken zoals met dat afvallen en zo.

je broer
Carl
ik vind de zin nog niet af :-)
wnt er moet nog achteraan: en dankzi9j God zijn alle mitsen en maren weg, door Golgotha is de weg naar God weer open en mogen we ons oude leven aan het kruis spijkeren en opstaan in een nieuw leven met en in God! halleluja

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 12 sep 2004 11:53

Dag Joris,

Waarom is het feit dat God onze Verwekker is onvoldoende?
Laten we eens naar onze aardse verwekker kijken: zou zo iemand ook iets moeten dóen, of zelfs maar iets door een ánder (Golgotha) moeten laten doen om onze vader te zijn?

Het meest grove vind ik echter dat jouw aanvulling mensen die iets anders geloven uitsluit.
Maar enfin: gesteld dat dat zo is, als islamieten dus niet door God verwekt zijn, door wie zijn ze dan wel verwekt?

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 sep 2004 12:03

Daar gaat het denk ik niet in de eerste plaats om.

Denk aan de gelijkenis van de verloren zoon. De vader was nog wel de vader van die jongen, maar hij wilde met hem niets te maken hebben... Als die jongen niet terug was gegaan naar zijn vader stelde die vader/zoon-band niets voor.

Het gaat er dus niet in de eerste plaats om of God, toen we nog niet gered waren door Jezus, onze Vader nog was of niet.... het gaat er om dat, om die vader/kind-relatie te krijgen, we naar Hem toegaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

André

Berichtdoor André » 12 sep 2004 12:10

Carl schreef:Maar enfin: gesteld dat dat zo is, als islamieten dus niet door God verwekt zijn, door wie zijn ze dan wel verwekt?

je broer
Carl

Ik denk dat ook hun door God verwekt zijn, alleen dat denken ze zelf niet.

Maarja, dat is net zoiets als dat ik weet dat ik een kind van God ben, en een ander weet dat nog niet zo zeker.

joris

Berichtdoor joris » 12 sep 2004 14:00

Tuurlijk heeft God ook de silamieten verwekt. Logisch toch? God heeft alles gemaakt. GOd zegende Isaak, maar ook Ismael. God zegende Jacob, maar ook Esau! En er staan beloften in de bijbel waarin de andere vollken net zo hard betrokken worden als het volk israel. HEb ik al keer eerder geschreven hier.
Maar de islamieten geloven niet in de goede God. Helaas pindakaas, we moeten oppassen niet te postmodern te worden, zov an: het maakt allemaal niet uit. Onze God is de God van de bijbel en dat is de enige God. Wie anders denkt komt bedrogen uit.

Het interessante is dat de moslims op dit moment de mensen zijn die het massaalst (is dat een woord?) tot geloof komen. LEes maar eens verhalen van Open Doors.
God houdt vn de wereld, het probleem is dat wij dat niet doen.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 sep 2004 07:19

Carl schreef:
caprice schreef:

Maak je de zin niet af?

je broer
Carl

Heb je dan echt nog nooit van de zondeval gehoord? Genesis 3 vers 15.

Terug naar “Archief”