hijwel schreef:@tlantis schreef:Cool! laat het weten als het klaar is!
is goed duurt nog wel ff hoor
Al iets tot stand gekomen?
Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Ik denk dan ook aan het stukje: De hand kan niet tegen de voet zeggen: Ik heb u niet nodig.
Als we inderdaad als christenen samen het lichaam vormen, met Christus als hoofd... Waarom leven we dan vaak zo langs andere kerken heen, willen we alles zelf doen, werken we niet samen, moet alles gereformeerd zijn ipv christelijk... komt neer op tegen de voet zeggen: Ik heb je niet nodig...
En sommigen gaan zelfs zo ver dat ze zeggen: Hm dat klopt inderdaad niet... nou ja... dan maken we er van dat we als gereformeerde kerk het lichaam vormen...
Afschuwelijk.
joepie schreef:Marnix schreef:Ik denk dan ook aan het stukje: De hand kan niet tegen de voet zeggen: Ik heb u niet nodig.
Als we inderdaad als christenen samen het lichaam vormen, met Christus als hoofd... Waarom leven we dan vaak zo langs andere kerken heen, willen we alles zelf doen, werken we niet samen, moet alles gereformeerd zijn ipv christelijk... komt neer op tegen de voet zeggen: Ik heb je niet nodig...
En sommigen gaan zelfs zo ver dat ze zeggen: Hm dat klopt inderdaad niet... nou ja... dan maken we er van dat we als gereformeerde kerk het lichaam vormen... Het ene is namelijk gericht op het functioneren van een gemeente, het ander is echt persoonlijk bedoeld en daar hebben de genoemde ledematen niet betrekken op een gemeente maar op je persoonlijke geloof.
Afschuwelijk.
Je kunt inderdaad niet zeggen: ik heb jou niet nodig! Dat klopt.
Maar als die zelfde hand je tot zonde verleid, dan zul je die weg moeten doen.
Dus als er dwaalleren worden verkondigt door doe hand of voet, en je daardoor tot zonde wordt verleid.
Dat is iets anders dan zeggen dat je die ander niet nodig hebt. Dan is die ander als voet gelijkwaardig aan de hand. En zonder voet zou je op je snufferd vallen. Maar dan is het toch beter met één voet ..enz
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten