orgeltje schreef:Mariamagdalena schreef:Als ik geen kinderen zou hebben zou ik ook geen tv willen. Als ik alleen ben, zet ik nooit tv aan. Wel muziek.
Mijn inziens kun je beter geen tv hebben omdat je kinderen hebt.
Er zijn best aardige programma's maar ook een heleboel rotzooi.
Uiteindelijk heeft dat ding alleen maar verkeerde invloeden.
Wij hebben er thuis ook een alleen met ned 1,2, en 3. Maar kan nou niet inzien wat hiervan het nut zou kunnen zijn. Bij ons is het vakk ruzie als die niet aanmag en ze weten gelijk niet anders meer te doen. Vroeger deden we gezellig een spelletje maar dat is ineens helemaal niet leuk meer.
Kortom later bij mij geen tv!
Ja, zo denk ik ook, maar dan gaan ze bij anderen kijken. Dat heb ik ook meegemaakt met mensen die geen tv hebben. En dan heb je er geen controle over. Want ze gaan na schooltijd toch ook bij vriendjes kijken.
Wij zijn ook begonnen met een klein 37 cm tvtje met 3 zenders waarvan 1 met sneeuw, omdat we geen kabel maar als antenne een "sprietje" hadden. Pas toen de kinderen groter waren, ik zal het zo zeggen, ter vergelijking, toen jij 11 was, toen kregen we kabel.
Maar ik ben er nooit blij mee geweest.
Mijn pa houdt ook niet van tv niet vanwege geloof, maar omdat hij vindt dat het de creativiteit belemmert.
Hij kijkt alleen naar het journaal, en de tv staat in een klein ongezellig kamertje met houten ongemakkelijke stoeltjes. Expres om niet in de verleiding te komen om toch na het journaal te blijven zitten.
Mijn man wilde perse tv, maar als hij het niet had gewild, of ik bedoel, geen kabel, dan hadden wij nu nog een kleintje met sprietje gehad.
Het liefst had ik echt geen tv. Het boeit mij absoluut niet.