henkie schreef:Jij draait alleen wat je mooi vindt. Ik probeer geen muziek te draaien die i.s.m. God's Woord (=rotzooi). We hebben dus een onoverbrugbaar meningsverschil. Ik hoop alleen dat je er mee kunt leven dat we op een christelijk forum discusseren over het feit of iets wel of niet kan op basis van de bijbel. Jou standpunt 'ik doe lekker waar ik zin in heb', doet er dan niet echt toe.
Als je trouwens zo graag wilt dat we niet constant de bijbel erbij halen, ben ik daar trouwens niet te beroerd voor. De nummers die ik eerder noemde, getuigen niet echt van een goede smaak. Ze zijn onfatsoenlijk, ranzig en voldoen niet aan onze normen en waarden.
Bespaar me je godslasterlijke citaatjes...
Henkie wat ben jij toch aardig!
En volgens mij verdraai je zijn woorden enorm! Hij zegt absoluut niet ik draai lekker wat ik mooi vind en ik doe lekker waar ik zin in heb. Nee, hij zegt ik draai wat ik mooi vind en hij vindt het onzin dat er satanistische boodschappen in zouden zitten als je het achterstevoren draait. Gelukkig trouwens dat het alleen bij achterstevoren draaien is, dan hoor je het niet zo erg vaak. Hij wil ook niets draaien ism Gods Woord. Is het echt nodig als je hem zat bent dan maar zulke kwaadsprekerij te gaan verkondigen?
Waarom is dat laatste citaat godslasterlijk?
Oja nog een dingetje: bijbelteksten citeren is natuurlijk handig en soms nodig, maar vaak wordt er een losse zin of los zinsdeel geciteerd en volledig uit zn verband gerukt. Sowieso: voor elke bijbeltekst staat er ergens anders wel een tegenovergestelde. Daarom lijkt het me wel verstandig de bijbel als geheel te zien en niet als een boek vol pasklare te-citeren losse zinnetjes.