Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 aug 2004 07:55

joepie schreef:Precies. Dat is wat ik bedoel. Er wordt wel degelijk geslecteerd op uiterlijk!
Hopelijk doen ze dat bij jullie dan ook :mrgreen:

ow, vast wel. je maakt mij niet wijs dat vrouwen puur en alleen voor het karakter gaan (misschien een enkeling, net als bij mannen). en ik vraag me ook af of het verdedigbaar is dat karakter het enige is waar je eigenlijk op zou moeten letten. in ieder geval denk ik niet dat het per se verkeerd hoeft te zijn als bij het "selecteren" uiterlijk ook wordt meegenomen, ik denk dat dat misshicen wel onontkoombaar is. het wordt wel een probleem als dat een bewust criterium is.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 07 aug 2004 11:38

joepie schreef:
Nee, gelukkig niet! Maar ik had het over een lief meisje wat dikker is en daardoor al een aantal malen is afgewezen. Dus echt omdat ze dikker is.
Iemand zoals Jeronimuz dus.
Misschien is hij daarom ook nog alleen. Kijkt te veel naar het uiterlijk inplaats van het innerlijk?

Sorry, maar dit vind ik ronduit belachelijk, de manier waarop je mij nu een stempel opdrukt. Zo doe je het klinken alsof ik alleen maar fotomodellen wil daten.

Oordeel mij niet voor je me kent, dit trek ik erg slecht.

"Iemand zoals Jeronimuz dus"

"Misschien is hij daarom ook nog alleen"

For your information, ik kies ervoor om op het moment alleen te zijn, omdat er dingen zijn uit een vorige relatie die ik nog een plaats moet geven voor dat ik me weer wil binden aan iemand.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 aug 2004 12:04

Jeronimuz schreef:Het is een gezonde trots (mijns inziens) als je het leuk vind dat andere mensen je vriendin knap vinden.

Mijn vriend vind het helemaal niet leuk als andere mannen opmerkingen over/ naar mij maken. Soms wil ie die mannen zelfs wel in elkaar slaan.
Hij wil dus ook niet dat ik er opvallend bij loop. Voor mij maakt het gelukkig niet zoveel uit. Ik hoef er niet opvallend uit te zien, als ik er maar verzorgd uit zie.
@Joepie: Er zijn echt ook genoeg mannen die geen vrouw willen met een modellenfiguurtje. Ik heb ook heel lang er mee gezeten dat ik niet slank ben. En ik denk er nog steeds wel om, maar ik ben er niet meer zo mee bezig als eerst. Ik kreeg vaak genoeg complimentjes over mijn uiterlijk, maar ik nam ze nooit serieus omdat ik mezelf niet mooi vond. Totdat ik op een gegeven moment dacht: Waarom geloof ik het eigenlijk niet wat anderen zeggen? Alleen maar omdat er in reclames van die dunne meiden rondlopen en ik door die reclames geloof dat dat het ideaalbeeld is?
Nu neem ik de complimentjes serieus en als je daar in gelooft voel je jezelf ook een heel stuk beter. En daardoor heb je weer een positievere uitstraling.
Btw, ik val eerder op stevige mannen dan op slanke, strakke lichamen. En waarom zouden mannen er andersom niet net zo over denken?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Katrien.
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Katrien. » 07 aug 2004 12:14

Ik denk zelf dat je uitstraling ook heel belangrijk is.
Wat straal je uit, en hoe straal je dat uit :) .
God houd van jou en mij.
God is liefde.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 07 aug 2004 12:52

Jeronimuz schreef:
joepie schreef:
Nee, gelukkig niet! Maar ik had het over een lief meisje wat dikker is en daardoor al een aantal malen is afgewezen. Dus echt omdat ze dikker is.
Iemand zoals Jeronimuz dus.
Misschien is hij daarom ook nog alleen. Kijkt te veel naar het uiterlijk inplaats van het innerlijk?

Sorry, maar dit vind ik ronduit belachelijk, de manier waarop je mij nu een stempel opdrukt. Zo doe je het klinken alsof ik alleen maar fotomodellen wil daten.

Oordeel mij niet voor je me kent, dit trek ik erg slecht.

"Iemand zoals Jeronimuz dus"

"Misschien is hij daarom ook nog alleen"

For your information, ik kies ervoor om op het moment alleen te zijn, omdat er dingen zijn uit een vorige relatie die ik nog een plaats moet geven voor dat ik me weer wil binden aan iemand.

Haha, geweldig, ik denk dat heel wat meisjes zo met Jeronimuz weg zouden willen lopen. Tis een lieve en mooie jongen hoor, joepie. :D

ik denk dat het zo is: op kort termijn van je voor een uiterlijk. Persoonlijk hoeft een jongen voor mij niet ultra mooi te zijn....maar aan het uiterlijk zie je ook wat voor type het is, oogopslag, kleding, haar , smal of juist breedgeschouderd, stoer of juist zacht ect. Zo val ik eerder op (stomme term) wat alternatieve jongens, dan op jongens die een btje richting kak neigen.

op langer termijn val je op karakter. Al is iemand nog zo mooi, maar heeft een karakter wat puur botst met de jouwe, dan is het toch een verloren zaak?
Ik denk dat het zelfs zo is dat je verkering kan krijgen met iemand waar je op het eerste gezicht niet op zou vallen, maar die je op 1 of andere manier steeds beter leert kennen en vervolgens van zijn peroonlijkheid gaat houden...
En idd Katrien, uitstraling: vrolijkheid, openheid, doet mij veel meer dan dat een jongen met perfecte vormen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 07 aug 2004 12:55

Napoleon schreef:ik vraag me ook af of het verdedigbaar is dat karakter het enige is waar je eigenlijk op zou moeten letten. in ieder geval denk ik niet dat het per se verkeerd hoeft te zijn als bij het "selecteren" uiterlijk ook wordt meegenomen, ik denk dat dat misshicen wel onontkoombaar is. het wordt wel een probleem als dat een bewust criterium is.

zeer mee eens. Als je zegt dat je dat belangrijk vindt, word je al enigzins vies aangekeken als zijnde oppervlakkig :-D
Het is toch ook een eigenschap van iemand, net zoals je kijkt naar karakter, intelligentie (je moet wel enigszins op hetzelfde niveau kunnen praten) en humor.
Natuurlijk is er met een uitsluitend mooi persoon niet te leven maar het is toch zeker wel belangrijk. Voor de een misschien wat meer dan de ander. Je moet er tenslotte wel je hele leven tegenaan kijken. Gelukkig is schoonheid voor iedereen anders en dus hoeft niemand zich zorgen te maken. ;-)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 07 aug 2004 14:14

Katrien. schreef:Ik denk zelf dat je uitstraling ook heel belangrijk is.
Wat straal je uit, en hoe straal je dat uit :) .

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik kan iemand mooi vinden om zijn of haar uitstraling. Bij een man kan dat zijn: kracht, beschermend, schoon, en niet te vergeten, zijn geur.
Ik vind geur heel belangrijk, en ook zijn stem.
Bij een vrouw ook. Iemand kan nog zo mooi zijn, maar dan kan je bv op de stem afknappen. Zo ken ik een vrouwtje die er opzich best leuk uitziet, maar ze heeft zo'n schelle stem, en zo'n harde doordringende, beetje haterlijke lach, dat je daar gewoon erg op afknapt.
Of soms ruik ik vrouwen met een hele foute parfum, daar knap ik dan ook op af, een lekkere zwoele kruidige of bloemige geur kan mij opwinden.
Dus de juiste parfum of eau de toilette(bij vrouwtjes) of aftershave (bij mannen) vind ik heel erg belangrijk.
Wat ik ook aantrekkelijk vind, zijn verzorgde voeten.
Als iemand onverzorgde voeten heeft, knap ik daar ontzettend op af.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 aug 2004 14:17

joepie schreef:Precies. Dat is wat ik bedoel. Er wordt wel degelijk geslecteerd op uiterlijk!

Je weet niet wat je ons toewenst, joepie.. kheb nu al moeite ze van me af te slaan.. :roll: :mrgreen:

Bovendien: als wij als oppervlakkige, slechts op uiterlijk lettende playboys ook nog eens alleen maar op ons uiterlijk beoordeeld worden, zitten al die meisjes ook nog eens met iemand met een lelijk karakter opgescheept.. geen goed advies dus. :lol:

Serieus: ik ben het met henkie eens, in principe is selecteren op intelligentie of de mate waarin je lief bent even 'discriminerend' als op uiterlijk. Het gaat zelfs dieper; ik wordt liever op m´n uiterlijk afgewezen dan op m´n persoonlijkheid.
Maar discrimineren lijkt me niet het juiste woord, want het is niet zo dat in principe iedereen het recht heeft om in aanmerking voor jou te komen, dat is jouw keuze en jij bepaalt wat je daarin belangrijk vind.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 07 aug 2004 14:21

henkie schreef:
Napoleon schreef:ik vraag me ook af of het verdedigbaar is dat karakter het enige is waar je eigenlijk op zou moeten letten. in ieder geval denk ik niet dat het per se verkeerd hoeft te zijn als bij het "selecteren" uiterlijk ook wordt meegenomen, ik denk dat dat misshicen wel onontkoombaar is. het wordt wel een probleem als dat een bewust criterium is.

zeer mee eens. Als je zegt dat je dat belangrijk vindt, word je al enigzins vies aangekeken als zijnde oppervlakkig :-D
Het is toch ook een eigenschap van iemand, net zoals je kijkt naar karakter, intelligentie (je moet wel enigszins op hetzelfde niveau kunnen praten) en humor.
Natuurlijk is er met een uitsluitend mooi persoon niet te leven maar het is toch zeker wel belangrijk. Voor de een misschien wat meer dan de ander. Je moet er tenslotte wel je hele leven tegenaan kijken. Gelukkig is schoonheid voor iedereen anders en dus hoeft niemand zich zorgen te maken. ;-)

Zeer juiste verwoording denk ik.... ieder persoon heeft gewoon een totaal pakket aan eigenschappen. En in de ene eigenschap scoor je meer dan in het andere. En in de ander zoek je ook bepaalde eigenschappen die weer bepalend is aan je smaak. De een zoekt meer schoonheid dan intellegentie, de andere meer intelligentie dan schoonheid en weer een ander zoekt vooral zachtheid en geborgenheid. li

Blijkbaar is voor mij schoonheid een bijzaak (doch zeker niet onbelangrijk), en een goede, betrouwbare persoonlijkheid de hoofdzaak, voor een ander kan dat weer anders liggen.

ZIjn we er nu uit? 8)

Vreest niet gij vrijgezellen, ook lelijke, dikke Jeronimuz, we komen vast wel aan de man of vrouw
:mrgreen:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 07 aug 2004 14:28

joepie schreef: Er wordt wel degelijk geslecteerd op uiterlijk!

Ja, bij mij doen ze dat ook.
Ik word er ook vaak moe van, altijd mannen achter me aan.
Nooit laten ze me eens met rust. Ongewenst, maar wel een teken dat je nog goed in de markt ligt :D

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 aug 2004 14:46

bloempie20 schreef:
Jeronimuz schreef:Het is een gezonde trots (mijns inziens) als je het leuk vind dat andere mensen je vriendin knap vinden.

Mijn vriend vind het helemaal niet leuk als andere mannen opmerkingen over/ naar mij maken. Soms wil ie die mannen zelfs wel in elkaar slaan.

ik denk ook wel dat de situatie een beetje meespeelt, denk je niet? er is een verschil als jij met je vriend door de stad loopt, en iemand roept "He lekker stuk" o.i.d., of een goede vriend van hem zegt dat hij het maar getroffen heeft met zo'n leuke vriendin als jij. ik kan me moeilijk voorstellen dat hij in het tweede geval agressief zal reageren :D
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 aug 2004 14:51

Hm, ik vind het in beide gevallen niet echt erg eigenlijk. In het eerste geval vind ik degene die het zegt wel een beetje kansloos (zou het zelf ook nooit doen), maar verder kan ik er wel om lachen en heeftie toch maar mooi gelijk. :D

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 aug 2004 14:56

henkie schreef:zeer mee eens. Als je zegt dat je dat belangrijk vindt, word je al enigzins vies aangekeken als zijnde oppervlakkig :-D

maar henkie, als je iemand zoekt om je hele leven tegenaan te kijken, moet je je ook wel realiseren dat resultaten uit het heden geen garantie geven voor de toekomst :D het kan zelfs zo zijn dat bijzonder mooie mensen van rond de 20, zo'n 25 jaar later net verlepte geraniums zijn (sorry voor de wat banale uitdrukking, maar ik denk wel dat het goed overkomt zo :mrgreen: ), terwijl niet zo bijzonder aantrekkelijke mensen juist als oudere wel een stuk mooier worden (hoewel dat dan niet direct in uiterlijk zal zitten, maar meer in zaken als levenslust o.i.d.).

maar een voorbeeld: ik val vooral op dames met donker haar, blijkt uit ervaring. hebben dames met donker haar dan over het algemeen een karakter wat mij beter ligt, is het toeval, of speelt uiterlijk in dat opzicht toch ook een rol? want ik kan me niet heugen ooit verliefd te zijn geweest op een blondine. toch heb ik op het gebied van relaties wel andere belangrijke idealen dan uiterlijk, maar het uiterlijk speelt toch onbewust wel mee, denk ik. toch voel ik me absoluut geen oppervlakkig type :D het wordt pas een probleem als je heel bewust een aantal uiterlijke criteria gaat aanleggen waar je potentiele partner aan moet voldoen.

P.S. als er blonde dames zijn geschrokken van dit verhaal: wanhoop niet, ik sluit niet uit dat ik ooit nog verliefd wordt op een blondine :mrgreen:
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 07 aug 2004 14:58

Napoleon schreef: of een goede vriend van hem zegt dat hij het maar getroffen heeft met zo'n leuke vriendin als jij.

............. hopelijk blijft dat dan ook een goede vriend......... :wink:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 aug 2004 14:58

Aragorn schreef:Hm, ik vind het in beide gevallen niet echt erg eigenlijk. In het eerste geval vind ik degene die het zegt wel een beetje kansloos (zou het zelf ook nooit doen), maar verder kan ik er wel om lachen en heeftie toch maar mooi gelijk. :D

ok, maar ik zou me kunnen voorstellen dat mensen dat niet zo leuk vinden. het zou bij mij vooral van de stemming van de dag afhangen hoe ik reageer. als ik toch al in een "ik wil iemand in elkaar slaan-bui" ben, zal ik anders reageren dan wanneer ik een een "niemand doet mij wat-bui" ben.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Terug naar “Archief”