Waarom zou het cultuur gebonden zijn? Omdat het maar 1 keer in de bijbel staat. ?Is dat een gegronde reden? Bewijs mij dan eens. Als het slechts cultuur gebonden zou zijn. Waarom is het dan opgetekend in de bijbel?
Als het alleen maar door een apostel aan een bepaalde gemeente is geschreven, duizenden jaren na de schepping... vraag ik me af waarom God, als Hij dit zo belangrijk vond, dit al die jaren daarvoor niet heeft verteld... Als het namelijk zo'n probleem was voor Hem had Hij al die tijd moeten aanzien dat dit (gezien het feit dat het geen gebod was) niet gebeurde.
Waarom het opgetekend is in de bijbel? Er staan een heleboel regels en wetten in de bijbel die niet voor ons gelden... maar die wel opgetekend staan omdat we er van kunnen leren als we het naar deze cultuur vertalen en kijken wat we er dan mee kunnen. Een regel die heeft afgedaan kan nog wel leerzaam zijn.
Mocht je het niet met me eens zijn, dan kan ik je weinig anders meegeven dan dat je je aan alle wetten en regels in de bijbel dus weer moet gaan houden....
Alle regels in het NT bestonden ook al in het OT... bepaalde regels uit het OT hebben afgedaan... maar er zijn geen nieuwe regels bijgekomen.
Doe onderbouwing lijkt me waterdicht genoeg... Ondanks dat jij eigenlijk idd eerst zelf met een onderbouwing had moeten komen.